Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Wel vaag om dit in kleur te zien trouwens :D
hehe hoezo? of had jij zo'n draagbare Z/W tv (of groenbeeld)? :D
ik ook hoor, tot 1988 zo'n beetje

de meeste games kon je nog heel redelijk spelen met die krengen, behalve bij games waar je donkerblauw en bruin uit elkaar moest houden, dat ging mis aangezien ze dezelfde grijs/groen tint hadden...

Doom II sountrack

Doom II sountrack

gamings-top-10-easter-eggs-20090408081832300.jpg

Hier een linkje naar bijna alle DOOM II nummers

Gewoon play all drukken :dubbel:

no way!
alleen de muziek al! Als ik later oud en dementerend ben en alleen nog maar herinneringen uit mijn kindertijd heb, dan nog zal ik de Magical Sound Shower kunnen meezingen

Ben het helemaal met je eens!

Outrun, yeah!!! Brings back memories!
En elke splitsing maar twijfelen, zal ik nu rechts of links gaan. En dan zoooo benieuwd zijn hoe het was geweest als je toch de andere kant had gekozen hè! Dat werkte zwaar verslavend.

Destijds ook veel in arcadehallen gespeeld.
In die arcadehal was ook een game, ik zou niet meer weten hoe het heet, maar volgens mij was er geen consoleversie van, puur arcade. Leek een beetje op outrun, principe was hetzelfde, ook een rode auto (maar ik geloof met gesloten dak) en daar zat meesterlijke muziek bij!!!!!!!
Ik zou daar nog wel eens achter willen komen welke game dat nou was...

Map30 'Opening to hell' , briljant. Man, Doom2 blijft toch mijn #1 beste game allertijden. Ik heb het kapotgespeeld op alle skilllevels. Eigen maps bouwen, eigen soundeffects erin gezet, mijn imps riepen 'Evil evil!' in plaats van dat geknor :dubbel:

Map30 'Opening to hell' , briljant. Man, Doom2 blijft toch mijn #1 beste game allertijden. Ik heb het kapotgespeeld op alle skilllevels. Eigen maps bouwen, eigen soundeffects erin gezet, mijn imps riepen 'Evil evil!' in plaats van dat geknor :dubbel:

Ik heb ook echt een hoop domme maps gemaakt in Doom :D
Kvond het toch altijd maar lastig die editor die ik ervoor had.

Muziek doet echt iets met mij aangezien ik er 100de uren naar heb zitten
luisteren in et verleden. Ik voel me weer net 12 dan ofzo :P
Ik zie ook gewoon nog de levels voor me als er doom track begint.

En nee, Doom muziek is echt niet boring :frons:

Mijn eerste console was een Atari 5200 als ik me niet vergis. Daar had ik zo'n casette voor met 100+ games. Eentje die er voor mij bovenuit sprong was een boksspel in top-down view. De 2 boksfiguren bestonden uit een cirkel met 2 armpjes aan een snuit waar je moest proberen op te slaan.

Daarnaast heb ik oa. ook een NES, SNES en Playstation gehad. Ik liep wel steeds achter op de andere gamers. Was iedereen al lang overgestapt op SNES, zat ik nog te pielen op een tweedehands NES.

Favo NES-games: Mario Bros (1 en 3), Chip 'n Dales, Little Nemo
Favo SNES-game: zonder twijfel Super Metroid omwille van de backtracking, sfeer en muziek (!).

Ik was wel sterk geïnspireerd door Double Dragon. Weet nog goed dat ik op een "paint" in Windows 3.11 vechtersbazen zat te pixelarten om later in een game te herwerken. Nooit gebeurd natuurlijk, was toen amper 11. Uiteindelijk wel IT'er geworden en me redelijk vroeg gewaagd aan game development.

Games hebben me mijn insziens nooit beïnvloed op vlak van muzikale voorkeur. Mijn SNES stond mooi naast de cd-toren van m'n vader: Simple Minds, Duran Duran, U2, Spandau Ballet, ... Die 2 dingen kunnen perfect naast mekaar bestaan.

Ben ook nooit echt noemenswaardig onder de indruk geweest van game-muziek. Allé kom, misschien met uitzondering van Tomb Raider 1 en de woestijnachtige sounds van Fallout.

helemaal gratis ende voor niets... nou joepie...

832197-america_s_army1_large.jpg

Weaken Yourself
Destroy Freedom​

jazeker, knallen met een gun heeft een TEEN rating en ero is 18+... zeer correct ende gristelijk!
America's Army is het eerste spel dat als doel heeft mensen over te halen het leger in te gaan.
ofterwijl; wordt een corperate slave en ruil bloed voor eer!
Het spel wordt betaald door Amerikaanse belastingbetalers en ontwikkeld door het Amerikaanse leger
we hadden niets anders verwacht eerlijk gezegt...

http://nl.wikipedia.org/wiki/America's_Army

8R-lijk

Laatst gewijzigd:
WOW!!! was ik even aangenaam verrast vanochtend toen ik dit tegen het lijf liep.
Ik was al een ongelooflijke fan van zanac-ex op de MSX2 maar dacht dat zanac-EX het
laatste deel was. ... Aleste telt niet mee ... dat was een andere game ...

Deze PS1 game Zanac-NEO deed mij weer even een sprongetje maken. (de game bestaat
inmiddels ook al 8 jaar... waarom wist ik dat niet!)

Enfin. spelen maar mensen. Op de emu draait ie geniaal (netbookje van 1.6 GHz)
Het mooie is dat vele MSX aspecten weer terug komen. Muziek, powerups en enemies.

YouTube - Zanac Neo Longplay (Sony Playstation) Part II

ha, dankzij m'n kinderlijke verslaving aan videogames kon ik overstappen van metal naar elektro... ofwel, dankzij games heb ik nu een synth in me kamer.

M'n eerste ervaringen:

MSX 2 (puzzelstukje): Breaker, Goonies en Oh Shit! (Als je dood ging hoorde je ....... JUIST!)
PC; Alle Sierra Quest-games (gekoppeld aan de MT-32!), Digger, Testdrive en een futuristisch vliegspel waar je tussen elektropalen moest doorvliegen, heette Mach 5 of 6 ofzo. Te gekke sountrack door de piep-en bliep geluidkaart
Sega 16 Bits; Steets of rage series, Road Rash en Dragon's Fury (pinball met een zieke soundtrack!)

Hebben zeker mijn muziek beinvloed!

wat ik kooler zou vinden is bijv een spel waarbij je met een groep mensen tegen de computer moet spelen, bijv 1 of ander gebied veroveren etc en dat het aan komt op team coordinatie... ipv tegen elkaar te lopen hakken...

Dan denk ik Company of heroes... opgepast-> verslavend!

een futuristisch vliegspel waar je tussen elektropalen moest doorvliegen....

Was dat niet Buck Rogers op de C64 / C128 ??

Ik had vroeger een CBS colecovision met spellen als:
- Mouse Trap (een soort upgraded pacman)
- Saxxon (vlieg/schietspel)
- Donkey Kong
- Donkey Kong jr.
En nog een behoorlijk aantal, te veel om te herinneren cq. op te noemen.

ColecoVision.jpg

Back