Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

... dat waren dan van die games die eigenlijk al relatief oud waren op het moment dat ik m'n Commodore kreeg.
voor mij was het maar 1 jaartje, viel nog mee dus... :D

zo rond '86 gingen games grafisch wel aanzienlijk vooruit (ook de muziek trouwens)
achteraf gezien film gebasseerde eigenlijk best wel vaak ruk over het algemeen...

dit is echt te cool.. een van de beste dingen :D

jammer dat ik niet zo technische ben

nou, zo off topic vind ik het niet. maar je zou wel gelijk hebben. excus dan

Atari 2600 -> Solaris (speel ik soms nog wel eens op een blauwe maandag)

Sega 16 bit -> Sonic the hedgehog (kewl, samen met mn vriendinnetje sega-en op de bank :D)

Nintendo 8 bit -> Super Mario 2 (lekker met fruit gooien)

Super Nintendo -> Turtles in Time (deel IV dacht ik), Mario Kart, U.N. Squadron en Zelda A Link to the Past (allemaal pubertijd sentiment :D)

Ik heb jaren terug nog eens de C64 opgepakt en er een arcade kast van gemaakt ! Met HD uitbreiding....zodat alle games snel te laden zijn. Wat een feest.
Oja toppers voor mij : Aztech/Galaga/Giana Sisters/Tron/veel meer.... werkelijk uren/dagen gespeelt + portie machinetaal geprobeerd voor de graphics, werd ff te gek.
En de muziek uit de SID is gewoon tovernaarij (soms) en klinkt echt vet. 3osc en dan zo'n sound....ja kippevel en respect zeg ik !
http://www.frontplaten.net/pics/c64-arcade.JPG

Ik heb jaren terug nog eens de C64 opgepakt en er een arcade kast van gemaakt ! Met HD uitbreiding....zodat alle games snel te laden zijn. Wat een feest.
hehe geinig! :D

alleen staat de monitor in jouw'n kast normaal achter het glas ipv met het scherm omhoog en op de kop waarna het beeld dan weer via een spiegel word weerkaatst.
staan die arcade joysticks trouwens vast op de plank offe?
en hoe heb je dat trouwens met die harddisk gedaan dan?

En de muziek uit de SID is gewoon tovernaarij (soms) en klinkt echt vet. 3osc en dan zo'n sound....ja kippevel en respect zeg ik !
yup, de geweldige composities maakte het gaaf... DAT heeft de SID gemaakt tot het stukkie sentiment wat mensen nu er voor hebben. goede composities moest ook destijds anders bleef er verrekte weinig over en zou het slechts verzanden in simpele 303 achtige ongein...

Ja de Joy's staan vastgplakt voor de stabiliteit. En dat scherm staat idd recht voor je, het is namelijk een orginele Parris (hoe schrijf je dat) audio werkstation geweest.
En daar past het geheel mooi in ! Die Harddisk extension komt uiteindelijk uit Tjechie dacht ik, ff googln op C64 IDE. Wel wat haken en ogen...maar het werkt. !
De muziek: Tja dat je met 3 osc en snel switchen nog een virtueel 4e osc maakt, is gaaf
.....en dat je met dat snel schakelen ook nog audio kan construeren (als bijv een snare) is toch wel hogere wiskunde :-)
Ik denk niet dat dat tegenwoordig nog zo bedacht/uitgewerkt wordt...er is nu genoeg ram/rom >
toen paste een game + muziek vaak makkelijk in 64kb. Nu is dat ter grootte van een lettertype !!

De tafel in mijn studio.

Attachments

• tafelsmall.jpg
    tafelsmall.jpg
    67,7 KB · Bekeken: 93
De muziek: Tja dat je met 3 osc en snel switchen nog een virtueel 4e osc maakt, is gaaf
je bedoeld de een zogenaamde 'digi' (soms 2 stuks) waarbij het main volume register werd gebruikt om deze te genereren...
maar da's nutuulk geen extra osc...

.....en dat je met dat snel schakelen ook nog audio kan construeren (als bijv een snare) is toch wel hogere wiskunde :-)
valt reuze mee hoor... er word weinig berekend, slechts een paar snelle waveform changes...

Crazy Kong om exact te zijn en ik heb nog een print met Galaga er op.
Maar dan moet ik behalve de pcb ook de monitor 180 graden draaien.

Het speeld wel prima hoor het is gewoon een Coktail Table console zoals ze in de 80s hadden.

Daarbij komt dat er een limiet zit aan spel ideeën. En die limiet is allang bereikt. :doei::baco:
maar dat was destijds ook al wel, dat men recyclede
zo had je games met turtles of een batman of een terminator of een... eigenlijk allemaal dezelfde op films gebasseerde shit, alleen het thema was dus steeds anders maar in essentie allemaal van die hero games met nagenoeg dezelfde gameplay...

maar tegenwoordig is een game pas een koole game als de graphics er NOG realistischer uitzien en dat het verhaal steeds hetzelfde is dat maakt men geen ruk uit...

1999

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

1 van de beste RTS games van de vorige eeuw
heeft wat weg van C&C maar is superieur in presentatie,
volledig 3d met zoom en rotatie van het scherm

inmiddels gratis ende legaal te downloaden
http://wz2100.net/

Attachments

• wz2100a.jpg