MeneerJansen
Ouwe rot
Als obsessievelijk Floyd-a-holic ken ik deze docu heel goed. Erg mooi is ook het fragment van Roger Waters in "Live At Pompeii" waarin je hem in de studio ziet pielen met 2 Synthi AKS-en. Waters heeft eens gezegd dat hij erg blij is dat hij die machine (zoals hij zei "gekocht van een knakker in Putney") nog steeds bezit. De versnelde sequence ken ik: die heb ik meteen toen ik mijn Volca Keys kocht ingeprogammeerd om er een "poor man's On The Run" op te maken (zie onderstaand Youtube filmpje en dit Korg forum topic). Maar om een goed lopend melodisch nummer te maken van een synth loop (zoals Alans Parsons dat lijkt te doen) vind ik erg knap.Onderstaand een documentaire over Pink Floyd: The making of The Dark Side Of The Moon (met de aan het woord bandleden, jaren later in de studio)
Ook een stukje over On The Run dat ontstond door wat te prutsen met hun (toen) nieuwe AKS VCS3 Synthi A (rond 3:40).
[filmpje... knip...]
P.S. Alan Parsons eerste baantje was als technicus bij Abbey Road, o.a. voor "Dark Side Of The Moon".