19vierentachtig
Ouwe rot
Synthforum Contest
Bekijk en beluister hier alle jaargangen van de Synthforum Contest vanaf 2008.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ha ha. Dat klopt.Alles van Pink Floyd.
Dit vind ik de meest deprimerende en onaangename muziek ooit. (sorry voor de fans en liefhebbers maar dit is voor mij nu eenmaal zo).
En ik ben obsessief militant idolaat van Pink Floyd. Maar als iemand dat niet is ben ik niet teleurgesteld (laat staan beledigd). Pink Floyd is een beetje als razen, tieren en schelden: het lucht lekker op. Zeker het album 'Animals' waarin de mens wordt vergeleken met een laffe hond (de zakenman), een smerig zwijn (de politicus) en een mak schaap (de rest). De een wordt er depressief van, voor de ander is het een opluchting. Voor de een is het ellenlange, grotendeels instrumentale, 'Shine on you crazy diamond' een deprimerend pompeus saai zeiknummer, de ander hoort er iedere keer iets nieuws in. Zolang je geen meeloper bent (lees: mak schaap) en je je niet laat vertellen wat je moet vinden (lees: thought control erin laat hameren, The Wall) is het wat mij betreft prima. 
dit is voor mij het meest verschrikkelijke liedje ooit en hoop het nooit meer te hoeven horen. Zijn stem, die vreselijke vrolijkheid. Geef mij dan maar het deprimerende Pink Floyd.

Pink Floyd - no way, de gitaarsolo uit Comfortably Numb alleen al (Pulse uitvoering) is voor mij een van de absolute hoogtepunten van pop/rock muziek.

misschien een beetje een "unpopular opinion" draadje, maar ik zou wel eens willen weten aan welk genre/band jullie een absolute hekel hebben en hoezo?![]()

)Het altijd maar doorgaande gekweel van ballads. Ballades. Dat zit ook weer verspreid over allerlei genres.aan welk genre/band jullie een absolute hekel hebben en hoezo?![]()
Het altijd maar doorgaande gekweel van ballads. Ballades. Dat zit ook weer verspreid over allerlei genres.

Weetje wat verboden zou moeten worden? Em > C > G > D
Zo populair dit schema, en ik vind het zo saai. Er zit geen pit in. Geen spanning, ook geen ontspanning. Geen smaak. Niks.
Maargoed, dat zal ook wel weer een kwestie van smaak zijn natuurlijk.
Nog eens re: 'ouwelullen-forum'. Wauw! Niet alleen beklaag je de afwezigheid van iets dat nog steeds heel aanwezig is (zie: de fantastische rockplaten die de afgelopen jaren uitgekomen zijn. kwestie van smaak natuurlijk, maar ze zijn er), dit is ook echt piek 'waarom luistert de jeugd niet naar Mozart? traantjes-emoji'Bijna alle muziek van nu.
Net alsof er alleen nog maar rap en zangeressen zijn. Waar is de rock muziek gebleven? En gewoon popmuziek met melodie, tempo en dikke beats, ipv minimalistisch, langzaam, kaal met overdreven gejengel.
Ja, ik zou ook niet willen ruilen.Zo'n groot verschil met vroeger is er niet, denk ik. Toen moest je op zoek naar goede muziek en was er in vergelijking veel meer muziek dat minder goed was (om het voorzichtig uit te drukken), tegenwoordig is het niet anders. Een verschil is dat het aanbod nu veel groter is, online via heel veel kanalen. Dan loop je tegen een hoop bagger aan, maar evengoed is er nog steeds veel goede muziek te vinden als je de moeite neemt om te zoeken. Het voordeel van nu is dat je veel gemakkelijker tegen dingen aanloopt die leuk zijn, wat dat betreft zou ik niet willen ruilen met vroeger.
op zijn Amerikaans platgeproduceerd
, en nog meer. En zo zijn er nog wat andere labels. Maar hangt zoals gezegd misschien sterk af van muzikale voorkeur, en wat qua genre momenteel in beweging is, of juist niet. Al te gladde mainstreammuziek lokt vaak na een tijdje weer een tegenreactie op in de wat meer alternatieve hoek.Baas
Het viel me op dat de synthesizer wereld ook al verdeeld is in dure spullen Tyros/Korg/Kronos (...)
Arbeider
. . . Dan is er nog de synthesizer wereld die ik maar even oneerbiedig de wereld van `bliep en knor` noem
(modulair.)