Welke moderne synths gaan klassiekers worden?

Als ik ergens Erebus lees moet ik gelijk weer aan creamjeans denken en zijn post(s).. instant klassiekers..
Wat een prettige staat van bewustzijn moet dat zijn

(even off topic) geweldig dat je ons weer even aan z'n schrijfsels herinnert.:okdan:
Als ie net zo muziek maakt als dat ie schrijft dan moet het fantastisch klinken!:halleluja

Roland E-20

En de MT32
De E-20 van Roland? Uit 1988? Wat ik op het filmpje hoor is, met alle respect, niet heel byzonder en ik geloof niet dat ze veel gevraagd/aangeboden worden. Bedoel je de D-20 niet? Da's echt een klassieker. Net als de D-50 waar die MT-32 op gebaseerd is. :):)

Die Cyclone TT-303 zie je nu alweer stijgen in prijs nadat de nieuwe versie in een potlodendoosje is gestoken, Het oog wilt ook wat en daar is dit wel een goed voorbeeld van, Ik denk niet dat hij ooit duurder gaat worden dan 1000euro maar je ziet ze nu al tweedehands verkocht worden voor een prijs die hoger ligt dan toen ze nieuw waren.

http://www.ebay.nl/itm/Cyclone-TT30...914156?hash=item212d6b18ac:g:NvkAAOSwvTBZq-Sc

Mocht de advertentie komen te vervallen, de verkoopprijs was 566euro

Die Cyclone TT-303 zie je nu alweer stijgen in prijs nadat de nieuwe versie in een potlodendoosje is gestoken, Het oog wilt ook wat en daar is dit wel een goed voorbeeld van, Ik denk niet dat hij ooit duurder gaat worden dan 1000euro maar je ziet ze nu al tweedehands verkocht worden voor een prijs die hoger ligt dan toen ze nieuw waren.

http://www.ebay.nl/itm/Cyclone-TT30...914156?hash=item212d6b18ac:g:NvkAAOSwvTBZq-Sc

Mocht de advertentie komen te vervallen, de verkoopprijs was 566euro
`

Ik moest erg lachen.. :) Want uhh..

De E-20 is eigenlijk geen synth,het is een keyboard met volledige arrangementen voor begeleiding en ook geen moderne synth.

Denk dat niemand indertijd had kunnen denken dat de Korg 700 en 700s decennia later klassiekers zouden kunnen worden.

Lijkt mij dat dat zo maar ook kan gebeuren met moderne analoge bakjes waar menigeen nu geringschattend over doet. Maar wie weet heb ik het wel helemaal mis en sterven hardware synths zo goed als helemaal uit in de toekomst omdat producenten van synths en masse over zijn gegaan op de door Roland ingeslagen weg met hun abonnementen en hun cloudcomputing.

Soms zou ik willen dat ik ooit de Waldorf Q+ nieuw had gekocht ergens in 2008. Was iets van 2600 bij Thomann toen.. maar ik heb allemaal ouwe troep gekocht die toen al niet meer te betalen was.. :D

Van de dingen die nog te koop zijn denk ik dat de Prophet 12 wel een kanshebber is. :)

Ik denk dat elke synth waarmee een bekende artiest een hit mee scoort oid een klassieker wordt ongeacht de prijsklasse van het instrument. Kijk naar de TB303....werd aan het einde van zijn productielijn bijna weggegeven. Tot er iemand in Detroit er een bescheiden hitje mee scoorde ;)

Ik weet niet met zekerheid welk hitje je precies bedoelt, maar Phuture (van de plaat Acid Tracks) komen uit Chicago en niet uit Detroit...

Streichfett
Sub(sequent)37(CV)
Sub Phatty
MatrixBrute
Deepmind 6/12
SE-02

De MatrixBrute is echt een koopje gezien de routing en mogelijkheden met interne analoge FX!!!!

Qua klank vind ik echter de Sub37 prettiger klinken.

Ik denk dat elke synth waarmee een bekende artiest een hit mee scoort oid een klassieker wordt ongeacht de prijsklasse van het instrument. Kijk naar de TB303....werd aan het einde van zijn productielijn bijna weggegeven. Tot er iemand in Detroit er een bescheiden hitje mee scoorde ;)

Klopt, maar een klassieker wil nog niet zeggen een waardevolle klassieker. Neem bv de JP8000. Torenhoge klassieker, maar nog steeds heel betaalbaar.

de jp8000 is toch nooit echt aangeslagen als klassieker , of heb ik iets gemist ?
( wel de jd800+ jd990, de jp8 en misschien zelfs ooit de jp08 )

Is altijd lastig te voorspellen. Vaak is het toeval en compleet onverwacht.

Iets als een DSI Mopho is een goeie kandidaat. Lekker eigen geluid met zn twee sub-oscillatoren en feedback. Worden niet meer nieuw gemaakt (behalve de x4 versie) en 2ehands raak je ze momenteel aan de straatstenen niet kwijt. Dus het is wachten op een hongerige muzikant die er een op een rommelmarkt koopt en er iets origineels mee doet waardoor iedereen ze weer wil hebben.

de prophet 6 en de ob6... want die klinken goed
sub37 is natuurlijk een master synth

reissue van de Model D natuurlijk ook

Al die arturia bende hoor je over 20 jaar niemand meer over :D

Die complete Roland Boutique serie worden/zijn verzamelobjecten, wat ik je brom. En die volca dingessen.

de jp8000 is toch nooit echt aangeslagen als klassieker , of heb ik iets gemist ?
( wel de jd800+ jd990, de jp8 en misschien zelfs ooit de jp08 )

Trance. Je hebt Trance gemist. :) De lijst hits die gedragen worden door een JP-8000 supersaw is eindeloos. Universal Nation, Insomnia/God is a DJ, Airwave, Gouryella...

Dus qua impact op de muziekscene een enorme klassieker. Maar qua waarde blijft het braaf. Er is natuurlijk op dat gebied ondertussen veel concurrentie; je moet geen JP-8000 kopen om een supersaw of hypersaw te hebben. Elke willekeurige Virus doet dat trucje ook, recentere Rolands ook bijna allemaal, Novations... En met zoveel keuze is er geen economische reden om voor eentje daarvan plots veel geld neer te gaan leggen.

Back