Ik ben zondag geweest.
Ik vind de film het bekijken zeker waard, maar wat betreft de muziek ben ik het met je eens.
Ik vond de muziek niet slecht, maar het heeft naar mijn mening absoluut niet de kwaliteit van Vangelis.
Ook wat betreft het volume ben ik het met je eens.
In de bioscoop die ik bezocht kraakte één van de luidsprekers ook hinderlijk bij erg lage tonen, een klacht die ik al diverse keren heb gelezen op het net.
In een interview met de regisseur vertelt deze dat ze dicht bij het origineel wilde blijven qua soundtrack en werd het geluid van de CS-80 geroemd.
Ik betwijfelde sterk dat er een CS-80 is gebruikt, want de geluiden die daarvoor door moesten gaan waren het nét niet. Ik zie wel beweringen dat er wel degelijk een CS-80 zou zijn gebruikt, maar als dat zo is is dat naar mijn smaak niet erg kundig of met gevoel voor het origineel gedaan.
Ik vind de soundtrack ook nogal fragmentarisch. Ik luisterde voor mijn gevoel naar korte snippets en werd het geen geheel. Het werd ook nergens zo'n integraal onderdeel van de film.
Villeneuve beschrijft de soundtrack van Vangelis als "Beautiful, melancholic, poetic, very delicate music" en dat vind ik absoluut niet terug in de soundtrack van de sequel.