Outlaw in 'em

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik geloof echt dat Waylon (zijn) countrymuziek naar een groot Europees podium heeft willen brengen.

je doet hier alsof mensen in Europa geen country muziek kennen, ik heb niet het idee dat Waylon de uitverkorene moet zijn?
Mensen die daar interesse in hebben die kennen country music al lang denk ik, zeker nu youtube door zoveel mensen in de wereld bekeken wordt.
Ik krijg wel het gevoel dat je het nodig vindt om Waylon te moeten verdedigen als ik het zo lees, is Waylon zo belangrijk?
Wat maakt het nou uit wat wij van Waylon vinden al heb ik persoonlijk niets tegen hem, ik vind het een goede artiest.

Ik zal eerlijk toegeven dat ik waarschijnlijk al zo'n 25 jaar geen songfestival heb gekeken en dat ik het waarschijnlijk in de toekomst ook niet vaak zal doen.
Ik vind wel dat er vaak bij een aantal stemmen een politieke lading zit want Nederland stemt vanuit traditie altijd goed voor Israël en een aantal van die oost Europese landen schuiven elkaar altijd veel punten toe.

Ik vind wel dat al sinds nogal wat jaren de aandacht wel verschoven is van het liedje naar de act, dit is veel belangrijker geworden ivm flink wat jaren terug.

Nou is het songfestival natuurlijk nooit het podium geweest waarin muzikaliteit altijd de maatstaf was maar vooral de catchy song.

En zo nu en dan hoor je ook echte mooie songs ertussen zitten maar dat heeft niets met de uiteindelijke plaats in de eindstrijd te maken.

De discussie "goede muziek" is wat mij betreft heel subjectief.
Voor iets als opera moet men jarenlang studeren maar ik vind er geen reet aan bijv.
Hetzelfde voor moderne geïmproviseerde muziek, ik kan daar niets mee.
Goede muziek heeft voor mij vooral te maken met of het je raakt.
Dat het iets met je doet in je gevoel en als veel mensen een bepaald liedje goed vinden dan heeft de maker schijnbaar de goede snaar geraakt.
Maar soms zijn er hele populaire nummers die ik niet echt door me strot krijg, ik ben ook maar een mens tenslotte.
En natuurlijk zijn er in de wereld van de muziek ook mensen die op de een of andere manier een soort van genialiteit bezitten waardoor ze zodanig bijzondere dingen doen dat ze vernieuwend zijn.
Maar dit kan een behoorlijk lang draadje worden als we het over "goede muziek" gaan hebben.

Oh, 'my bad'.
I'm out. :doei:
:slotje: :D
Ik denk niet dat jij mij (en Waylon) goed begrijpt. Wij gaan het in ieder geval niet met elkaar eens worden. Prima, soms heb je dat weleens hè. :okdan: Vooral als mensen een (wat) afwijkende mening hebben - van wat als 'normaal' wordt beschouwd - worden deze niet altijd goed begrepen.

je doet hier alsof mensen in Europa geen country muziek kennen, ik heb niet het idee dat Waylon de uitverkorene moet zijn?
Mensen die daar interesse in hebben die kennen country music al lang denk ik, zeker nu youtube door zoveel mensen in de wereld bekeken wordt.
Ik krijg wel het gevoel dat je het nodig vindt om Waylon te moeten verdedigen als ik het zo lees, is Waylon zo belangrijk?
Wat maakt het nou uit wat wij van Waylon vinden al heb ik persoonlijk niets tegen hem, ik vind het een goede artiest.
Een goede artiest, maar ook voor velen een onbegrepen artiest. En ik begrijp hem wel. Op zich kan ik country muziek - in de juiste setting - wel waarderen, maar natuurlijk ook niet alles. En daar hoort niet - sorry Waylon - de muziek van Waylon bij. Maar "Outlaw in 'em" vind ik bij uitzondering wel een cool nummer. Waylon is (uiteraard) voor mij niet belangrijk, maar hij vertegenwoordigde wel ons land op het songfestival. En daarin steunde ik hem wel. Het had leuk geweest voor ons land als hij wat hoger geëindigd zou zijn, maar zoals ik al zei is dat voor hem van veel minder groot belang.

En natuurlijk zijn er wel mensen in Europa die country muziek kennen, maar op het songfestival heb ik het volgens mij nog nooit gezien. En er zullen vast ook (nog) genoeg mensen zijn - ondanks YouTube - die het niet kennen. Het probleem met country muziek is dat het anno 2018 niet echt meer bij ons leeft. En of Waylon daar (met het songfestival) verandering in heeft gebracht? Ik weet wel zeker van niet. Maar hij probeert het tenminste, en dat vind ik mooi aan hem.

En iedereen mag vinden wat hij / zij van Waylon vindt, maar graag dan wel op grond van feiten. En niet op grond van wat er soms aan onzin door de media geroepen / geschreven wordt.

ik zou het heel jammer vinden als ik niets meer van iemand mag vinden zonder dat het op feiten gebaseerd is:D wat een kwijlerij allemaal. ik vind waylon prima zanger, maar t nummer raakt me niet verder. dr achter staan, country naar een groot publiek, blablahblaaahh. en vertel me eens wat nou zo leuk is voor ons land als zo'n gassie hoger eindigt. nikszeggende drek is t toch allemaal, misschien 1 of 2 leuk, meer niet. die cornald maas heeft eieren voor zn geld gekozen en is al die shit uit zn hoofd gaan leren om het enige plekje op tv te kunnen krijgen dat niemand anders wil hebben. er worden finaleplaatsen gekocht, het is poltiek beladen, australie en israel liggen ook in europa blijkt, wat een lege huls. het is entertainment en iedereen mag daarvan genieten, prima, maar lul er nou niet zo serieus over hehe

Dit begint een beetje creepy te worden :D
Zoals het daar staat wel ja...
In de juiste context geplaatst niet vind ik. :D

Maar ik ga er niets meer over zeggen...:)

En voor wie graag door willen kletsen over Waylon, hierna volgt het laatste 'nieuws" ...

Bron:
RTL Boulevard
14 mei 2018

Waylon: 'Racisme lag ten grondslag aan boycot'

Waylon heeft tijdens zijn Eurovisiesongfestivalavontuur naar eigen zeggen voor 'de eerste keer in mijn leven direct met racisme te maken gehad'.

Dat was volgens de zanger de echte reden dat hij De Telegraaf en het AD boycotte in Lissabon, vertelde hij vanavond in RTL Late Night.
Waylon over boycot pers: 'Racisme heeft mij enorm geraakt'

"Er werden dingen gezegd naar aanleiding van de eerste repetitie die met racisme te maken hadden en dat heeft mij enorm geraakt." Waylon doelde op de kritiek die zijn vier zwarte krumpdansers kregen. "Ik las in De Telegraaf, en dan verschuilen ze zich achter reacties van anderen, dat het leek alsof ik een landsheer was die zich liet aanbidden door vier slaven. En nog meer van dat soort dingen. Ook dingen die nog minder genuanceerd waren, laten we het maar hardop zeggen: wat doen die apen rondom hem."

Dergelijke opmerkingen raakten niet alleen Waylon, maar ook zijn dansers. "Die jongens waren als de dood dat ze naar huis moesten, dat het klaar was. Je zaait onrust binnen een team, dat kan je als media doen, de temperatuur bepalen in een land." Uiteindelijk heeft de hele affaire Waylon en zijn team "veel sterker gemaakt". "Juist ook omdat we zijn blijven geloven in wat we doen."

Straatschoffie

De zanger maakte zich aan tafel bij Humberto Tan opnieuw kwaad om de door hem gehate stukken. "Ik heb geprobeerd iets neer te zetten wat zo enorm zou kunnen verbinden. Het is zo jammer dat gelijk die verbintenis kapot wordt gemaakt. Ik begrijp het gewoon niet."

Dat hij met Outlaw In 'Em niet verder kwam dan een achttiende plek vindt Waylon "zeer zeker" geen mislukking. "Het is heel simpel. Als je een grote mond hebt, en ik ben een straatschoffie met een Ciske de Rat in me, dan lukt het heel vaak. En heel af en toe lukt het ook niet. Dit keer is het niet gelukt, prima toch."

Laatst gewijzigd:
australie en israel liggen ook in europa blijkt, wat een lege huls.
Als deelname wegens geografische redenen niet kan, dan bedenk je toch iets waardoor het wel kan.

En voor wie graag door willen kletsen over Waylon, hierna volgt het laatste 'nieuws" ...
RTL Boulevard
14 mei 2018

Zullen we het hier niet hebben over rtl boulevard?
Dat bespreken ze maar op andere sites lijkt me.

Zullen we het hier niet hebben over rtl boulevard?
Dat bespreken ze maar op andere sites lijkt me.
Nee, svp niet over RTL Boulevard. Dat is alleen de bron van het 'nieuws'

Maar wat is hier nu het "nieuws"? Dat Nederlanders het over "apen" hebben? Dat is schandalig maar ook geen verrassing want dat is tegenwoordig gemeengoed in discussies.
Of bedoel je dat Waylon "strijdt" tegen racisme? Fijn, maar het heeft niets met zijn liedje te maken. De inzending voor het songfestival wordt er ook niet opeens beter of inhoudelijker van.

Bericht door een moderator:
Aangezien inmiddels bijna alles wel is gezegd over Waylon, zijn inzending en deze editie van het Songfestival stel ik voor dat we het onderwerp parkeren tot volgend jaar.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back