Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

RETROSPEC (free games)

Als je Spy Hunter ooit veel hebt gespeeld is Highway Pursuit wel een aanrader! :mega:

highwaypursuit.f.screen1.jpg

highwaypursuit.f.screen5.jpg

highwaypursuit.f.screen4.jpg

grappig is ook Zoo Tycoon 2-

een grattis neerlaad kun je vinden op de Microsoft site onder Trial Software. (er zijn dan maar 4 dieren die je kunt verzorgen maar toch erg leuk om een tijger los te laten lopen in een volle dierentuin- reken maar dat ze honger hebben :duivels: )

ohh..

Zelda 1, 2 (nes), 3 (snes) :halleluja
Ik kwam laatst een heel pakket tekeningen tegen van vroeger. Ik had zeg maar een heel spel van Zelda verzonnen en uitgetekend met allemaal werelden en vijanden en bosses enzo. Zo grappig om te zien. :D Wat een fantasie had ik als kind, en die spellen droegen daaraan bij.

HĆØ verd... Moet dat nou, zo'n thread? Weer kei veel tijd kwijt met lezen... :{

Maarruh, wat vond ik nou ook alweer echt vet eigenlijk... Van de MSX is het wel moeilijk te herinneren nu; toen we nog geen pc hadden wist ik de titels van een paar honderd spellen, maar dat is toch wel grotendeels weg, vrees ik. =( In ieder geval was Who Dares Wins 2 erg vet, en nog een voetbalspel dat ik heel veel met een vriend gespeeld heb. Zanac ook! En Jet Set Willy was een soort classic bij ons. Ah, it's all coming back: King's Valley! :halleluja Ik zag ergens halverwege de thread zo'n topografiespel: dat was ook gaaf! Daarvan stond de code in de MSX-tijdschriften, dus wij die zelf invoeren en dan spelen. :) Those were the days!

Okee, voordat het een boek wordt over naar pc. Dan uiteraard first and foremost de allerbesterste game ten ooidertijde: Star Control 2. Ik weet niet hoe vaak ik die helemaal rondgespeeld heb, maar hij heerscht in ieder geval de pan uit als warme broodjes die over de balk gesmeten worden! (dat-ie vet is, dus) Voor de duidelijkheid: Spathi zijn de beste schepen en die cheat met landers verkopen is erg praktisch want minerals zoeken is toch wel een tikje saai. En die muziek! :halleluja

Verder... Hmm, hoe dit kort te houden... Wolfenstein (als eerste), Doom 2 (als vetste: gewoon lekker honderden monsters slashen!) en Duke Nukem 3D (de coolste) bij de shooters. Sapce Quest 4, Day of the Tentacle en Monkey Island 2 onder de adventures (Sam 'n Max viel toch wel tegen na DotT - maar ja, alles valt tegen t.o.v. DotT 8) ). Uiteraard Ôl die Sid Meier-spellen en de Sim-serie. Nooit zo'n racer geweest, behalve Moto Racer (uren en uren proberen een nóg betere laprecord neer te zetten op Speed Bay - een miliseconde te laat gas geven bij de start en ik moest alweer opnieuw beginnen omdat het verder toch zinloos was) en de Screamer-serie. RPG's, platformspellen: naah.... En eerder noemde ik Zanac: de vetste pc-variant is natuurlijk Tyrian.

En toch wel even een speciale vermelding voor Dune 2. Ten eerste omdat-ie gewoon vet is (alhoewel niet erg user-friendly, maar ik ben 'm nu alweer aan het spelen: ben bij de eindmissie van de Harkonnen), ten tweede om 'historische redenen'. Toen ik voor het eerste met Dune 2 bezig was verdubbelden we op een gegeven moment het interne geheugen van onze 368SX 25mhz van 2 naar een whopping 4 mb. Eerder hadden we al een soundblaster gekocht. En als we dan een geheugenvriendelijke opstartmodus gebruikten en ik ging Dune 2 spelen, dan werd er opeens gepraat in cutscenes en door units! Veeeeeeeeeet! Ik denk niet dat ik nog ooit zo onder de indruk ga zijn als de eerste keer dat ik dƔt hoorde! :dubbel:

Heh - het is wel duidelijk dat ik de laatste jaren maar amper nog game, geloof ik... Alleen nog maar een shooter af en toe, eigenlijk. Oh, en GTA Vice City. Doet me eraan denken dat GTA 1 al erg vet was. Samen met Carmaggedon was het opeens een mooie killing spree-tijd... :engel:

Oh ja, voor wie nog stapels met DOS-games heeft maar ze niet meer aan de gang krijgt onder zijn Windows: er is een uitstekende DOS-emulator, alsook een soundblaster-emulator: DOS-box en VDM-sound (allebei open source-projecten). Eventueel wat klooien in de config.info van DOS-box om alles perfect aan de gang te krijgen, maar dan heb je ook wat (zo speel ik nu Dune 2). 8)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Nooit zo'n racer geweest, behalve Moto Racer (uren en uren proberen een nóg betere laprecord neer te zetten op Speed Bay - een miliseconde te laat gas geven bij de start en ik moest alweer opnieuw beginnen omdat het verder toch zinloos was)
lekker grafisch terugschakelen naar 16 bits... :D

idd, ik speel het heel stiekum nog wel eens...

Goed nieuws voor de liefhebber van vintage PC games: een nieuwe versie van DOSBox.

DOSBox emulates an Intel x86 PC, complete with sound, graphics, mouse, modem, etc., necessary for running many old DOS games that simply cannot be run on modern PCs and operating systems, such as Microsoft Windows 2000, Windows XP, Linux and FreeBSD. However, it is not restricted to running only games. In theory, any DOS application should run in DOSBox, but the emphasis has been on getting DOS games to run smoothly.

Origineel geplaatst door Hanz
Goed nieuws voor de liefhebber van vintage PC games: een nieuwe versie van DOSBox.

:okdan:

Zoals ik hierboven al zei: eventueel gebruiken i.c.m. soundblaster-emulator VDM-sound (hangt er maar net vanaf met welke van de twee (of allebei) zun ou spelleke draait).

Hollandsch Glorie

Dit was m`n eerste (1982) ...Echt wel de shit toen :)

videopac_computer.gif

M`n broer speelde vooral een soort space invaders genaamd:"TerraHawks"

vp_51+.jpg

vp_51+.jpg

Bij mij is toen de interesse in sequencers gewekt:

vp_31.jpg

vp_31.jpg

...

Back