Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Jazz Jack Rabbit uit '94 heeft geweldige muziek, gebouwd met de bekende 8-bit trackers (s3m/xm).
http://www.dosgames.nl/spel/jazz.zip
Dat heb ik dan weer met deze tune:
die is iig aanzienlijk beter dan het intro liedje van Plok... :koffie: het spel zelf blijft kloten van de bok trouwens...
Bermuda Syndrome ga ik zeker een keer spelen
en als je dan bij die triceratops komt mag je mij vertellen hoe je die moet killen, ik heb er al 50x op geschoten en nog niet braaf dood... kut is dat altijd als je vast komt te zitten op iets dat zo logisch lijkt maar het niet is...

Laatst gewijzigd:
da's ook toevallig, ik had stunts net een uurtje geleden gedowload 8D
maar bij de start verschijnt er direct al de volgende boodschap; "you forgot to disable the car's security system first" en *CRASH* een aan diggelen gesprongen voorruit...
maar als je dan vervolgens het spel opstart met !START.EXE dan is het gezeik ineens voorbij :eureka:
maar het is wel een game waarvan je zegt "was toen leuk, nu niet meer" :D

nog een paar andere classics:

Laatst gewijzigd:
fireice1.jpg

fireice-ingame.gif

fire & ice

RuffnTumble.png
beide games hadden een nadeel; de niet optimale frame rate... ruff'n'tuble maakte het weer goed door redelijk wat actie en eye-candy, dat kon je van fire and ice totaal niet zeggen, was gewoon echt niet lekker om te spelen :erm:

Dikke arcade classic

het origineel

moderne versie

Deze hangt na al die jaren nog in mijn hoofd, mmm misschien teveel gespeelt:)

die is iig aanzienlijk beter dan het intro liedje van Plok... :koffie: het spel zelf blijft kloten van de bok trouwens...

Ja idd, spel zuigt redelijk idd!
Maar die titelmuziek is ook echt wel meesterlijk gedaan hoor.
Niet echt mijn favoriete muziekgenre ofzo, maar hoe ze dit soort dikke blazers en gitaarsolo's uit een snesje toveren..... chapeau voor de maker! :halleluja

YouTube - OutRun2006 Coast 2 Coast by Sega - HD Video - Heart Attack Mode

als remake nutuulk wel gaaf maar als op zich staand race spel niet echt bijzonder...

Hè jammer. Waar zijn nou die wapperende haren door dat heerlijke zomerbriesje gebleven...?

Maar die titelmuziek is ook echt wel meesterlijk gedaan hoor.
Niet echt mijn favoriete muziekgenre ofzo, maar hoe ze dit soort dikke blazers en gitaarsolo's uit een snesje toveren..... chapeau voor de maker! :halleluja
gitaarsolootje is een layer met een hele korte delay, het aanzetje is een stukje ruis zo te horen,
de blazers zijn gewoon brass (multi) sampletjes... maar de complete compositie swingt idd als een gek...

Crusader.. Gaaf ja. Alleen zat ik op een gegeven moment vast... daarna nooit meer gespeeld.
Maar in hetzelfde genre vond ik LBA toch wel leuker.

Laatst gewijzigd:
Stroker-Screenshot1.jpg

Stroker was echt een ruk-spel.

Gelukkig maar...ben ik dus niet de enigste pervert.

Back