Verschrikkelijke prijsverschillen!!

Verschrikkelijke prijsverschillen!!

• Absurd, stelletje lijkenpikkers!

Stemmen: 4 21,1%
  • Ik heb er mee leren leven

Stemmen: 7 36,8%
  • Logisch eigenlijk

• Ik bestel altijd buiten Nederland (of Europa)

• Totaal aantal stemmers
    19

DJ41

Lid sinds 1834
Zoals sommigen van jullie al weten ben ik op zoek naar nieuwe monitor boxen. Na al jullie behulpzame advies heb ik voor de Event 20/20Bas gekozen. Dus ben ik meteen naar de "Sweetest Deal" gaan zoeken op internet.

Natuurlijk kwam ik als eerst op de site van onze Duitse vrienden Thomann. Daar vond ik dit : Event 20/20Bas bij Thomann

1259 Euro (per paar)... Da's niet voor de poes, maar we weten allemaal dat Thomann toch wel een tikkeltje goedkoper is dan menig Nederlandse audiowinkel, dus ik dacht dat dit de "Bottom Price" was.

Even later was ik fanatiek alle reviews op internet aan het lezen over de monitors (wie doet dat niet voordat hij iets van plan is om te kopen). Opeens kwam ik een amerikaanse site tegen waar de Event 20/20Bas ook te koop was :

Event 20/20Bas bij Novamusik

$ 639,- PER PAAR !!! ARRGHHH!!! Dat scheelt bijna de HELFT!! Da's toch niet normaal meer?? Ik weet dat de prijzen in amerika anders liggen, maar bijna de HELFT goedkoper?! Worden we echt hier zo belazerd of zijn ze daar nou gewoon zo goedkoop?!?

Ik heb meteen een mailtje gestuurd of ze ook aan Europa kunnen leveren, want dit prijsverschil is gewoon ongelooflijk.

p.s. Als jullie een site weten waar de Event 20/20bas goedkoper is dan bij Thomann, dan hoor ik dat graag!! ;)

Laatst gewijzigd:
Oh ja, het zal niet waar zijn. Senor Rip (rare naam) heeft dus even z'n gouwe oortjes laten luisteren en kwam op het type speakers waar ik sterk naar neig. Alleen dat de passieve en actieve behoorlijk verschillen.

Dus mensen kijkt maar eens naar die dynaudio's want voor 1000 euro haal je iets heel goeds in huis. En ik blijf erbij dat die genelecs helemaal ook niet slecht zijn maar wel inderdaad exhorbitant duur zijn.

Ben trouwens ook wel benieuwd wat men zo vet vind aan die mackies hoor. :)

Hij heeft de BM6A (AKTIEF) getest en deze zijn een stukkie duurder dan 1000 Euro (rond de 1100 Euro per STUK)

Er is ook een passieve versie van (BM6 P) die erg goed is, alleen moet je er dan wel een goede versterker aanhangen.

spaar ze........

groeten

Basicsys

Din Audio

Din Audio

Ik vind dynaudio's niet echt goed klinken zeker niet als referentie speakers. Genelcs vind ik erg oke , behringers truths moet ik nog horen en mij Creative Soundworks fungeren prima als 3de reference speakers :-D

Ik heb gisteren mijn Spirit Absolute 2's verkocht... deed me toch wel een beetje zeer. En helemaal nu ik een set suffe "discospeakers" als tijdelijke monitor moet gebruiken :(

Als ik eerlijk mag zijn hier? Dit is een beetje zinloze enquete! Prijsverschillen zul je altijd houden. Mocht je in de markt zijn voor nieuwe spullen, ben je gewoon aan jezelf verplicht om goed om je heen te kijken. En koop je iets dat veel te duur is dan ben je ´slecht´ bezig. Simpel!

Eric

Nou, stem dan " Logisch toch...", blijkbaar is de beantwoording van de enquete wel divers, wat toch aangeeft dat er een discussie mogelijk is, dus zo stom is het nou ook weer niet.

Nou ik vind het ook niet logisch! Want het is gewoon hartstikke dom van een leverancier om niet naar je concurrent te kijken. Met name dus als er prijsverschillen te vinden zijn van bijna de helft.....

Dus nogmaals niet logisch, maar gewoon iets dat er is en waarschijnlijk zal blijven bestaan ook.

Eric

na weet je wat het is. bijvoorbeeld in winkels is de prijs altijd hoger dan op internet.
maar als ik iets wil hebben en ik ga het uittesten in de winkel en ik krijg er een uitleg over van anderhalf uur. dan voel ik me zo schuldig als ik het dan ergens anders ga kopen.

goed als ik zeker weet wat ik wil hebben dan ga ik gewoon naar thomann of daar waar het het goed koopst is.

maar effe dingen vergelijken in de muziek zaak kan ook heel erg leuk zijn.

Origineel geplaatst door DJ41
Toch baal je altijd als een stekker wanneer je iets in Amerika ziet voor de helft van de prijs van Europa

wat ben je nog helder voor je leeftijd, zie je niet vaak dat mensen met zo'n hoge leeftijd met computers om kunnen gaan!;)

Attachments

• naamloos1.jpg
    naamloos1.jpg
    7,1 KB · Bekeken: 155
Back