Welke moderne synths gaan klassiekers worden?

En daar bedoel ik mee dat ik de MatrixBrute hol/nasaal/Arturia's (/enz.) vind klinken en daarom de sound niet een hogere waardering dan een 7,5 (of een 8-) kan geven.

maar voor mij van totaal ondergeschikt belang als de sound niet goed (genoeg) is

Je geeft hem een 7.8 a 8- en toch is de sound niet goed(genoeg) ???????????

Dat zou ik nu toch ook weer niet zeggen
In de Subsequent 37 zitten een flink aantal verbeteringen t.o.v. een Sub37, maar ik ga die hier niet allemaal opschrijven.

Je geeft hem een 7.8 a 8- en toch is de sound niet goed(genoeg) ???????????
Dat heb je goed begrepen! Maar ik wil de sound van de MatrixBrute ook wel een lager cijfer geven hoor. :D

In de Subsequent 37 zitten een flink aantal verbeteringen t.o.v. een Sub37, maar ik ga die hier niet allemaal opschrijven.

I know maar toch omdan te zeggen dat hij totaal verschillend is.

Maar soit ieder zijn visie.

Dat heb je goed begrepen! Maar ik wil de sound van de MatrixBrute ook wel een lager cijfer geven hoor.

8/10 vind ik nu toch geen matig resultaat verre van vind ik maar toch is de sound niet goed genoeg

Dus een 6.5 a -7 dan :) :)

DSI Pro2 schat ik hoger in

Ik denk niet dat de OB-6 een echte klassieker gaat worden. En dan schat ik de DSI Pro 2 ook (iets) hoger in. De OB-6 ken ik heel goed, evenals bijna alle Oberheim klassiekers, en de OB-6 heeft helaas net niet de sound waar (bijna) iedereen op gehoopt had. Waarmee ik niet wil zeggen dat het anno 2017 geen fantastische synth bak is. Maar ik hoef 'm niet.

Novation Peak geef ik ook wel een kans(je)...mits de bouwkwaliteit / betrouwbaarheid daarvan goed genoeg gebleken is.

I know maar toch omdan te zeggen dat hij totaal verschillend is.
Sub37 / Subsequent 37 totaal verschillend met de Prophet Rev2 en de MatrixBrute!
Hoe ik het opgeschreven had was idd verwarrend / niet duidelijk genoeg. Maar spreekt wel voor zich lijkt mij.

8/10 vind ik nu toch geen matig resultaat verre van vind ik maar toch is de sound niet goed genoeg
Dus een 6.5 a -7 dan :) :)
7,5 (of een 8-) had ik opgegeven, maar dat is een waardering die ik zo objectief mogelijk heb willen geven. Het zou een onvoldoende geweest zijn als ik alleen rekening zou hebben gehouden met mijn eigen mening. En dat is niet een "6.5 a -7 dan", maar een 5. :)
Wat voor cijfer geef je zelf eigenlijk?

Ik zet zeker niet de ob6 boven de rev2 en zeker niet van wie van de twee zal de meest begeerde klassiekers worden
was gewoon een opsomming
Sub37 / Subsequent 37 totaal verschillend met de Prophet Rev2 en de MatrixBrute!
Hoe ik het opgeschreven had was idd verwarrend / niet duidelijk genoeg. Maar spreekt wel voor zich lijkt mij.

jep had het dus verkeerd geïnterpreteerd

7,5 (of een 8-) had ik opgegeven, maar dat is een waardering die ik zo objectief mogelijk heb willen geven. Het zou een onvoldoende geweest zijn als ik alleen rekening zou hebben gehouden met mijn eigen mening. En dat is niet een "6.5 a -7 dan", maar een 5.
Wat voor cijfer geef je zelf eigenlijk?

Twas jouw quotatie dus mag het van mij dat er enkel met u mening rekening wordt gehouden :)

welk cijfer ik geef
ik kan er nog geen cijfer opplakken want,
ik ga eerlijk zijn ik heb hem nog maar een keer in het echt gehoord en youtubes filmpjes om klank van een synth te beoordelen doen het niet voor mij

Wat ik toen gehoord heb klonk vr mij persoonlijk niet slecht
Ik kan dus enkel afgaan op zijn specs zijn mogelijkheden en zoals je al zelf zegt zo kan en mag je geen synth beoordelen.
Aan de andere kant klank is zo relatief is vr een groot stuk persoons afhankelijk
Specs en mogelijkheden niet die zijn natuurlijk voor iedereen het zelfde in de veronderstelling dat je weet wat te doen natuurlijk

Maar om er toch een cijfer op te plakken zou ik hem toch al een 7/10 geven.
maar dit is relatief omdat ik zijn sound nog niet echt diep kunnen heb verkennen
voor het zelfde geld klinkt hij niet vr mij en ja wat ben je dan met al die mogelijkheden

Novation Peak geef ik ook wel een kans(je)...mits de bouwkwaliteit / betrouwbaarheid daarvan goed genoeg gebleken is.

Ik ook... wel weer een leuk nieuw product van novation

Maar inderdaad hun bouw kwaliteit/betroouwbaarheid laat soms de wensen over

@ Kenneth
Er is een topic over de MatrixBrute en daarin verteld (o.a.) iemand zijn ervaringen met de MatrixBrute. Hij heeft uiteindelijk - vanwege de voor hem tegenvallende sound - zijn MatrixBrute omgeruild voor een Dominion 1. En er zijn meer forumleden die de sound een afknapper vinden. Het beste kun je denk ik vanaf post #379 beginnen te lezen (als je zin hebt).

Maar het blijft natuurlijk altijd nog voor een deel afhangen van smaak of iemand een sound wel of niet mooi vind.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=194707&page=19

Voor mij zijn de Subsequent (CV) en MatrixBrute best wel close.

Ze klinken n.m.m. fantastisch en hebben bepaalde specifieke dingen die de één beter maakt dan de andere in een bepaalde categorie.

Connectiviteit en ergonomie wint voor mij de MatrixBrute met een hele grote marge.

Qua geluiden vind ik de MatrixBrute veel flexibeler breder klinken, de Sub heeft een kleiner window maar doet dit dan wel heel goed en karaktervol.

Ben hier de MatrixBrute aan het verdedigen terwijl ik net een Subsequent heb gekocht 8)

Samen denk ik niet dat dit voor mij werkt, zou dan liever een DSI REV2 bij de Moog nemen.

@katiemusic

Thx man zal ik zeker doen!

Waarom de matrix brute vr mij een punt krijgt als ik het zo mag zeggen is het feit dat ik het wel gedurfd vind van arturia
Vanzover ik het juist heb is dat toch een merk die gestart is met softsynths en om dan een produkt zoals de matrix brute uit te brengen, want laat ons eerlijk zijn hij is een beetje tegen de stroom in.
Vind ik wel lef hebben zeker in deze tijden
Is dan enorm jammer dat hij dan faalt in zijn klank wat dat blijft inderdaad de essentie van een synth.

Los van dit vind ik dat we vandaag toch verwend worden
Ik ben met elektronische muziek begonnen toen alles digitaal was VA of niet twas digitaal.
Wou je iets analoog dan was dit gewoon duur zeer duur of nen vintage met veel gebreken veel gebreken want dat was dan vr mij betaalbaar
Als ik nu zie wat ik allemaal kan kopen wat er op de markt is nieuw.
Ok die Ob 6 en rev ga ik zeker niet goedkoop noemen,maar bijvb 1500€ vr nen subseq37 komaan.

Ik geloof je wat je zegt ivm de Ob 6 en de andere vroegere Ob ik geloof je echt ik vind gewoon los daarvan we kunnen weer een nieuwe OB kopen
Ohh gelijk die two voice die we nu ook opnieuw nieuw kunnen kopen.
Vandaar mijn lijstje wat hoger op zijn allemaal recent uitgebrachte synths behalve die op1
Dit omdat ik die van concept zeer vernieuwend vind.
Terwijl dat hij mij niet het zelfde gevoel geeft tegen over een moog nen dave smith nen oberheim de vintage rolands enz.

Zo tegen de stroom in vind ik de Matrixbrute niet.

Modulair is populairder dan ooit en met zijn connectiviteit kan dit zomaar de interface worden van een groter geheel. Is tevens DAW compatibel.

Krijg zelf het idee dat veel jongere musikanten (homerecording) het een beetje beu zijn om achter de laptop te zitten.

De matrix is gewoon erg goed gevonden om sounds met één knopdruk op te roepen. Het is een modulatie matrix én sequencer.

Ben geen grote fan van Arturia maar die MB is echt een beest.

Arturia is vaak heel vernieuwend en dát vind ik vooral bijzonder aan hun (en ook heel gedurfd voor een relatief klein bedrijf). Helaas is niet alles even goed gelukt, maar bijv. de MiniBrute en de BeatStep Pro wel. Ambitieus zijn vind ik op zich een hele goede eigenschap, maar je kunt ook té ambitieus zijn, zoals met de Origin en de MatrixBrute. De MatrixBrute zal wellicht (veel) beter gekund hebben, maar niet voor een prijs van 2k euro. En voor hogere bedragen is er maar zeer beperkte interesse. Arturia moet vooral met (nieuwe) synth's komen die beter klinken, want ook hun soft synth's vind ik - enkele uitgezonderd - niet best klinken.

Interessant topic... De vraag is dus aan de ene kant welke fysieke instrumenten over
tig jaar klassiekers zijn. Aan de andere kant is de vraag of het gezochte item worden...
In mijn ogen zijn dat twee verschillende vragen.

Valt of staat dit niet geheel met de vraag wat voor soort muziek er over zeg
30 jaar mainstream is geworden? Wat nu fel begeerd is kan dan wel ineens
op een heel ander level staan...

Een philicorda zet natuurlijk ook een klassiek tijdsbeeld neer. Maar of ik nu op
zo'n ding zit te wachten? :-) Maar het is maar wat je ermee doet. Je kunt
tenslotte ook gave dingen met een kerkorgel doen:

Een ander probleem is mogelijk het computerdeel van de instrumenten.
Je ziet al diverse apparatuur verschijnen welke met de PC werken of
ingesteld moeten/kunnen worden met een tablet. Dat is leuk voor nu.
Maar kan in de toekomst met nieuwere besturingssystemen ook lastig worden...

Ik vind het dus maar een lastige vraag. En zeker in een markt waarbij er een
steeds hardere concurrentie begint te ontstaan tussen soft synths en hardware.

In welk opzicht is de MatrixBrute te ambitieus?

A.u.b. niet over klank beginnen want ik vind hem fantastisch klinken.

En dit beweer ik als trotse Moog Subsequent 37 eigenaar.

Ik begrijp dan niet waarom je geen MatrixBrute gekocht hebt. :? Dát is nl. overduidelijk de synth van je dromen. 8~ En over wellicht niet te lange tijd niet meer nieuw te koop. =( En als geld een issue is zou ik in jouw plaats de Subsequent 37 gauw omruilen voor een MatrixBrute. :) Die Subsequent 37 is nog wel een tijdje te koop en dat kan dus altijd nog.

In welk opzicht is de MatrixBrute te ambitieus?
Dat het niet geworden is wat het had moeten worden. En dan moet ik als eerste toch weer over de klank beginnen :D ...en dat 2k euro voor een monofone bak gewoon te duur is. De mod matrix en cv/gate features kunnen / mogen dat niet compenseren.

Ik begrijp dan niet waarom je geen MatrixBrute gekocht hebt. :? Dát is nl. overduidelijk de synth van je dromen. 8~ En over wellicht niet te lange tijd niet meer nieuw te koop. =( En als geld een issue is zou ik in jouw plaats de Subsequent 37 gauw omruilen voor een MatrixBrute. :) Die Subsequent 37 is nog wel een tijdje te koop en dat kan dus altijd nog.

Dat het niet geworden is wat het had moeten worden. En dan moet ik als eerste toch weer over de klank beginnen :D ...en dat 2k euro voor een monofone bak gewoon te duur is. De mod matrix en cv/gate features kunnen / mogen dat niet compenseren.

Sterker nog, ik had deze week een MatrixBrute besteld maar door een wazige winkel die dán wel dán geen op voorraad heeft heb ik bij de lokale synthboer een Subsequent gekocht.

De Sub en MB hebben duidelijk hele goede kwaliteiten en het feit dat ik voor de Sub ben gegaan maakt de MB nog geen slechte synth, net als de DSI REV2 die ik ook niet heb gekocht.

Te duur? En de voyagers dan of een cwejman S2? Zijn die ook te duur? Natuurlijk is er kwaliteits verschil en kun je maar een x je geld uitgeven maar de stelling "2k voor een monobak is te duur" slaat kant nog wal.

Ontopic: ik denk dat de boomstars, de virus series en de perfourmer MK1 en 2 wel klassiekers kunnen worden.

Back