GuidoR
Turning knobs, heating pads
MPC zeg ik 
Doe maar een MPC2000XL om mee te beginnen
Ow, en een computer!

Doe maar een MPC2000XL om mee te beginnen

Ow, en een computer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door fuse
Een blokfluit!? Om noten op te leren.
tja ik toch dat de meeste beginners niet echt veel geld hebben om allemaal hardware te kopen. met je pc heb je in een keer een totaal pakket waarmee je aan de slag kan. er is zoveel gratis te krijgen. als het dan toch niks voor je is dan zit je niet met een zooio (dure) hardware. mocht het wel iets voor je zijn dan kan je steeds wat bijkopen. zois het tenminste bij mij gegaan..Origineel geplaatst door bazziman
Ikzelf ben ook ene echte AMIGANAUT (soundtracker, noisetracker, protracker)...daarna pc met fasttracker, daarna cubase 2.5 + awe32 + db50xg daarna gearfetishisme.
Nu zou ik iemand aanraden OF een rm1x te kopen (een goed begin en de sequencer is beter dan die op de mc303, vooral als je ander apparaten wil gaan aansturen) en dan een goedkoop samplertje, va-tje etc aan te schaffen. Iemand op software afsturen zou volgens mij die persoon te veel afleiden van het echte werk: muziek maken. Volgens mij zitter er legio puisterige 16-jarigen op hun P-IV or Athlon met een gekraakte Orion of Cubase dagelijks het net af te struinen naar NOG meer plugins en VSTi's waardoor ze vergeten waar het eigenlijk om gaat: muziek maken. Een relatief simpele bak als een Rm1x is een veel beter en creatiever beginpunt.
Als mensen dan ECHT op de pc zouden willen beginnen is misschien Cubase 2.5 of Cubasis een beter beginpunt dan al die top-sequencers...alle extra mogelijkheden en moeilijkheden leiden alleen maar af van het creatieve proces.
Origineel geplaatst door Slipperman
hmm, ik heb me bedacht. Ik denk dat het er vanaf gaat hangen wat je wilt gaan doen.
Niks bijzonders, gewoon wat pingelen op een keyboard (celine dion, britney spears en ander top 40 enzo) dan zeg ik gewoon, zoek een yamaha PSR nogwat, roland E 14, 16 of een casio ctk nogwat. Allround gevallen met standaard geluiden en best goede kwaliteit.
Eventueel kan je later nog een keyboard er bij halen.
WIl je echt zelf gaan schrijven dan kun je bovenstaande ook gebruiken uiteraard maar wil je wat meer speciaals dan zou ik zeggen, neem een cs1x, goedkoop en goede sounds en je kunt er alle kanten mee op.
Als je echt trance, acid techno etc. wilt maken, dan moet je naar vintage gaan zoeken en zo voorts.
Het hangt er denk ik vanaf wat je wilt gaan doen...
Origineel geplaatst door EDP
sorry hoor maar blijkbaar is jouw standaard niet zo hoog maar een yamaha psr, roland E of casio serie worden echt niet gebruikt voor de door jouw genoemde artiesten.