Wat was de hottest hardware synth van 2017?

zapper

Ingeburgerd
Wat was de hottest hardware synth van 2017? Suggesties, meningen, etc. welkom. Wel graag met een beetje onderbouwing.

Het enige nieuwe dat ik kocht in 2017: Stylophone gen x-1 - beschouw 'm als een minder gamele korg monotron delay - hoeft niet jullie hottest synth te zijn :)
o ja, de A-01 is zeker ook verbazend als je 'm wat fx voert. maar telt die als 2017?

Ik vind Novation Peak wel één van de interessantste instrumenten van het afgelopen jaar.
De klank, mogelijkheden en interface spreken mij zeer aan.

Of ik hem daadwerkelijkga aanschaffen weet ik nog niet.
Er zijn op het moment tal van interessante ontwikkelingen en mijn budget, ruimte en tijd zijn beperkt, dus ik wacht nog even af wat dat aangaat.

De Waldorf Quantum mag zich ook in mijn interesse verheugen, maar aangezien we daar nog weinig van weten zie ik die als ‘belofte’ voor het komende jaar.

Qua aanschaf is de Roland D-05 wel een hoogtepunt voor mij.
De D-50 klank in een handzaam formaat met de voordelen die de moderne techniek biedt.

Als het niet erg is dat hij in 2016 al uitkwam maar in 2017 (nieuw) is gekocht, toch wel mijn Minimoog reissue.
Vrijwel alles wat er uit komt klinkt goed, een grote sweetspot. Ik krijg er snel inspiratie mee. En de hardware er om heen bevalt me ook zeer.

Het enige nieuwe dat ik kocht in 2017: Stylophone gen x-1 - beschouw 'm als een minder gamele korg monotron delay - hoeft niet jullie hottest synth te zijn :)
o ja, de A-01 is zeker ook verbazend als je 'm wat fx voert. maar telt die als 2017?

Wat was de hottest hardware synth van 2017? Suggesties, meningen, etc. welkom. Wel graag met een beetje onderbouwing.

Stylophone S2 mag er ook zijn, maar heb ik nog nergens in het wild gezien

Roland D-05 linear synth,benaderd echt de werkelijkheid.Heb de D-50 gehad,ik weet waarover ik spreek!

De D-05 en de SE-02

Er zijn best wel wat mooie nieuwe synths op de markt gekomen en natuurlijk ook wel wat oude die in een nieuw jasje zijn gestoken.
Om toch maar bij de echte nieuwe te blijven; ik vind de Peak, de Deepmind en de SE-02 de meest interessante nieuwelingen dit jaar omdat het geen voortborduren op oude eerdere modellen was.
Blijft lastig om een keuze te maken maar ik ga uiteindelijk voor de SE-02 omdat er geen andere zoveel waar voor je geld bied gezien de prijs.
De drie oscillatoren met autotune en vele verschillende wavevormen en de crosmodulatie en daarnaast een prima uitgebreide sequencer met songmode en een leuke delay.
Ook een memory met vele presets en 128 user presets en een lfo met 9 verschillende wavevormen maakt het wel een heel uitgebreid pretpakket.
Dan kan je 'm ook nog aan een eurorack hangen als je wilt en een midi en audio interface via usb en ik ken geen andere fabrikant die voor zo'n vriendelijk bedrag zoveel leuks in één pakket heeft gestopt.
Enigste wat je er tegen kan bedenken is dat verfoeide boutique formaat wat gezien de vele knoppen en funkties voor deze synth echt een misser is.
Maar als je daar mee kan leven dan heb je echt een heel mooi geluidenfabriekje.
Als je wat meer wilt uitgeven dan vind ik de twee eerder genoemde synths ook aanraders.
Over de sound ga ik het niet hebben want dat is uiteindelijk toch een nogal subjectieve zaak maar ik wil wel zeggen dat als de Peak een voor mij wat betaalbaarder prijskaartje had gehad dat ik die wellicht had gekocht want ik vind 'm wel heel goed klinken in ieder geval. (de deepmind trouwens ook)
Maar goed: 499 voor de SE-02 of iets van 1300 of meer voor de Peak is toch een heel verschil.

Laatst gewijzigd:
??
Juno 60 / Minimoog

Tsja, als je het zo bekijkt dan is vrijwel elke synth een voorzetting van ouder werk.
Of is er al een nieuw soort synth die helemaal geen oscillatoren heeft?
Dat zou echt iets nieuws zijn.
ik doelde met m'n opmerking vooral op de boutique reeks van Roland natuurlijk.

Daar heb je wel een punt ja ....

Ze hebben bij die 2 wel heel goed gekeken naar de eerder genoemde 2 klassiekers (althans...vind ik)

Ik denk de 0-coast, fris idee en geweldige sound. Ook al heb ik hem zelf inmiddels weer verkocht na te concluderen dat patchen toch niet mijn ding is.

Daar heb je wel een punt ja ....

Ze hebben bij die 2 wel heel goed gekeken naar de eerder genoemde 2 klassiekers (althans...vind ik)

Nee hoor. Die lijken echt totaal niet op een juno 106/mini. Zijn compleet nieuwe ontwerpen.

Ik vind Novation Peak wel één van de interessantste instrumenten van het afgelopen jaar.
De klank, mogelijkheden en interface spreken mij zeer aan.

Eigenlijk zou de titel moeten zijn wat de hottest synth v/h jaar is, die *nu* verkrijgbaar is.

Alle muziekwinkels van hier
Soms wil ik graag een synth in een winkel uitproberen alvorens te kopen, maar niet altijd. Maar dat maakt hem niet minder *nu* verkrijgbaar. ;)

Er zitten trouwens een hoop Belgen op Synthforum - "van hier" voor jou is niet "van hier" voor iedereen. Nationalisme is nergens voor nodig.

Laatst gewijzigd:
Er zitten trouwens een hoop Belgen op Synthforum - "van hier" voor jou is niet "van hier" voor iedereen. Nationalisme is nergens voor nodig.

Als je mijn opmerking als belediging ziet, is dat nogal dom. Dit is geen nationalisme. Alleen zie ik die peak nog nergens in *mijn* opgeving, ik kan niet in die van jou kijken. Zou hem misschien willen hebben, maar zie hem alleen nog nergens, op een paar buitenlandse sites na.
Zeker ook een pinteke teveel gedronken zeker, om iemand zomaar te beschuldigen... :frons:

Back