apple snobbisme

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik ken ook wel wat MAC gebruikers die prat gaan op hun beestje, ik laat ze lekker kletsen, zij zijn blij, ik ook met mijn PC.

Ik bouw mijn PC zelf, zij kopen hun MAC voor veel geld. Maar wat geeft het ? Niks. Als ze maar niet te lang door gaan over hun MAC want het is eigenlijk best wel boring allemaal.

Net zoals dat laatst ene gozer hierzo vertelde over dat Reason op de Mac draaide, en toen ik na 5 minuten promo verhaal over Reason, hier op mijn PC Reason op startte, kreeg ik weer een promo verhaald dat Reason 2.0 uit was... vermoeiend.
Ik heb dus maar even laten zien welke versie ik had. (2.5) haha... en dan is het nog niet stil. oke dan. :)

Als zij mij de voordelen beginnen te vertellen van hun MAC begin ik over de nadelen van mijn PC, daarna ga ik lachend naar huis, of vraag ik, kopje thee?

BTW: Ik kots op BMW rijders, maar daar heb je er ook heel fucking veel van in deze ***wijk :)

Origineel geplaatst door fuse
Hihi, C-code. Leider der 'gelovigen' in het land van atheisten?

Het draadje wat pleit voor een aparte Mac hoek vind ik al een indicatie dat er toch iets aan de hand is.

Maar goed, de mensen die mij hier al langer kennen weten ook wel dat je dit alles met een korreltje zout moet nemen.
Het heeft een hoge amusementswaarde zeg maar. En is het soms wel eens leuk om tegen dit soort 'heilige' huisjes aan te trappen.

Waar gaat dat nou over man.......ik denk juist dat jij als de PC-Goeroe op dit forum bang bent dat er met een apart apple hoekje jij je zieltjes niet meer kan winnen onder mensen die nog een keuze willen maken.....(zie als referentie de diverse apple vs pc threads).

De reden dat er gewoon een behoorlijk aantal gebruikers zijn met een apple die graag een wat duidelijker plekje op dit forum willen betekend helemaal niet dat er iets uit balans raakt........en grappig is het dus helemaal niet dat er schijnbaar mensen zijn zoals jij die dit bewust tegenwerken (vanuit een hele bizarre gedachte btw).

Maar ja er blijven altijd mensen die iets nodig moeten hebben om tegenaan te schoppen, om zich aan het eind van de dag beter te voelen...is het niet ?

Kan er een mod effe een slotje aan deze thread hangen want dit begint weer een zoveelste PC vs Mac discussie te worden....die voorkomen had kunnen worden als er nu eindelijk een splitsing komt van PC en APPLE op dit forum. Schijnbaar blijven pc bezitters kinderachtig reageren op apple gebruikers zonder dat daar een directe reden voor is (zonder hun argumenten goed te kunnen onderbouwen, wat hebben auto's met computers te maken bv ?).

Origineel geplaatst door C-Code
Waar gaat dat nou over man.......ik denk juist dat jij als de PC-Goeroe op dit forum bang bent dat er met een apart De reden dat er gewoon een behoorlijk aantal gebruikers zijn met een apple die graag een wat duidelijker plekje op dit forum willen betekend helemaal niet dat er iets uit balans raakt........en grappig is het dus helemaal niet dat er schijnbaar mensen zijn zoals jij die dit bewust tegenwerken (vanuit een hele bizarre gedachte btw).

Niet om irritant te zijn hoor maar eh, dan kunnen we beter ook aparte celblokken aanmaken voor sequencers. Workstation gebruikers, Mpc gebruikers, Steinberg adapten, Logic users, ga maar door. Van elk is wel een flinke peut die mekaar kunnen helpen. Wat ik wil zeggen. Stel toch gewoon je vragen zoals je het tot nu toe hebt gedaan. Negeer die paar gebruikers die een flauwe opmerking maken en leef gelukkig.

Bij deze roep ik, samen met Mandela, op tot opheffing van de apartheid. Heren en Dames, komt samen (behalve Mercedesrijders met een aardappel in de keel) en maak plezier. :mega:

Ja daag! hoezo een slotje?
Dit is helemaal geen Mac/PC discussie.
Alleen over Apple's hoor.
En ik ben geen PC guru maar een computer techniek iemand.
Ik trek ook wel eens Apple's voor als ik vind dat ze iets beter kunnen.
Zet in een wat moet ik kopen lijst ook Apple prijzen erbij.

En die reden die jij blijkbaar niet snapt is juist het onderwerp van deze thread.

Kan er een mod effe een slotje aan deze thread hangen want dit begint weer een zoveelste PC vs Mac discussie te worden....die voorkomen had kunnen worden als er nu eindelijk een splitsing komt van PC en APPLE op dit forum. Schijnbaar blijven pc bezitters kinderachtig reageren op apple gebruikers zonder dat daar een directe reden voor is (zonder hun argumenten goed te kunnen onderbouwen, wat hebben auto's met computers te maken bv ?).

Sorry, even met een bochtje, maar wie zit er nu vervelend te doen in deze draad?

Kijk, ik gebruik pc omdat ik een schijthekel heb aan iets nieuws moeten leren voordat ik muziek kan gaan maken. Als je Apple zegt, dan zeg je Logic, en dat vind ik gewoon kutsoftware. Als Cubase op de Mac een volwaardig alternatief was geweest, dan had ik nu waarschijnlijk op de Mac gewerkt. Gewoon omdat een compleet werkende hardware/software oplossing mij ontzettend aanspreekt.

Wat ik wel degelijk veel zie is het ontzettende religieuze achterlijke gedoe wat betreft merken en platformen. Gezeik over een aparte Apple hoek of opmerkingen vol zelfmedelijden die verwijzen naar antwoorden waarin een lange neus naar Mac worden gemaakt zijn gewoon zielig. Als je daar niet tegen kan, dan moet je wat pilletjes gaan slikken voor een dikkere huid.
Hetzelfde geldt voor pc-piemeltjes die constant Apple lopen af te zeiken.

De strekking: als je een klein voortplantingsorgaan hebt dan is dit niet te compenseren. ook niet als je een pc of mac en/of bmw of mercedes koopt.

Dsu...

Ik vind dit een leuke thread en ik herken er veel in!

Als ik tegen iemand zeg dat ik muziek maak met een Atari 1040ST, wordt gezegd : "Jezus wat en brakke zooi...ik werk met een Mac.. blah blah."

Ik heb ook gewoon een simpel systeempje en ik snap ook niet wat er nou zo bijzonder is aan Apple / Macs uberhaupt!!! :confused:

Origineel geplaatst door n0_key

De strekking: als je een klein voortplantingsorgaan hebt dan is dit niet te compenseren. ook niet als je een pc of mac en/of bmw of mercedes koopt.Dsu...

Weer zo'n vreemde vergelijking..........zet eens een bril op en lees de hele thread nog eens een keer.......voor je het over platformen verdedigen gaat hebben. Dit heeft niks met een dikkere huid te maken. Dit heeft te maken met gebruikersgemak. Alle sequencers vallen onder het kopje software, want .....ja.....het is software.

Alleen is er nogal een verschil in software vragen voor de apple ipv de pc. Als je nu een vraag stelt over een apple en er komt een bijdehand figuurtje langs die roept "had je maar een pc moeten hebben"....is dat irritant en nutteloos. Zo geld dit schijnbaar ook voor pc mensen (als ik de 1ste post van fuse mag geloven in deze thread). Nou zijn er schijnbaar meer mensen die zich hier aan storen en dan in zo'n discussie (zonder dat ze weten waar de thread over gaat) het vaak uit laten lopen op een PC vs Mac Thread......(zoals nu) Op zo'n moment lijkt het het fijner als beide platformen hun eigen blokje binnen dit forum krijgen.......logisch toch...

BTW ik heb cubase sx nu lopen onder OS X 10.2.6 en het werkt prima........:p

Weer zo'n vreemde vergelijking..........zet eens een bril op en lees de hele thread nog eens een keer.......voor je het over platformen verdedigen gaat hebben. Dit heeft niks met een dikkere huid te maken. Dit heeft te maken met gebruikersgemak. Alle sequencers vallen onder het kopje software, want .....ja.....het is software.

Alleen is er nogal een verschil in software vragen voor de apple ipv de pc. Als je nu een vraag stelt over een apple en er komt een bijdehand figuurtje langs die roept "had je maar een pc moeten hebben"....is dat irritant en nutteloos. Zo geld dit schijnbaar ook voor pc mensen (als ik de 1ste post van fuse mag geloven in deze thread). Nou zijn er schijnbaar meer mensen die zich hier aan storen en dan in zo'n discussie (zonder dat ze weten waar de thread over gaat) het vaak uit laten lopen op een PC vs Mac Thread......(zoals nu) Op zo'n moment lijkt het het fijner als beide platformen hun eigen blokje binnen dit forum krijgen.......logisch toch...

BTW ik heb cubase sx nu lopen onder OS X 10.2.6 en het werkt prima........:p

Ik heb al een bril op. En die heb ik net schoon gemaakt.

Als ik dit draadje bekijk gaat het er vooral om dat jij nogal problemen lijkt te hebben en dat jij nogal behoefte hebt aan een MAC hoekje. Jij bent het levende bewijs van mensen die gelijk geagiteerd reageren zodra er iets over een Apple wordt gezegd wat niet halleluja is.

Nou ja, als elke Mac vraag in een rel ontaard is niet de bedoeling. Dat is gewoon jammer en helemaal niet nodig.
Je kunt altijd nog een mod vragen of hij wil ingrijpen als dat nodig is.

En je niet teveel van dat soort geneuzel aantrekken.
Eigenlijk kom je in PC threads dan ook nooit Appelaars tegen die komen stoken. Da's dan weer een goed tegenargument.
Misschien dat ik vroeger ook wel eens hep lopen stoken in Apple threads maar zover ik weet doe ik dat niet meer. Is ook nergens voor nodig.

Enne qua autos zou ik het liefst in een amerikaan type 'groot rijbewijs' willen rijden maar op een of andere manier lukt die 106 ook wel. En dat heeft wél met geld te maken. ;)

Origineel geplaatst door n0_key
Ik heb al een bril op. En die heb ik net schoon gemaakt.

Als ik dit draadje bekijk gaat het er vooral om dat jij nogal problemen lijkt te hebben en dat jij nogal behoefte hebt aan een MAC hoekje. Jij bent het levende bewijs van mensen die gelijk geagiteerd reageren zodra er iets over een Apple wordt gezegd wat niet halleluja is.

Lees deze thread dan nog maar eens:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=21879&highlight=apple

dan zie je dat er meer mensen zijn die dat idee ondersteunen :doei:

En meteen geagiteerd zijn over alles wat slecht is aan een apple is ......is onzin, als mensen problemen hebben met hun apple ga ik niet zeggen dat het bullshit is.........ik kan het ook omdraaien....... jij bent het levende voorbeeld dat je meteen een etiket/oordeel aan mensen hangt zonder dat je ze kent!

ps; in de meeste mac vs pc threads zul je mijn naam zelden tot nooit tegenkomen :kont:

Er was een tijd daar had je niet zoveel , je kon een apple kopen of een apple,
dit was in de jaren 80 toen de PC nog ver achter was met het maken van muziek
op de computer, de computer was toen ook interessant voor kunstenaars.
Tijden veranderen en de PC is nu gelijk aan de Apple computers, ik ben zelf begonnen
op een oude Mac ed met toen ez vision , wat meteen opviel was hoe professioneel
alles in elkaar zat, je had toen ook wel software voor de Pc ( dos ) maar dat viel
in het niets als je dat ging vergelijken met de appelsoftware.
Voor muziek heb ik altijd een apple gebruikt en dat zal ook wel zo blijven,
waarom meer mensen PC gebruiken is meer een kuddegedrag denk ik maar dat
mag best dat zit nu eenmaal in de mens.

Bepaalde mensen in deze thread beweren dan ook NOG STEEDS dat een Apple stabieler is. Moet dit nu? Dit is juist hetgene waar fuse het in z'n begin post over had.

Het synthforum is er om problemen of ervaringen met synths op te lossen. Of een bepaald programma nu op een pc, mac of hardware synth draait is toch onbelangrijk. Het zou jammer zijn als er twee hoekjes zouden zijn en dat er in het MAC hoekje een goede tip gegeven wordt over een programma en dat dan de PC gebruikers die tip moeten missen of andersom.

Twee verschillende hoeken lijkt mij persoonlijk dus geheel onnodig. We willen gepraat over computer hardware toch al zo veel mogelijk beperken. Twee aparte forums zou het juist versterken.

Moeten we ook een Yamaha en Roland hoekje maken?

Jullie hebben allebei gelijk...maar....

Origineel geplaatst door Digimod
Apple is betrouwbaar niet stabieler...
En yamaha is beter dan roland..

Deze discussie hebben we niet nodig.... dus....... :slotje:

Ik beweer alleen dat een apple stabieler is voor mij als gebruiker, wat andere mensen daar van vinden weet ik niet. Ik heb als gebruiker in mijn huis sinds 1999 een G3 gehad......werkte perfect (staat er nu nog), crashte nooit. Van 1999 tot 2002 heb ik daarnaast 3 keer van pc moeten veranderen omdat ze allemaal gewoonweg naar de klote gingen (vaak door slechte componenten, en door de "open" ramen). Sinds 2003 heb ik een G4 450mhz en die heeft nog geen enkele keer me teleurgesteld.

En Johnny ik denk juist wel dat als er twee aparte vakjes zijn Hardware (PC) & Hardware (Apple) (en hetzelfde voor software) dat je twee groepen tevreden stelt. Als mensen dan goed nieuws willen lezen over apple software gaan ze naar apple toe, en als ze dat voor een pc willen........gaan ze naar pc toe. Geef zoiets gewoon eens een kans en kijk of het werkt !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back