drumstation of whatever

Fatar

Drum Pad?
hallo,

de laatste tijd zie ik veel drumstations voorbij vliegen en ik zou er graag wat informatie over willen hebben van forumleden.
ik wil er misschien eentje gaan gebruiken voor de kick en de hihats. ik maak zelf techno/trance en ben wel benieuwd wat mensen van deze bak vinden in de prijsklasse tot 250euro. ik moet geen jomox (hebben we gehad) en geen machine drum. ik zoek gewoon een redelijk goedkope bak voor de kick en de hihats.
Ik gebruik namelijk nu een software sampler en ik word er kotsmisselijk van echt. een sampler zou ook een oplossing zijn, maar ik zie een akai s2000 ook niet zitten en andere typen en merken zijn weer prijziger.

iemand wat handige info voor me?

Drumstation V 2 vind ik een prima bak.Voor de mijne heb ik wat jaartjes terug 800 piek betaald.

waarom moet je de jomox niet ? of had je die Xbase met maar 4 stemmen.
wat vind je zo vervelend aan in softsampler ? ik vind Vsampler vergeleken met een S1000 erg gemakkelijk en snel werken.

maar ik dacht altijd dat de drumstation onder deed voor de jomox airbase kwa sound
verder weet ik dat je niet voor een drumstation v1 met oude voeding moet gaan maar minimaal de nieuwere voeding en v2 software moet hebben ivm crashes/bugs.

hier is overigens al heel veel over gediscussieerd, dus als ik jou was zou ik ook zeker de zoekmachine ff gebruiken van dit forum zelf......

succes.

na het lezen van de diverse threads denk ik dat ik er toch eentje ga uitproberen. de v2 dan wel te verstaan. verder vind ik de jomox gewoon een ruk bak voor dat geld wat ie toen koste en ik maak geen snoeiharde gabber. die onzin over echt analoge geluiden enzo uit dat ding worst me eerlijk gezegd ook weinig. hij moet gewoon voor mij goede geluiden produceren. verder vind ik de jomox een grappig apparaat net als de drumstation denk ik, meer niet en das best wel sneu eigenlijk, want de jomox koste een paar centjes meer. de machinedrum heb ik ook gehoord, maar daar werd ik ook niet geil van.. raar maar waar.. ik moet gewoon plain simple: "kick's en hihats" hebben. :D

ps: wat ik trouwens altijd wel grappig vind is dan worden er door iemand threads gezocht over dit onderwerp en dan vraag ik me gelijk af of ik deze tekst daar nou in had moeten schoppen en de boel weer omhoog had moeten gooien. dan zijn er twee threads over de drumstation. en jah weet het, misschien had ik eerst beter moeten zoeken.

Sorry hoor... maar de Jomox is qua uitvoering wel even een stukje beter. Meer solide. Verder biedt ie meer outputs en een veel groter arsenaal drumklanken met meer edit parameters.

Dus die paar tientjes waar jij het over hebt zijn daarmee echt wel gerechtvaardigd. Daarnaast zijn de Drumstations ook wat meer storingsgevoelig. Desnare klinkt wel wat beter maar de kick is uit de Jomox veel bruter.

Back