Zo, dankzij m'n provider, die zonodig op een nieuw systeem wenst over te gaan, zo'n drie dagen zonder intertnet gezeten...
De G2 wordt echt een nieuwe standaard en dat zeg ik niet alleen maar omdat ik de ontwikkelingen van dichtbij heb mogen meemaken. Zo de Nord Modular al een veelzijdige synthesizer kan worden gebnoemd, zo is deze een heel stuk verbeterd. Maar zoals je de dertigste wel kan merken, het is niet zomaar een preset bakkie met wat populaire geluidjes en wat aan een Cut-Off knopje draaien. Als je geen interesse hebt in modulaire synthese, dan is een G2 beslist weggegooid geld...
Verder is de G2 nog niet af! Natuurlijk wel klaar om te bespelen, maar er komt in de loop der tijd nog heel wat bij, dus...
Behalve dat de mogelijkheden erg interessant zijn, is de lay-out (de derde alweer, want de verschillende versies hebben tot nu toe alle een andere lay-out) er eentje die ik niet verwachte... een beauty! Okee, hij is rood, maar verder... Pas op de dertigste te zien!
Wout
De G2 wordt echt een nieuwe standaard en dat zeg ik niet alleen maar omdat ik de ontwikkelingen van dichtbij heb mogen meemaken. Zo de Nord Modular al een veelzijdige synthesizer kan worden gebnoemd, zo is deze een heel stuk verbeterd. Maar zoals je de dertigste wel kan merken, het is niet zomaar een preset bakkie met wat populaire geluidjes en wat aan een Cut-Off knopje draaien. Als je geen interesse hebt in modulaire synthese, dan is een G2 beslist weggegooid geld...
Verder is de G2 nog niet af! Natuurlijk wel klaar om te bespelen, maar er komt in de loop der tijd nog heel wat bij, dus...
Behalve dat de mogelijkheden erg interessant zijn, is de lay-out (de derde alweer, want de verschillende versies hebben tot nu toe alle een andere lay-out) er eentje die ik niet verwachte... een beauty! Okee, hij is rood, maar verder... Pas op de dertigste te zien!
Wout

). Åke Danielson liet een aantal van zijn zelfgeprogrammeerde patches horen (waaronder de geweldige acoustic guitar patch) en vertelde hoe deze patches tot stand waren gekomen. Hoogtepunt voor mij was de demo van een patch van Rob Hordijk waarbij hij de g2 als een soort live sampler gebruikte (ja ja, hij kan dat !!!). Dit liet voor mij duidelijk zien wat voor een kracht deze g2 in zich heeft. 
DIT was een goeie demonstratie ! Niet te druk en veel tijd voor vragen . Het was jammer dat er geen klap stoelen waren , nog nooit een dergelijke harde vloerbedekking gevoeld . Maar goed de energie van beide heren spatte er van af . 1 ding is zeker de g2 is een MONSTER machine , het verbaasde mij enorm dat je de interne geheugen van elke dsp als sample memory kan gebruiken ! . Maar goed het geeft eens te meer aan dat het een open architectuur is . Of de g2 interface 1200 euro meer waard is blijft een beetje een vraag maar het ziet er wel naar uit dat het een snelle interface is met de wereld aan live ingreep mogelijkheden .