Wat maakt Pro Tools zo superieur?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Digimod
Het blijkt toch wel dat je steeds met de verkeerde mensen opgaat die
een eigen wereld creëren hoe het allemaal wel moet, en ieder die daar
een andere menig over heeft weet daar helemaal niets van.

Ik kom die mensen zo vaak tegen en zie aan op het Forum dus ook, in
het algemeen is het de menig van 1 iemand en daar trek ik me niet
zoveel van aan maar het gaat meer dat je mensen op het verkeerde been zet.

En over oude rot gesproken iedereen kent natuurlijk Nick Lucas ( Lucas sound )
aardig man , heeft veel verstand van geluid .

zucht.............Dave Stewart, Bootsy Collins, Studio Beaufort-Han Swagerman, Chris Beckers (met Chris sta ik ook nog eens in het masteringboek van Bob Katz onder goed klinkende albums. Kom je echt niet zomaar in), en nog een aantal anderen waar ik mee heb samengewerkt en met een aantal nog steeds werk.
Over oude rotten gesproken.

Sorry, ik stop nu met deze topic want het ziet er naar uit dat je het niet wilt begrijpen. succes

Origineel geplaatst door Errol
zucht.............Dave Stewart, Bootsy Collins, Studio Beaufort-Han Swagerman, Chris Beckers (met Chris sta ik ook nog eens in het masteringboek van Bob Katz onder goed klinkende albums. Kom je echt niet zomaar in), en nog een aantal anderen waar ik mee heb samengewerkt en met een aantal nog steeds werk.
Over oude rotten gesproken.

Sorry, ik stop nu met deze topic want het ziet er naar uit dat je het niet wilt begrijpen. succes

zo zo een masteringboek toe maar , 1 zinnetje echt heel indrukwekkend,
daar kun je misschien andere mensen mee imponeren maar ik prik daar al snel doorheen.
Nee sorry je moet toch wel iets meer in huis hebben om te kunnen oordelen
over andere geluidsmensen.

zo zo een masteringboek toe maar , 1 zinnetje echt heel indrukwekkend,
daar kun je misschien andere mensen mee imponeren maar ik prik daar al snel doorheen.
Nee sorry je moet toch wel iets meer in huis hebben om te kunnen oordelen
over andere geluidsmensen.

hoeveel albums heb jij al gemasterd dan die in een boek van mastering-guru Bob Katz als goede referentie worden aangehaald? ik heb zelf ook een hekel aan mensen die om nix lopen te braggen&boosten, maar wat errol hier aangeeft lijkt me niet iets dat je zomaar kan negeren......hij weet gewoon waar ie het over heeft, zo simpel is dat...volgens mij bedoelen jullie trouwens ook allebei hetzelfde hoor, dat je altijd open moet staan voor nieuwe aanpakken, maar dat er ook nog zoiets is als vakbekwaamheid, dat je pas na jaren van oefenen en doen en goed opletten hoe anderen het doen te pakken hebt....

ohja..gelukkig 2004! ;)

Olaf

jongens, denken jullie nou echt dat ik loop op te scheppen??
Tis net zo'n antwoord als digimod geeft. Ik kan ook wel met namen gaan strooien.
Daar zat het cynisme in.

Voor de rest zegt het me helemaal niets en zeker niet in deze business.

Zolang klanten nog steeds perse bij mij willen masteren zal ik wel iets goeds doen.

Overigens vertelde theo van gogh mij een tijdje geleden dat die zn geluid onder beeld nooit in nederland
doet maar in belgie.
Hij vindt t hier in nederland niet goed genoeg.
Hij opperde nog dat ik hier iets zou gaan beginnen met geluid onder beeld te zetten maar daar heb ik voorlopig
nog geen zin in.

Van theo kun je zeggen wat je wilt maar het is wel een vakman dus ergens zal die wel gelijk hebben.

Voor de rest lijkt het me logisch dat iedereen moet doen wat die wil en ook waarmee die het wil doen.
Alleen feiten zijn feiten en daar kun je gewoonweg niet omheen.
En dat heeft niets te maken met iemand op het verkeerde been te zetten.
Als je dat zegt doe je dat in feite zelf al.

Einde discussie voorm mij, want ik moet weer een single masteren en daarna een album.

Een leuk begin van 2004.

Leuke thread. De conclusie is vrij eenvoudig lijkt mij. Er zit volgens mij vaak heel veel frustratie (ook bij errol) in de manier waarop paketten zoals protools worden verkocht. Je betaalt je suf voor versie-1 en bent verplicht te suf te blijven betalen voor upgrades, en upgrages en upgrades etc. etc. Dat gaat knagen...............

Dat hele verhaal over kwaliteit is eigenlijk onzin. Het is nooit een echt goed idee geweest om alles in het digitale domein af te maken volgens mij, dat was 10 jaar geleden ook wel duidelijk voor de slimmeren onder ons. Iedereen loopt achter het nieuwste van het nieuwste aan en denkt dat is het helemaal en vergeet dat vroeger ook wel goede dingen zijn gemaakt. Daar kun je Digidesign de schuld niet van geven, je bent zelf in deze val getrapt. Digidesign heeft gewoon slim dat gat in de markt goed verhandeld. Dat upgraden van technologie blijft ook nog wel even doorgaan. Bijblijven kost veel geld. Ik loop wel een beetje achter, dat is veel goedkoper.

Elke tool heeft zijn voor- en nadelen. Zo gebruik ik nu de oude protools-1 set van errol, niet om te masteren maar als een van de vele tools samen met veel analoge spullen. Dat alles maakt een eigen geluid.

Mijn tip van de dag is om protools zeker niet nieuw te kopen, veel te duur. Je krijgt er uiteindelijk een Synclavier-syndroom van.

Weet Theo niet dat PT da shitnitz is dan?

Maar je hoort wel vaker dat het filmgeluid in nl niet zo bijster blijkt te zijn.
Valt mij niet zo op want ik ben dan op zoek naar de verplichte koplamen zal ik dan maar zeggen.
Wel vind ik dat ze Dick Maas moeten verbieden om filmmuziek te maken.

En degene die wel beeld en geluid hier doet is David maar da's een belg. Dus beter, maar dan wel met PT. :)

Deze discussie is in principe een heel interessante kant op gegaan. Jammer dat het voor een groot deel niet meer inhoudelijke replies zijn. Ik denk dat ik persoonlijk nog een hoop kan leren van menig persoon hier, maar niet op deze manier.

Als iemand zijn bewering gewoon inhoudelijk onderbouwt kan ik er nog iets van leren. Maar een discussie beginnen wie er het meeste verstand van heeft en dat je daarom gelijk hebt, hebben de meeste mensen hier niets aan. Als je met interessante beweringen en goede argumenten komt zie ik zelf wel dat je er verstand van hebt.

Wat ik bijvoorbeeld interessant zou vinden is een aantal voorbleelden van albums die op een bepaalde manier gemixt/gemasterd zijn en wat voor verschillen daartussen te horen zijn en hoe die verschillen dan theoretisch veroorzaakt zouden kunnen zijn.

Jij dan wel? (gericht aan digimod)

Maar je kan het wel redelijk makkelijk horen als iets met PT gemaakt is qua die stijl. Hangt natuurlijk ook af van hoe je d'r mee omgaat. Wel redelijk vaak dat je dat strakke en cleane geluid krijgt als iets met PT is gemaakt. Meestal ook een beetje kil en plat dan wel. Maar soms past dat dan ook wel goed bij een bijv. pop nummertje of zo.

Theo van gogh een vakman ? :D

Ja inderdaad nu maak je een behoorlijke blunder en daarmee laat je ook meteen zien dat ik je niet serieus kan nemen.
Jammer.

Origineel geplaatst door fuse
Jij dan wel? (gericht aan digimod)

Maar je kan het wel redelijk makkelijk horen als iets met PT gemaakt is qua die stijl. Hangt natuurlijk ook af van hoe je d'r mee omgaat. Wel redelijk vaak dat je dat strakke en cleane geluid krijgt als iets met PT is gemaakt. Meestal ook een beetje kil en plat dan wel. Maar soms past dat dan ook wel goed bij een bijv. pop nummertje of zo.

Ik noem niet voor niets protools wel eens een hifi-MP3 player:D

Ik noem niet voor niets protools wel eens een hifi-MP3 player:D

lees gewoon nog eens de post van Pim dat zegt al genoeg...:D

Ja inderdaad nu maak je een behoorlijke blunder en daarmee laat je ook meteen zien dat ik je niet serieus kan nemen.
Jammer.

Ugh ugh Een vakman zal nooit een film maken met Katja Schuurman :D

ECHTE muziekstudio's werken gewoon met 48 sporen op tape Sony PCM-3348
OF Studer analoog 24 sporen...

Origineel geplaatst door Bass
ECHTE muziekstudio's werken gewoon met 48 sporen op tape Sony PCM-3348
OF Studer analoog 24 sporen...

klopt :confused:

SDLR: Do game development teams include sound designers and what sound tools do they use?

MS: Yes, all teams will have a sound designer and Protools is the industry standard in terms of sound software tools.

kan best zijn dat Lucas Arts niet echt genoeg is...

http://www.myvfs.com/talks/lucas_nov2002.html

Ik schaar me bij errol en vind het jammer dat er zo volkomen onserieus gereageerd wordt.

Kruip maar lekker terug in bed en ga daar je kater verwerken.

Op elk forum heb je wel een aantal mensen zitten die 'alles' weten.

Deze 'Grootten' hebben overal antwoord op en dit gaat al dan niet gepaard met technisch niet te volgen taalgebruik of hoogstaande degenererende Nederlandsche taal grapjes wanneer iemand hen mocht tegenspreken.
Deze 'grootten' schijnen zelf ook nooit een vraag te stellen op zo'n forum.
Omdat ze alles al weten of omdat ze bang zijn om van hun 'troon' af te duikelen?
Natuurlijk weten deze mensen veel en is het prettig om ze op zo'n forum te hebben, alleen jammer dat ze vaak moeilijk tegen kritiek kunnen. Wanneer iemand het 'lef' heeft om deze 'grootte' te bekritiseren wordt deze kritiek direct de hoek ingedrukt door een berg onnavolgbare theorie en hoog Nederlands taalgebruik.
Menig 'simpel' forumlid houdt zich dan wel snel gedeisd en de 'grootte' is groot gebleven...

Wat nu als een aantal van deze 'grootten' elkaar treffen in éénzelfde thread en het niet met elkaar eens zijn?
Wel, men ziet dat eerst geprobeerd wordt om op de oude bekende manier (lees; met veel theorie, hoogstaand taalgebruik en imponeren met bekende namen) de discussie te winnen. Maar dat lukt natuurlijk niet want ze gebruiken allen dezelfde tactiek.
Hoe dan? Wel blijkbaar wordt het dan een soortement van verkapte ordinaire 'scheldpartij'. Hoe bedoel je groot...

En wat hebben wij 'simpele' forumlezertjes hiervan geleerd?
Dat de 'grootten' wellicht helemaaal niet zo groot zijn als ze zich voordoen.
Dat het interessant is om te luisteren wat de 'grootten' allemaal te vertellen hebben maar je daarnaast je gezond verstand moet blijven gebruiken en je eigen koers moet blijven varen en,..... dat wellicht de 'echte' 'grootten' achterover geleund in hun internetstoel zitten te genieten van deze discussie.

gr. Tom

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back