Ik maak er geen gewoonte van om persoonlijke dingetjes te melden (heb ook niets met social media), maar durf hier toch even een plaatje te posten, met het trieste nieuws dat mijn poes er sinds enkele maanden niet meer is. Het doet meer pijn dan je je voorstelt, zelfs al weet je wat er gaat komen.
Ik kreeg meldingen van dit draadje, maar durfde er nog niet op te klikken. Het filmpje met de zingende kat was genoeg om weer een steek te voelen (want de mijne praatte ook, en dat mis ik nog wel het meest).
Bekijk bijlage 3851348
PS
Voor de mensen die er zelf mee te maken hebben, enkele links om te lezen die deugd deden, zelfs al was het maar om te mogen triest zijn.
Disco the cat was a member of Anna Maxted's family for 15 years. He died last month and - while some people just don't get it - she's not ashamed to say that they are griefstricken
www.theguardian.com
I’ve been touched by how many have understood that nobody’s dog is ‘just a dog’ – they’re part of the family
www.theguardian.com
When their cat Sox got ill had to be put down, Olivia Lichtenstein and her family were not prepared for how deeply they would mourn
www.theguardian.com
This year’s Melbourne Writers festival has dedicated more than 20 events to animals. Its director Marieke Hardy says it’s natural to mourn our pets
www.theguardian.com
People worry about the responsibilities of keeping animals – they should be thinking about what happens when they die
www.theguardian.com
The author lost her pet, which she described as the “metronome” to her life, in January. She has learned a lot about the grieving process.
www.nytimes.com
Losing a pet after 15+ years is one of the hardest experiences you can go through. These are the unique stages of grief you may be facing.
paigerechtman.com
Ik wil niet de pret bederven, en twijfel om op de knop te drukken, maar bedenk me dat anderen er ook misschien iets aan hebben ooit.