Studio Pics.

Origineel geplaatst door Kevin
Pfff met alle respect maar ik vind die mister Zombie maar een vuilak moet je die vloerbedekking zien joh !
Als je dan ook nog eens naar die MS-404 en die Proteus kijkt die ff zeer cool 45 graden hangen tsjjjjj
Zo'n persoon is ook geen MPC4000,Machinedrum en TL-Audio waardig in mijn ogen..

Vraag me dat weleens af of dat nou zo hip is (of hop) om nonchalant met apparatuur om te gaan wat voor anderen echt heilig is of anderen lang voor moeten sparen...
Nee ik vind de Zombie studio echt zoiets van pfff die MS-404 als ie kapot is dan koop ik wel ff een nieuwe.

(Ik kom er nu achter dat ik best wel een zeikerd ben momenteel en dat ik nu ff zeer negatief ben ingesteld dus vergeef me deze post)

Klopt vind het ook beetje nonchalant staan. Eerste indruk van mij,hij werkt letterlijk en figuurlijk met zijn gear.Het interesseerd hem blijkbaar niks,als hij maar zijn muziek kan maken.tja...

Ramen met tape beplakt en ondanks dat hij ruimte over heeft in zijn rack laat hij die dingen toch hangen....
Begrijp me niet verkeerd ik vind een rommelige studio zeker wat hebben maar dit neigt voor mij toch echt naar ''vies''!!

Vooral voor zo'n foto lijkt mij toch dat je dan ff je ''studio'' opruimt.

Maar goed dit is misschien een beetje off topic
Ik vind dat de opstelling/indeling en sfeer (denk aan gebruik van licht/lichteffecten en kleur) wel degelijk te maken heeft en in verbinding staat met de muziek die je maakt.
Zo denk ik bij een gezzelig knusse studio bijv. aan Funky muziek en bij een klinische studio aan trance maar dit is natuurlijk persoonlijk smaak.
Als je voor het eerst bij iemand in de Studio komt zal ook die sfeer je meteen beinvloeden qua muzikaliteit denk ik.
Als je bijv een Moog voorgeschoteld krijgt wat speel je dan ?? Lijkt mij geen trancebasje maar een Funkbasje
Maar bij bijv. een JP8000 speel je een dikke vette trancetune i.p.v. een Funkbas
Dus ook apparaten beinvloeden je muzikaliteit komt dit dan door de naam of stempel die het apparaat heeft ??
Of leent het ene aparaat er zich beter voor als het andere ?
Oeps ik dwaal nu af sorry ik kap er al mee :z

Origineel geplaatst door Kevin
Ramen met tape beplakt en ondanks dat hij ruimte over heeft in zijn rack laat hij die dingen toch hangen....
Begrijp me niet verkeerd ik vind een rommelige studio zeker wat hebben maar dit neigt voor mij toch echt naar ''vies''!!

Vooral voor zo'n foto lijkt mij toch dat je dan ff je ''studio'' opruimt.

Maar goed dit is misschien een beetje off topic
Ik vind dat de opstelling/indeling en sfeer (denk aan gebruik van licht/lichteffecten en kleur) wel degelijk te maken heeft en in verbinding staat met de muziek die je maakt.
Zo denk ik bij een gezzelig knusse studio bijv. aan Funky muziek en bij een klinische studio aan trance maar dit is natuurlijk persoonlijk smaak.
Als je voor het eerst bij iemand in de Studio komt zal ook die sfeer je meteen beinvloeden qua muzikaliteit denk ik.
Als je bijv een Moog voorgeschoteld krijgt wat speel je dan ?? Lijkt mij geen trancebasje maar een Funkbasje
Maar bij bijv. een JP8000 speel je een dikke vette trancetune i.p.v. een Funkbas
Dus ook apparaten beinvloeden je muzikaliteit komt dit dan door de naam of stempel die het apparaat heeft ??
Of leent het ene aparaat er zich beter voor als het andere ?
Oeps ik dwaal nu af sorry ik kap er al mee :z

Klopt daar zit zeker wat in wat je zegt. Nieuwe thread mischien?:) Denk dat apparaten wel degelijk je muzikaliteit beivloeden zoals inspiratie. Maar denk toch dat de stempel gewoon het aparaat is dat zich makkelijk leent voor de style.
(zoals de jp8000 voor trance.) Maar er word natuurlijk ook veel gehyped vooral door de gebruiksgemak(presets)naar die style. kan eigelijk ook nog steeds niet snappen dat de Supernova zo goed is voor trance.Een allround Va noem ik het meer.

large.jpg
[/IMG]

sja ons stulpje........

Origineel geplaatst door justin
Klopt vind het ook beetje nonchalant staan.

kan je wel zeggen... en die rack unit (weet niet wat het is) onder de half vallende 404, die daar scheef in het rack hangt... de rackoren hangen er nog aan de linkerkant, maar het ding zelf is ervan afgebroken en ligt daar maar wat schuin. hoe krijg je dat voor elkaar? de voorhamer erin?

Back