Soms is iets slachtoffer van zijn eigen populariteit. Neem e-mail. Dat vindt men nu achterhaald. Men Whatsappt liever. Ik gebruik louter e-mail. Wat is tegenwoordig het mooie van e-mail? Ik krijg
nooit meer van die "grappig" bedoelde fotootjes van een hond met een feestneus op, en ook niet van die duizend keer ge-forwarde moppentrommels. Je weet wel van die mails aan een stuk of 30 mensen waarvan het onderwerp is "FW: Fw: fw: fw: FW: fw: Vul maar in". Dat soort stront stuurt men nu via Whatsapp (geheel Facebook bestaat overigens uit dergelijke "kijk mij eens leuk zijn" berichten aan de gehele "vriendenkring"). En Whatsapp check ik nooit en ik flikker het ook regelmatig van mijn telefoon af als ik ruimte tekort kom voor een andere app.
Wat wil ik hiermee zeggen? Dat een forum en het aantal dingen dat er verhandeld wordt niet te groot of te "populair" moet zijn. Als ik bijvoorbeeld iets zoek op Marktplaats.nl (dus niet op de marktpl. van SF) dan zie ik wel tien mensen die het verkopen. Die moet je dan allemaal mailen. De eerste die reageert, daar koop ik van. Tja, het zou kunnen dat ik de rest vergeet te zeggen dat ik het reeds van een ander heb gekocht. Synths zijn een stuk zeldzamer dus dan heb je dat zo gauw niet. Maar zoals iemand hier al aangeeft: een midi-keyboard? Da's andere koek.
Ik ben ook al jaren op een ander forum actief waar een vaste kern mensen al meer dan 10 jaar vrijwel dagelijks reageert. Ik heb ze nog nooit ontmoet en ken hun echte namen niet maar ik vertrouw ze blind. Als iemand daar iets te koop aanbiedt dan verloopt het op rolletjes. Men vertrouwt mij en ik vertrouw de "vaste kern".
Maar zeer succesvolle platformen als SF en Marktplaats.nl... Tja. Het werkt gewoon het beste met de vaste kern die koopt van- en verkoopt aan elkaar.
P.S. Ja hoor: ook ik kan me dat
verschrikkelijke gele Viavia krantje nog herinneren. Geef mij dan Marktplaats.nl maar, ha ha!