Outlaw in 'em

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Waylon in tranen door gelukswensen vrienden en collega's :luv: =( :okdan:

...ik sta te trappelen van ongeduld om de ontknoping van dit geweldige verhaal mee te mogen maken.
Nog maar ff snel een vliegticket naar Lissabon kopen dan...

Wat fijn dat er dan ook n podium is voor hen die gelijk van het moment gebruik willen maken om hen met een mening over de lege huls en nationalisme, even te laten weten dat zij daar boven staan en dat je er eigenlijk alleen maar ok in staat als je het wel leuk vind allemaal :D

Omfggetaroom.gif

Ho! Dan vergeet je zeker wel even de Oranje Leeuwinnen, die doen het nl. keigoed met het WK vrouwenvoetbal. :D

Een beetje laat geworden, maar ik heb zojuist nog de herhaling gezien van het songfestival. Er zitten wel een paar aardige liedjes tussen, maar echt leuk vind ik alleen het liedje van Italië - dat 5de geworden is. Ze zingen het met heel veel passie en de boodschap die ze willen afgeven lijkt me duidelijk. Het doet me wel enigszins aan iets van Manu Chao denken.

Voor Waylon maakt het denk ik niet heel veel uit of hij 18de of welke plaats dan ook geëindigd is. Doel was countrymuziek - de muziek waar hij van houdt - naar een groot podium te brengen. En dat is hem gelukt! En dat ook altijd liever dan 1ste worden als kippetje. :D Mennn, ik kan er niet naar luisteren...
Outlaw in 'em vind ik best een leuk nummer, maar zeker niet het sterkste wat ik van country muziek ken. Ik kan country muziek wel waarderen, maar natuurlijk niet alles.

Het liedje van Italië...

Inzending van Italië doet me een beetje aan Amy McDonald denken.

Maar Wow.. ik ben ook weer compleet verrast door de uitslag.. ergens voor de televoting ben ik afgehaakt...

Het enige coole aan de inzending van Israel vond ik de launchpads.. voor de rest no comment..

Duitsland deed me ontzettend aan de zanger van The Script denken.. zelfs het nummer leek een soort versmelting van "The man who can't be moved" (verses) en de chorus aan een thema in "Someone like you" van Adele.. Leuke medley :D

Ik heb niets van het ESF gezien, blij toe. Het lukt me elk jaar weer om niets maar dan ook helemaal niets van dit verschrikkelijke circus mee te krijgen. Het kan me dan ook geen ene reet schelen of "we" winnen of wie dan ook. En winnen met een liedje is zó jaren 50.

Ik keek alleen maar omdat ik Waylon een goeie stem vind hebben maar het moet gewoon wat spraakmakender allemaal, dat lijkt te scoren.. ieder jaar kwaliteit sturen went ook snel.
Misschien voor volgend jaar ff contacten met rappersjors@shemail.com.. Yeah.. let's go!! :D

Doel was countrymuziek - de muziek waar hij van houdt - naar een groot podium te brengen

Dat klinkt alsof mensen niet weten wat country muziek is, dat lijkt me wat overdreven.
Maar wellicht gaat zijn muziek wel wat beter verkopen na zo'n exposure.

Dat klinkt alsof mensen niet weten wat country muziek is, dat lijkt me wat overdreven.
Maar wellicht gaat zijn muziek wel wat beter verkopen na zo'n exposure.

Mee eens; typisch wat men gaat lopen roepen nadat men toch niet gewonnen heeft.
Ik vond zijn uitspraak over "...het circusgehalte van het Eurovisie..." en de winnares als "....iemand die een kip nadoet......" getuigen van een slechte verliezer.
Alsof als Israel niet had meegedaan/gewonnen, het voor hem had uitgemaakt.
Met zijn behaalde 18e plaats waren er, naast die kip, dus nog 16 andere acts, die het beter hadden gedaan dan hij; en die waren niet allemaal circus acts.
Bijvoorbeeld de inzending van Oostenrijk heeft bijna de hele performance op één plek staan zingen en behaalde wel de derde plaats; vergeleken daarmee was Waylon zèlf een circus act met zijn krumping, of hoe het allemaal mag heten.

Ik ben ervan overtuigd dat er in Nederland genoeg talent rondloopt om met twee vingers in de neus zo'n Eurovisie, met alle gemak, te winnen.
Echter, zolang Nederland vanuit de pretentie blijft handelen dat wij de wereld gaan leren wat GOEDE muziek is, zal dat niet gaan gebeuren.
Als het om goede muziek ging, had dat opera-achtig nummer moeten winnen en zouden wij ook maar klassieke muziek moeten gaan sturen; wij hebben toch ook Jaap van Zweden.
Ilse de Lange is de enige die het had begrepen; gewoon een LEUK liedje schrijven en presenteren.

Niet mijn genre, maar voor mijn part benaderen ze eens Tiësto, of een van de vele succesvolle djs die Nederland rijk is; hoe vaak scoren die niet internationaal met toch heel leuke muziek, met soms compleet onbekende zangers/zangeressen.

Ja, een opzwepende Ferry Corsten/Armin van Buuren/Tiesto poppy EDM/trancekraker featuring Maan track met een positieve boodschap over in jezelf geloven, tolerantie en naastenliefde met een killer hook/refrein erin - inclusief een break met een "lalala" stuk gemáákt om mee te zingen (vgl. Hey Jude) en spetterende visuals. Dan KUN je gewoon niet verliezen.

De een heeft het niet beter gedaan dan de ander. De een heeft meer stemmen gekregen dan de ander.

De shit die ik gaaf vind, komt nog geen 150 man op af. Om dan te zeggen dat de rest van de wereld geen smeek heeft gaat wat ver...

Ja, een opzwepende Ferry Corsten/Armin van Buuren/Tiesto poppy EDM/trancekraker featuring Maan track met een positieve boodschap over in jezelf geloven, tolerantie en naastenliefde met een killer hook/refrein erin - inclusief een break met een "lalala" stuk gemáákt om mee te zingen (vgl. Hey Jude) en spetterende visuals. Dan KUN je gewoon niet verliezen.
Serieus, dat zou zomaar kunnen. Alleen, je moet rekening houden met de aard van het eurovisiesongfestival.
Beetje zure reactie van Waylon, maar hij heeft het zelf ook in de gaten. Hij zei:

"Israël is een terechte winnaar als je het songfestival ziet als een circus en de gekkigheid. Maar het zal weinig verandering in Eurovisie brengen, dat vind ik jammer. Vorige keer was het een vrouw met een baard en nu is het een kip."

Wel jammer dat je die conclusie achteraf trekt, maar goed. Ik denk niet dat Maan voldoende die gekkigheid kan overbrengen, het moet dus iemand anders zijn. Wie o wie hebben we hier in Nederland die dat wel kan?

Het is niet altijd alleen maar gekkigheid, ik vind dit bijvoorbeeld een goed voorbeeld van Eurovisie op z'n best: een aanstekelijk nummer dat goed in elkaar zit, universal appeal, frisse uitstraling van de artiest en killer choreografie en visuals. De eerste keer dat je het hoort/ziet weet je al dat 'ie niet kan verliezen. Hier klopt gewoon alles:

De een heeft het niet beter gedaan dan de ander. De een heeft meer stemmen gekregen dan de ander.

Met "beter doen" bedoelde ik niet beter gezongen of opgetreden, maar betere resultaat behaald.
Bovendien, aangezien het doel van het meedoen met Eurovisie, het verkrijgen van (de meeste) stemmen is, dan heeft de een het toch beter gedaan dan de ander; hoe je het ook draait of keert.

In het "normale" muziekgebeuren is het trouwens niet (veel) anders; alleen daar zijn de stemmen in de vorm van concert kaartjes, cd's, streams, downloads, likes, etc.

De shit die ik gaaf vind, komt nog geen 150 man op af. Om dan te zeggen dat de rest van de wereld geen smeek heeft gaat wat ver...

Helemaal mee eens! :okdan:
En als jij met de shit die jij gaaf vindt, 149 man weet te bereiken, dan ben jij ook succesvol.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back