Muziek Blade Runner 2049

DungBeatle

Ouwe rot
Gisteren naar de bioscoop gegaan.. zoals verwacht kon de muziek niet tippen aan de originele Vangelis soundtrack, maar wat er eigenlijk nog meer stoorde was het quasi oor-verdovende volume van "de muziek" in de nieuwe versie. Ben benieuwd of anderen ook het volume echt storend vinden..

Ik ben zondag geweest.
Ik vind de film het bekijken zeker waard, maar wat betreft de muziek ben ik het met je eens.
Ik vond de muziek niet slecht, maar het heeft naar mijn mening absoluut niet de kwaliteit van Vangelis.

Ook wat betreft het volume ben ik het met je eens.
In de bioscoop die ik bezocht kraakte één van de luidsprekers ook hinderlijk bij erg lage tonen, een klacht die ik al diverse keren heb gelezen op het net.

In een interview met de regisseur vertelt deze dat ze dicht bij het origineel wilde blijven qua soundtrack en werd het geluid van de CS-80 geroemd.
Ik betwijfelde sterk dat er een CS-80 is gebruikt, want de geluiden die daarvoor door moesten gaan waren het nét niet. Ik zie wel beweringen dat er wel degelijk een CS-80 zou zijn gebruikt, maar als dat zo is is dat naar mijn smaak niet erg kundig of met gevoel voor het origineel gedaan.

Ik vind de soundtrack ook nogal fragmentarisch. Ik luisterde voor mijn gevoel naar korte snippets en werd het geen geheel. Het werd ook nergens zo'n integraal onderdeel van de film.
Villeneuve beschrijft de soundtrack van Vangelis als "Beautiful, melancholic, poetic, very delicate music" en dat vind ik absoluut niet terug in de soundtrack van de sequel.

Even wat tegengeluid geven. Ik vind de 2049 soundtrack beter dan die van 2019. En ja het was hard, geweldig, niet omdat hard beter is maar omdat het geluid en de muziek net zo luid als de beelden waren. Juist heel erg een integraal onderdeel van de film. Geweldig om een science fiction film te zien van zo'n groot formaat met een electronische score, unapologetically in your face. Heerlijk.

Laatst gewijzigd:
Ik vind de film en de muziek geweldig. Mooie moderne, goed bij de beelden passende muziek,, wel in de geest van Vangelis, maar geen poging het na te doen.

De muziek stond inderdaad hard, maar ik vond dit eigenlijk wel passend. Gezien het volume bij de oude film ook aanzienlijk harder in de mix stond dan bij bijvoorbeeld andere films.
Muziek is zeker geen Vangelis, maar ik vind t toch een goeie modernisering van de sound en toch trouw proberen te blijven aan het origineel.
Een echte CS-80 betwijfel ik ook. Wellicht een software verzie of de Reface?

Ik vond het geluid wel ok. Het leek mij meer soundscapes dan dat het muziek was. Ik zou nog een keer moeten kijken/luisteren om de muziek specifiek beter te volgen. Eerste keer doe ik dat nooit omdat dat de beleving voor mij verpest.

Kleine spoiler alert:

Spoiler alert:
Code:
Waarom had Joi het deuntje van Peter en de Wolf van Prokofjev?

Gisteren gezien in IMAX. Filmwerk en muziek zijn erg mooi gedaan. Ik ben niet echt een Vangelis fan, maar Zimmer heeft de style van de originele film goed overgenomen en een hele dikke soundtrack neergezet.

Het verhaal is een beetje kazig, maar ja, wie kijkt tegenwoordig nog naar een Hollywood film voor het verhaal? :D

slap aftreksel, het thema dat in de originele blade runner werd gebruikt word je in deze mee doodgegooid, ook helemaal aan het eind krijg je een toefje herkenning voorgeschoteld waar de uilen geen uilenbal van kunnen maken, kutfilm, kutsoundtrack dus ze gaan erg goed samen.

Gisteren gezien. Vond het eind eigenlijk voor Zimmer zijn doen toch redelijk analoog klinken. Ik hoorde ook dikke synth strings die niet op normale synths leken. En mag ook wel want Zimmer heeft een analoge studio van hier tot tokio alleen hoor je daar amper iets van terug in zijn scores van de laatste 15 jaar ofzo. Weinig eigen karakter in de sounds en dat vond ik nu dus veel meer.

Anyway ik ga wel een nieuwe topic openen over film en serie muziek van de laatste paar jaren. Stranger things was een goed voorbeeld maar er zijn er nog veel meer. Intro muziek van Halt and catch fire bijvoorbeeld waar ik gisteren weer verder mee ben gegaan.

Back