[patser] Mijn nieuwste aanwinst

Origineel geplaatst door Neo Land
Ik las ergens dat zwarte uitvoering, nét iéts beter klinkt :D
:okdan: :biertje:

Zeker, maar was het nou mét Zorromasker of zonder?

Origineel geplaatst door bob303vs909
heb je hem geruild tegen je macbeth?

Yep. Met een kleine bijbetaling mijnerzijds. Niet dat ik ontevreden was over die M3X hoor, maar op het moment past deze bak wat beter bij mijn manier van werken. Wat heerlijk om geheugens te hebben, zonder qua geluid iets te hoeven inleveren.

Wat betreft het compressie/distortion/effecten/droog verhaal: Ik track het meeste wat ik doe in Logic, dus ik kan per track meer dan één geluid uit de SE1x gebruiken. Sommige geluiden zullen droog gebruikt worden, andere onherkenbaar vervormd, of met een klein vleugje effect. Met compressie/effecten kun je zeker nog een hoop toevoegen aan elke synth, hoewel niet elk geluid het nodig heeft. Die Moog-bassen die hieruit komen hebben bijvoorbeeld niets meer nodig.

Origineel geplaatst door mikemix
Tjezus, Olaf hou toch es op met die vergelijkingen, je begint nu echt in herhaling te vervallen:r

volgens mij had ik deze nog niet gehad hoor! ;)

Olaf, koning van de slechte vergelijkingen

Origineel geplaatst door Neo Land
Ik las ergens dat zwarte uitvoering, nét iéts beter klinkt :D
:okdan: :biertje:

Ja, dat ligt aan de resonantie in de verflaag :) .

Leo had ook een zwarte in de aanbieding, maar ik ben een sucker voor geborsteld staal, en ik vind dat grote logo op die zwarte ook niet zo mooi.

Trouwens, Soundtrooper, die TX802 was idd goed gespot.

Origineel geplaatst door olafmol
Olaf, koning van de slechte vergelijkingen

Ga door met slechte vergelijkingen.. vergelijkingen roelen ! :halleluja 8o)

Origineel geplaatst door lo-fi
Leo had ook een zwarte in de aanbieding,

Die hou ik zelf (voorlopig - kan volgende week weer anders zijn). Ik ben ook heel blij met de Macbeth trouwens en mijn vrouw met de kleine bijbetaling.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik neem aan dat je er wat DVDs bij gekocht hebt

Jij zoekt zeker weer ruzie?

Voor de volledigheid wil ik even melden dat de dvd's op zijn. Maar ik heb nu wel weer wat spellen voor de omgebouwde playstation a 1 euro.

Origineel geplaatst door Leo
Jij zoekt zeker weer ruzie?

Voor de volledigheid wil ik even melden dat de dvd's op zijn. Maar ik heb nu wel weer wat spellen voor de omgebouwde playstation a 1 euro.

Ik zoek zelf nog een omgebouwde PS2.. Leo? :)

hahaha, die Leo is overal en nergens :D

gr. Mario

Origineel geplaatst door olafmol
wie zegt dat ik er nooit mee gespeeld heb? ;)

enniewee.....ik snap je opmerkingen zeker wel, als je het hebt over het inpassen van de SE1x in een mix enzo....maar ik had het meer over de "pure" op zichzelf staande sound zeg maar... net zoiets als een picasso kopen en dan zeggen dat ie helemaal geweldig wordt als je er nog een paar likjes blauwe verf over strijkt met een hema-kwast :duivels:

ja nee dit is niet de vergelijking
althans ik weet waar dit vandaan komt
namelijk van synths die volgens sommige mensen super presets hebben
echter als je de effecten er afhaalt blijft er soms een ielig geluidje over ...

am i right ?

maar ik zal nog eens nadenken wat tom zei ..
is denk ik wel onzin dat het alleen voor s1ex zou gelden ...

ik ben trouwens ook geen fan plat compressen en geef tot nu toe olaf gelijk ..
:P

echter post maar een voorbeeld .. ik ben benieuwd

Origineel geplaatst door donbrasco
Ik zoek zelf nog een omgebouwde PS2.. Leo? :)

Het spijt me, ook dit was toeval. Ik kocht voor de kinderen in 1 koop een 2e hands playstation met controllers, pedaaltje en zo, en 'een doos spelletjes'. dat waren er dus bijna 500 en dat kan ik die kinderen niet aandoen, dan worden ze gek.
Vandaar dat ik dus zo'n 400 spelletjes over heb, nooit gebruikt.
Ik ben dus geen ombouwer of handelaar in playstation!!!!

jongens

krijgen we nog wat moois te horen ?

die truuk van tom ?

kom op .. ik ben erg benieuwd !!

ik wil ook wel gek worden .. ;)

Origineel geplaatst door MadR
jongens

krijgen we nog wat moois te horen ?

die truuk van tom ?

kom op .. ik ben erg benieuwd !!

ik wil ook wel gek worden .. ;)

Het eerst onzin vinden Mad en dan om een voorbeeld vragen? Dat slaat als een strontschuit op een pakje boter...

Maar aangezien ik ook een mens ben van vlees en bloed en dus gevoelens heb en lichtelijk geirriteerd ben door mensen die antwoorden geven op dingen waar ze geen hands-on ervaring mee hebben hier dan een paar voorbeeldjes.

Drie kleine stukjes SE-1 met distortion, extreme eq en compressie. Op het 2e stukje zit een delay/chorus (van de SE-70)om een idee te geven wat dat nog voor extra's meegeeft aan de sound. De twee andere stukjes zijn rauw zonder fx maar dan wel met de voornoemde extreme settings.
Voor de rest heb ik geen enkele nabewerking gebruikt dus rechtstreeks naar mp3 128kb geconverteerd. Helaas door de lage bitrate is er wat rauw snerpend hoog verloren gegaan maar er staat nog genoeg overeind.
Let wel, op je pc-boxjes luisteren heeft niet veel synth (zin). Dit is een basgod dus gooi hem over fatsoenlijke speakers als je een goed beeld wilt krijgen.

Wie nu nog zegt dat je deze sound met andere synths (afgezien van een mini Moog o.i.d.) en dezelfde extreme instellingen ook zo kan maken:stupid kan van mij de.....op en de ...... in.

gr. Tom

Back