Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

North%20%26%20South.gif

geweldig spel dit!!

Laatst gewijzigd:
Jaaah, James Pond en SWIV... goed voor uren Amiga P.R.E.T.

En dan nog...

It Came From the Desert
screenshot_itcame_1.gif

screenshot_itcame_2.gif

screenshot_itcame_4.gif

Rocket Ranger
screenshot_rocket_2.gif

screenshot_rocket_3.gif

screenshot_rocket_6.gif

ik ga even door..:engel:

Crsencht.png

erg vet.. me pa gaf eerst één disk.. en toen was ik aan het spelen en dan vraagt hij ineens om de volgende disk! dat was echt vet.. en zo ging het 6 disks lang ofzo.. er kwamen maar disks bij, wat meer speel plezier betekende natuurlijk 8)

cu2.jpg

Laatst gewijzigd:
Erm, PIE, je ploatjes doen 't nie... :o:

Verder nog:

Dungeon Master (het spel waarvoor ik speciaal een 1MB geheugenuitbreiding kocht op de Amiga)

DMAmigaBoxBack.jpg

Populous

Amiga_Populous.png

Sim City (1)

025_02_sim_city.jpg

Nuclear War

024_02_nuclear_war_map.jpg

Falcon

100_01_falcon_minimap.jpg

Tijd voor een trip, nog verder terug in de tijd... C64... vooral die lullige spelletjes uit de begintijd...

Seawolf

seawolf.gif

Saucer Attack

sat.gif

Skier

skier.gif

Van later: Usagi Yojimbo. Erg leuk!

swusagi.gif

het is al opgelost geloof ik..

dit spel bedoelde ik!! ziet er geweldig uit en heeft een super soundtrack!

RuffnTumble.png

Ruff 'n Tumble vind ik ook een super platformer! Je knikkers zijn gejat door een stel evil robots!
Klein ventje, mega gun :D

aleste_back.jpg

Aleste voor MSX. Mooie soundtrack (psg)

dragonslayer6_back.jpg

Dragonslayer VI, MSX. (Final Fantasy? wat is dat?)

664547.jpg

Virtual Hydlide, Saturn. Goeie soundtrack.

omf6.gif

One must fall, PC. Upgradable robots in een goeie beat em up.

pfoe, nog even over de suzo arcade theremin...

6track; je kunt toch gewoon de tijd tussen een links en rechts beweging/klik meten en hoe korter die tijd hoe hoger de pitch van je theremin

zo gaat decathlon toch ook

Origineel geplaatst door ttdom
pfoe, nog even over de suzo arcade theremin...

6track; je kunt toch gewoon de tijd tussen een links en rechts beweging/klik meten en hoe korter die tijd hoe hoger de pitch van je theremin

zo gaat decathlon toch ook
bij decathlon is het wat anders, het daadwerkelijk razendsnel bewegen van de stick heeft dan ook meer uit te staan met de moeite die je moet doen om het mannetje te laten bewegen. qua theremin lijkt me dat niet de meest ideale manier van control... zie je zelf eens staan rukken aan die arcade alleen voor een pitch... beetje waanzinnig mijn inziens :D

maar goed, muziek met controllers, check: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=19143&perpage=20&pagenumber=11 3e post (cannon fodder)...

Origineel geplaatst door Hanz
Tijd voor een trip, nog verder terug in de tijd... C64... vooral die lullige spelletjes uit de begintijd...
erm... lullig? pas op he! ;)

1983:
BC QUEST
BEACHHEAD
BLUE MAX
BUCK ROGERS
DECATHLON
DONKEY KONG
DRAGON HAWK
JUMPMAN
LODE RUNNER
PISTOP
POOYAN
POPEYE
SCRAMBLE
TIME PILOT
WIZARD OF WOR

ok, heeft nutuulk ook nog te maken met het moment destijds dat je inhaakte qua c64 gebeuren...

en wat te denken van deze (1982):
fortapocalypse.gif

Fjôrd Åpöcâl¥psê

Origineel geplaatst door Hanz

Rocket Ranger

Ik weet nog goed dat ik 1-op-100 keer dat ventje de lucht in kreeg. Belachelijk moeilijk dat spel :D

Verder was heel leuk op de 286 chuck yeager's air combat. Uit de pc speaker schalde dan "It's a great day for flying" enzo. :)

-1900099812.jpg

-1900076212.gif

-1900077312.gif

Hoe heerlijk was het met je vliegtuigje een serie bommenwerpers te besluipen en ze 1 voor 1 de lucht uit te halen. Maar pas op voor de tailgunners!

Back