Outlaw in 'em

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Uhm, het is echt een goeie gast. Ik heb hem graag over de vloer. Is niet te beroerd om met iedereen te praten, doet niet uit de hoogte, van dattum.

Dotan daarintegen.... en dat is niet door zijn facebook trollen.

Ach ja, media is altijd dol op relletjes he, vooral Telegraaf en consorten. De Speld is satire. :D ik ken Waylon niet. In de media komt ie niet altijd even ontspannen over.

De Telegraaf (bestaan ze nog?) en consorten mogen van Waylon (en iedereen om hem heen) best wel hun mening zeggen / schrijven, maar ze zijn het er niet mee eens dat die alleen maar voortdurend bezig zijn om een sfeer rond de zanger te creëren die alleen maar negatief is. Dus ik begrijp Waylon wel dat hij daar geen trek in heeft. Maar dat zal hij ze vast niet op een ontspannen manier verteld hebben. :duivels:

Waylon mag bij mij best wel een drankje komen halen hoor. ;)

Waylon fans, zouden dat typisch telegraaf lezers zijn? Zou me niks verbazen...

Telegraaf lezers lijken me meer van André Rieu, de Toppers en Dotan ... Tot vóör Trollegergate natuurlijk, sindsdien vonden ze hem altijd al kut.

Tjah, eurovisie knurft muziek.

Ik kan me er niet om bekommeren :D

(nouja, Lordi was de leukste inzending van de afgelopen decennia :P)

Ik vind het altijd wel leuke carcrash TV maar voor de muzikale hoogstandjes hoef je er meestal niet te zijn inderdaad.

/Edit/ Nico Dijkshoorn :

Waylon
Het publiek in de studio klapt mee. Op de verkeerde tel. Doet hem geen reet.

Eerste moment. Ik zit achter een kaars en kijk naar een klein podium. Over zes minuten zal Waylon daar live Somebody to Love van Queen gaan zingen. Hij is er nog niet. Ik fluister naar de opnameleider: 'Waar is hij?' Het antwoord: 'Hij is nog even een ander jasje halen in Utrecht.' Twintig seconden voor het optreden glipt Waylon de studio binnen. Leuk jasje. Zou mij niet staan, dus helemaal goed.

Matthijs van Nieuwkerk doet de aankondiging en daarna zingt Waylon dat ongelofelijk ingewikkelde liedje. Ik kijk. Alsof hij gedachteloos een eitje pelt. Hier staat niet iemand te zingen, nee hier staat iemand de afwas te doen en ondertussen zingt hij wat. Iedere noot pakt hij, af en toe gaat zijn linkeroog even open en dan pang, weer zo'n uithaal. André Hazes (ik bedoel de geile) zou er zijn vrouw voor inruilen.

Ik zie een zanger. Daar komt het op neer. Iemand die graag zingt. Vandaar dat lastminutejasje. Alle tijd jongens, niks aan de hand. Ik ga staan en dan lekker een stukje zingen. Dat is wat ik doe. Tijdens het optreden tikt hij met zijn voet op het podium. Als hij klaar is, kijken Matthijs en ik elkaar aan. We waren er bij. In al die jaren daar in de studio heb ik dat alleen tijdens een liedje van Tim Knol gevoeld. Mannetje op podium, mannetje begint te zingen en ik wil mannetje adopteren en kleine stukjes brood voeren in ruil voor een liedje.

Tweede moment. Zelfde studio, ander jasje. Ik sta een kwartier voor de uitzending in een volle studio met een driesnarig sigarenkistje in mijn hand een doorgefokte hillbilly te acteren. Meer iets voor Cameretten zesde prijs. Dan staat opeens Waylon naast me en hij begint Call Me the Breeze van J.J. Cale te zingen. Ik sta er 40 centimeter vanaf. Vette knipoog mijn kant op. Als iemand drie noten op een kindergitaartje speelt, wil hij meezingen. Het publiek in de studio klapt mee. Op de verkeerde tel. Doet hem geen reet. Drie dagen later maakt hij bekend met welk liedje hij naar het Songfestival gaat.

Derde moment. Waylon draagt een luipaardjasje. In de NRC heb ik zojuist gelezen dat een delegatie zijn hotel vooraf heeft geïnspecteerd. 'Je wilt niet dat Waylon besluit in het hotel te dineren en de volgende dag bij het ontbijt zegt dat het eten niet lekker was.' Nu ken ik Waylon een beetje, want hij zong me twee keer overhoop en ik zeg nu: dat wil je juist wel. Ik wil zelfs dat hij die hele ontbijttafel kapot trapt en dan wil ik later niet lezen dat hij dat deed met laarsjes van okapileer.

Ik hoop zo dat er vandaag nog iemand naast Waylon gaat lopen, opeens die rare hoed van zijn kop slaat en zegt: 'Gaan we nou normaal doen? Gaan we zingen? Oprotten met je zombiedansers.' Alleen dan gaat hij donderdagavond miljoenen mensen omver blazen. Dan gaan ze horen wat ik hoorde: een jongen die zingt zoals het in hem opkomt.

Als hij braaf luistert naar commissies en netjes zijn ontbijt opeet, dan staat hij donderdagavond een geflipte countrygod te acteren. Waylon, lieverd, ben je daar? Luister: dansers weg, gitaar om, ogen dicht en zingen omdat je er gelukkig van wordt. Jasje uit.

Laatst gewijzigd:
Nico Dijkshoorn....? :beard:

Ik ken wel een aantal mooie - wellicht niet van top niveau - songfestival liedjes. Ik ga ze niet noemen, want daar heeft iedereen dan weer een mening over. Bij het songfestival gaat het meestal niet alleen om de muziek, maar ook om de kleding, show, roddels en sfeer.

België heeft de finale niet gehaald, die zijn nl. dinsdag al bij de 1e halve finale uitgeschakeld. Vanavond is Waylon (als achtste) aan de beurt, ik ben benieuwd of hij wél de finale haalt.

Cyprus zou volgens de bookmakers de meeste kans hebben op de eindoverwinning...
(het doet me aan een bekend nummer denken)

Aha, ik dacht dat de kakelende kip met looper bovenaan stond.

Afgezien van de niet vlekkeloze performance dinsdag, vind ik de kakelende kip als nummer toch wel leuk; ik ga toch meeknikken als ik het hoor.

Ik denk zo dat het een van de nummers is die, na het songfestival, het goed zal doen in clubs, op de radio, etc.

Al ben ik geen fan van Waylon of zijn nummer, hoop ik dat hij het goed gaat doen vanavond; ik heb mijn chipitos en hamkaas al gehaald. :okdan:

Ik had gisteravond visite, maar bij Waylon toch even de tv aangezet. Retetrakke performance en prachtig gezongen! Leuk dat hij door is naar de finale. En wat een spanning bij het bekend maken van de uitslag! En zijn krumping act met coole dansers begrijp ik wel. Ik denk alleen dat het songfestival zaterdag nog niet klaar is voor een Waylon met Nashville country en krumping. Maar ach, als je maar lol hebt toch?!

En nu lijkt IEDEREEN ineens positief te zijn over Waylon...tsja, zo snel kan het dus gaan...

Ik vind de act/show niet zo sterk en het liedje misschien niet erg eurovisie-erig maar van alle halve finalisten die ik gisteravond heb gezien was hij wel één van de weinigen die gewoon goed, vol overtuiging én zuiver zong. Mijn persoonlijke favoriet is Hongarije denk ik :D

Was er aleens eerder ge-stagedived op het songfestival trouwens?? :D Die zanger van Hongarije gaf idd ook alles.. maar ik hoor dan toch weer liever Waylon qua randje.. :)
De (dans)act krijgt trouwens wel steeds meer waardering her en der.. of het wordt meer gesnapt. Ik ben benieuwd hoe het zaterdag gaat aflopen voor Nederland.. sowieso een wonder dat de act van Waylon in de finale zit.

ik vind het ook een godswonder
en ik vind de hele setting ook zo fantastisch.
echt, dat je voelt dat het naast het zingen van een liedje omdat je dat wil ook nog gaat over winnen en landen enzo, dat geeft t echt flair. En zo'n grote zaal vol met leuke mensen en evenzo leuke verslaggevers die je vertellen hoe goed het allemaal wel niet was, of niet, schitterend.
ik ben echt extreem blij dat het bestaat en o wat zal mijn geluk een boost krijgen als waylon wint. Dan vier ik mijn enorme verdienste dat ik binnen dezelfde landsgrenzen geboren ben als hij, want ja, daar mag je echt trots op zijn, op waar je geboren bent. ik sta te trappelen van ongeduld om de ontknoping van dit geweldige verhaal mee te mogen maken.

Ook het feit dat het een podium biedt om je ergens tegen af te zetten door gevraagd en ongevraagd talloze malen iedereen die het maar horen wil te laten weten hoeveel je er wel ontzettend niet mee hebt geeft het songfestival bestaansrecht. Wat dat betreft zou ik er ook zeker nog een post op Facebook over maken zodat er ook absoluut geen misverstanden over kunnen bestaan hoe je in deze kwestie staat. :D

Wat fijn dat er dan ook n podium is voor hen die gelijk van het moment gebruik willen maken om hen met een mening over de lege huls en nationalisme, even te laten weten dat zij daar boven staan en dat je er eigenlijk alleen maar ok in staat als je het wel leuk vind allemaal :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back