Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Och wat een leuke thread dit!

Mijn jeugd was een en al consoles en games!
Het begon eigenlijk bij mij toen de megadrive uitkwam. Die maakte wel zooo'n indruk op mij dat ik die persé wilde hebben, maar helaas had ik het geld er niet voor.

Uiteindelijk na lang zeuren (ik was 12 toen geloof ik) mocht ik de Master System II kopen (want meer geld had ik niet). Nou, daar was ik ook al ongelooflijk blij mee hoor! Ontzettend veel Sonic en Alex Kidd gespeeld.
En nog een hoop andere games. Maar Sonic was toch wel de bom!

Een vriend van me had de Megadrive en dat was natuurlijk helemaal vet om daar af en toe op te mogen spelen.
Een andere vriend had een paar jaar later een Snes. Elke dag tussen de middag voordat we naar school gingen haalde ik hem altijd op en gingen we eerst nog ff gamen. Zo snel mogelijk boterhammen naar binnen, zodat we nog zo lang mogelijk konden gamen, heheh! :)
Veel Streets of Rage (meesterlijk), Street Fighter II Turbo (wie neemt het tegen mij (de meester) op? haha) en Super Mario World natuurlijk!

Na deze 8 en 16 bit ervaringen had bij mij de pc inmiddels de consoles verdrongen en ik heb me nooit meer bezig gehouden met N64, Playstation en Xbox etc...

Nu game ik eigenlijk nooit meer, alhoewel ik laatst in een nostalgische bui een gamepad had gekocht om zo op m'n laptop op de bank lekker alle oude games via emulators weer te kunnen spelen! Heel cool! Maar wel weer redelijk snel op uitgekeken.

Als ik nu nog ga gamen, Lanparty ofzo organiseer ik nog wel eens in het jaar, dan is het meestal Quake 2 (beste shooter qua gameplay ooit!) en Halflife 1 / aanverwanten. Haha, vet hoor!

Qua muziek hebben sommige games toch wel invloed gehad hoor.
Die vriend van me met zijn Snes nam elke keer als hij een nieuwe game had, de mooiste songs uit die game voor mij op op een cassettebandje.
Ik heb die bandjes heeeelemaal grijs gedraaid. Vooral de Snes had echt zulke mooie muziek ingame!

De games van nu zijn wel uberprachtig om te zien, maar ik vind dat de hele sfeer van vroeger er af is. Het is allemaal te mooi, te gelikt, er is teveel mogelijk, ik weet niet, het trekt me niet meer. God was klink ik nu als een ouwe lul, hahah! Gaming blijft gewoon iets magisch!

...De games van nu zijn wel uberprachtig om te zien, maar ik vind dat de hele sfeer van vroeger er af is. Het is allemaal te mooi, te gelikt, er is teveel mogelijk, ik weet niet, het trekt me niet meer. God was klink ik nu als een ouwe lul, hahah! Gaming blijft gewoon iets magisch!

Vroeger veel Phoenix, Galaxican, Frogger, Pacman, Space Invaders en Mortal Combat (het was in ieder geval een karate game) in speelhallen e.d. gespeeld. Verslavend! Wat Subgroover zegt, zie quote, dat vind ik nou ook...8>

Als ik geluiden ontwerp, dan valt het me op dat als iets "arcade-achtig" klinkt, ik het vaak verder tweak (bijv. door een bitcrusher haal) en bewaar. Deze spellen hebben dus wel degelijk invloed gehad op mijn sound design van nu.

inderdraad... ik hou persoonlijk meer van games met een goed verhaal en dan hoeven de gfx echt niet super te zijn... van de 3D shooters is zo langzamerhand de lol er ook wel af, het is bijna allemaal hetzelfde... maar ik ben wel all fired up for HL2 EP3 nutuulk... Portal was trouwens ook een aangename verassing, weer eens wat anders, relaxed sfeertje en zeer goed uitgedacht!

ook leuk: http://en.wikipedia.org/wiki/Codename:_Gordon :D

Neogeo systems met games als Punch-Out, goh, wat heb ik daar mn moeder om knaken gesmeekt ;-)

Voor wat homecomputers aangaat zijn al mn favorieten toch wel te vinden op de C64. Ik zeg Wizball, Commando, Rambo. En man die muziek, wat is een SID 6581 toch een fantastisch stukje techniek.

Volgens mij nog niet langs geweest en toch wel actueel.
MichaelJackson Moonwalker
jawel hoor... 22 uur eerder al, hier :P
Neppo Jacko schreef:
ja maar 6, we willen het ook ff spelen dan he...
Emu: http://www.emulator-zone.com/doc.php/genesis/ (Fusion)
Rom: http://www.coolrom.com/roms/genesis/1203/Michael_Jackson's_Moonwalker.php
klikken is eigen verantwackolijkheid!

maar de arcade versie overruled nutuulk dik:

800px-Mwalk.jpg

En man die muziek, wat is een SID 6581 toch een fantastisch stukje techniek.
valt mee hoor... het zijn de mensen die er liedjes mee hebben zitten composen die het hebben gemaakt tot wat het is nutuulk, dat is altijd de kunst er achter geweest...

Laatst gewijzigd:
Earthworm Jim

wat een geweldige animaties, diversiteit en snelheid heeft dit spel, heel goed te spelen :D

Hahaa, gaaf was dat ja!
Mooi getekend (zoals we dat toen zeiden! :)).

Er was ook een tekenfilm van, die was wel amusant geloof ik, alleen wel slechte muziek! :D

Hahaa, gaaf was dat ja!
Mooi getekend (zoals we dat toen zeiden! :)).
voor een game uit 1994 zeker niet gek nee... ik ben momenteel een hele zooi (375 inmiddels) SEGA games aan het doorlopen en dit was toch wel 1 van de (weinige) klappers... Amiga was net ff een tandje hoger over het algemeen...

deze is ook erg fijn:

urbanstrike.jpeg

Laatst gewijzigd:
deze is ook erg fijn:

urbanstrike.jpeg

ik zie in de bestandsnaam urbanstrike staan, maar ik heb toch het idee dat dit jungle strike is (alhoewel de chopper er dan wel weer een beetje fancy uitziet). Jungle strike was imo de gaafste in de serie. Laatst nog een keer desert strike gespeeld op een emu, en die is eigenlijk te makkelijk.

dit is idd Urban Strike hoewel de setting die van Jungle Strike doet vermoeden idd :D
zo heeft Jungle Strike weer een 1e level die begint in een urban setting...

Desert Strike is idd best wel makkelijk maar blijft eigenlijk wel DE beste van de 3 :mega:
bij Urban Strike moet je op een gegeven moment ook met een gastje lopen, vond ik niet echt wat eigenlijk...

welke Emu gebruik jij trouwens Gemm?

...maar ik heb toch het idee dat dit jungle strike is (alhoewel de chopper er dan wel weer een beetje fancy uitziet).
attachment.php

Jungle strike was imo de gaafste in de serie. Laatst nog een keer desert strike gespeeld op een emu, en die is eigenlijk te makkelijk.
ik ben Jungle Strike nu ook (voor het eerst) aan het spelen en moet zeggen dat ie idd wel erg gaaf is,
behalve dat level waar je in het donker moet vliegen, da's weer wat minder...

Attachments

• STRIKE.gif
    STRIKE.gif
    39,3 KB · Bekeken: 94
ik ben momenteel een hele zooi (375 inmiddels) SEGA games aan het doorlopen....
en nu maar eens ff SNES games... k'heb de letters A en B gehad :D en het kan zich meten met SEGA (soms beter, soms slechter)... de Alien 3 versie van de SNES is wel lachen...

wel makkelijk trouwens van de ZSNES emulator dat ie ook gewoon ZIPs uit kan kleden... eigenlijk zijn emu's veel beter dan tha real thang want je kan gemakkelijk ff screenshotten, audio/video opnemen en nutuulk savestates opslaan/laden... en het kost je geen ene reet :D [koelreadonlymemory puntje kom]
Een vd betere tracks van Jeroen Tel/Maniacs of Noise :{
J. Tel is dan ook een echte muzikant, vandaar dat die tunes zo goed klinken...

Laatst gewijzigd:
Back