krautrock1958
Gepokt en gemazeld
Ik geloof echt dat Waylon (zijn) countrymuziek naar een groot Europees podium heeft willen brengen.
je doet hier alsof mensen in Europa geen country muziek kennen, ik heb niet het idee dat Waylon de uitverkorene moet zijn?
Mensen die daar interesse in hebben die kennen country music al lang denk ik, zeker nu youtube door zoveel mensen in de wereld bekeken wordt.
Ik krijg wel het gevoel dat je het nodig vindt om Waylon te moeten verdedigen als ik het zo lees, is Waylon zo belangrijk?
Wat maakt het nou uit wat wij van Waylon vinden al heb ik persoonlijk niets tegen hem, ik vind het een goede artiest.
Ik zal eerlijk toegeven dat ik waarschijnlijk al zo'n 25 jaar geen songfestival heb gekeken en dat ik het waarschijnlijk in de toekomst ook niet vaak zal doen.
Ik vind wel dat er vaak bij een aantal stemmen een politieke lading zit want Nederland stemt vanuit traditie altijd goed voor Israël en een aantal van die oost Europese landen schuiven elkaar altijd veel punten toe.
Ik vind wel dat al sinds nogal wat jaren de aandacht wel verschoven is van het liedje naar de act, dit is veel belangrijker geworden ivm flink wat jaren terug.
Nou is het songfestival natuurlijk nooit het podium geweest waarin muzikaliteit altijd de maatstaf was maar vooral de catchy song.
En zo nu en dan hoor je ook echte mooie songs ertussen zitten maar dat heeft niets met de uiteindelijke plaats in de eindstrijd te maken.
De discussie "goede muziek" is wat mij betreft heel subjectief.
Voor iets als opera moet men jarenlang studeren maar ik vind er geen reet aan bijv.
Hetzelfde voor moderne geïmproviseerde muziek, ik kan daar niets mee.
Goede muziek heeft voor mij vooral te maken met of het je raakt.
Dat het iets met je doet in je gevoel en als veel mensen een bepaald liedje goed vinden dan heeft de maker schijnbaar de goede snaar geraakt.
Maar soms zijn er hele populaire nummers die ik niet echt door me strot krijg, ik ben ook maar een mens tenslotte.
En natuurlijk zijn er in de wereld van de muziek ook mensen die op de een of andere manier een soort van genialiteit bezitten waardoor ze zodanig bijzondere dingen doen dat ze vernieuwend zijn.
Maar dit kan een behoorlijk lang draadje worden als we het over "goede muziek" gaan hebben.