gear in combinatie met katten...

sterkte ondanks dat het al een paar maanden is, mijn ervaring is dat iedere kat een heel eigen karakter heeft en zo dus uniek is op zichzelf en niet aanvoelt als "een vervanger" maar als voortgang van het leven

ook kun je er naar kijken hoe de reis was niet het einde, kijk eens naar een asiel dier wat voor leven deze heeft en bedenk dan wat een mooie reis je met jou trouwe maatje hebt gehad zo maak je niet alleen jou leven rijker maar ook dat van je nieuwe avonturier

Sterkte inderdaad! Heeft even geduurd, maar voor mij is het inmiddels vooral erg leuk als er weer eens een foto langs komt als Facebook of iPhone photos herinnering :)

Sterkte!
De onze is inmiddels al drie jaar dood, maar we zijn nog steeds niet toe aan andere katten.
Een troost is wel dat ze nooit echt meer weggaan. De herinneringen en foto's blijven.

Ik maak er geen gewoonte van om persoonlijke dingetjes te melden (heb ook niets met social media), maar durf hier toch even een plaatje te posten, met het trieste nieuws dat mijn poes er sinds enkele maanden niet meer is. Het doet meer pijn dan je je voorstelt, zelfs al weet je wat er gaat komen.

Ik kreeg meldingen van dit draadje, maar durfde er nog niet op te klikken. Het filmpje met de zingende kat was genoeg om weer een steek te voelen (want de mijne praatte ook, en dat mis ik nog wel het meest).

Bekijk bijlage 3851348

PS

Voor de mensen die er zelf mee te maken hebben, enkele links om te lezen die deugd deden, zelfs al was het maar om te mogen triest zijn.

Ik wil niet de pret bederven, en twijfel om op de knop te drukken, maar bedenk me dat anderen er ook misschien iets aan hebben ooit.
Goed dat je het toch deelt! Dat moet ook gewoon kunnen. Vreselijk dit. Ik leef absoluut mee met de pijn. Voor mij is het inmiddels net iets meer dan een jaar geleden. Het beestje was pas 9 maand bij me, dus de pijn na een heel kattenleven samen moet verschrikkelijk zijn. De liefde voor zulke dieren is onvoorwaardelijk vanaf eerste contact (wat mij betreft).

Het gemis blijft, maar die enorme pijn dooft wel. Geef alles gewoon de ruimte en laat de natuur zijn ding doen (alles mag er zijn). Ik wens je sterkte en hoop de de herinneringen aan dit mooie wezen altijd zo levendig zullen blijven bij je.

Ik maak er geen gewoonte van om persoonlijke dingetjes te melden (heb ook niets met social media), maar durf hier toch even een plaatje te posten, met het trieste nieuws dat mijn poes er sinds enkele maanden niet meer is. Het doet meer pijn dan je je voorstelt, zelfs al weet je wat er gaat komen.

Ik kreeg meldingen van dit draadje, maar durfde er nog niet op te klikken. Het filmpje met de zingende kat was genoeg om weer een steek te voelen (want de mijne praatte ook, en dat mis ik nog wel het meest).

Bekijk bijlage 3851348

PS

Voor de mensen die er zelf mee te maken hebben, enkele links om te lezen die deugd deden, zelfs al was het maar om te mogen triest zijn.

Ik wil niet de pret bederven, en twijfel om op de knop te drukken, maar bedenk me dat anderen er ook misschien iets aan hebben ooit.
Heel veel sterkte.. ik heb dit jaar en vorig jaar afscheid moeten nemen en van de drie die er ooit waren is er nog een over.. hopelijk blijft die hier nog even rondwandelen. Het heeft best wel wat tijd nodig om er aan te wennen.
Er was soms weleens narigheid in de vorm van een conflict maar ze gingen ook vaak heel goed met elkaar om.. Ze gingen met z'n drieën mee als ik ging slapen en ik werd altijd met ze wakker.. Wat ik me nog het meest afvraag of de kat die er nu nog is ze niet mist.

Ik kan ook slecht de filmpjes kijken van de katten die er niet meer zijn. Wel heb ik als aandenken van ieder 'n Urn.. maar voelt vreemd. Het waren allebei super aanhalige dieren en het roept die herinneringen alleen maar op. Ik merk dat de kat die er nu nog is wel veel aanhakelijker is geworden en dat helpt ook 'n beetje met het wennen.. maar moet er niet aan denken als die er over 'n paar jaar ook niet meer is..

Heel veel sterkte.. ik heb dit jaar en vorig jaar afscheid moeten nemen en van de drie die er ooit waren is er nog een over.. hopelijk blijft die hier nog even rondwandelen. Het heeft best wel wat tijd nodig om er aan te wennen.
Er was soms weleens narigheid in de vorm van een conflict maar ze gingen ook vaak heel goed met elkaar om.. Ze gingen met z'n drieën mee als ik ging slapen en ik werd altijd met ze wakker.. Wat ik me nog het meest afvraag of de kat die er nu nog is ze niet mist.

Ik kan ook slecht de filmpjes kijken van de katten die er niet meer zijn. Wel heb ik als aandenken van ieder 'n Urn.. maar voelt vreemd. Het waren allebei super aanhalige dieren en het roept die herinneringen alleen maar op. Ik merk dat de kat die er nu nog is wel veel aanhakelijker is geworden en dat helpt ook 'n beetje met het wennen.. maar moet er niet aan denken als die er over 'n paar jaar ook niet meer is..
Ik had er ook drie waarvan er nu nog eentje over is gebleven die ook duidelijk de sterkste is. Drie Maine Coon broertjes uit hetzelfde nest die in 2013 zijn gekomen. De eerste heb ik moeten laten inslapen in 2019 en de tweede vorig jaar. Na de nodige problemen die vrij acuut leken was in beide gevallen een enkel bezoek aan de dierenarts helaas genoeg voor een zeer slechte diagnose en genoeg reden om ze uit hun lijden te verlossen. Dat zijn heftige dingen, maar de leuke en mooie herinneringen overwinnen dat uiteindelijk wel. Ik heb gelukkig ook nooit moeite gehad om naar filmpjes of foto's te kijken van ze. Zeer kort na het overlijden van beide beestjes heb ik dan ook direct een mooie foto uitgezocht om af te drukken en in te lijsten.

Aan mijn kat die nu nog overgebleven is merk ik in geen enkel opzicht dat hij die andere twee mist. Hij heeft meer de ruimte gepakt naar mij en is nog meer aanhankelijker geworden dan hij altijd al was, echt m'n maatje hier in huis, m'n schaduw haast! Katten zijn natuurlijk ook beesten die prima op zichzelf kunnen zijn en niet standaard de behoefte hebben aan gezelschap in dezelfde vorm.

Alle ruimtes in mijn huis zijn altijd volledig toegankelijk geweest voor m'n katten en in m'n gear hebben ze nooit interesse gehad. Ze hebben nooit de behoefde gehad om er bovenop te gaan liggen of om met kabels te rotzooien en daar ben ik blij mee. Dus gear in combinatie met katten? Zeker, geen enkel probleem!

toen mijn kater amper drie jaar oud dood was gereden, heb ik na een week er 2 genomen uit het asiel. Beste keuze ooit, broer en zus.
Ik zou niet meer zonder willen. Je weet dat ze niet oud worden en ik troost me met de gedachte dat ze bij ons in ieder geval een bijna perfect leventje hebben.
In feite geef je die beesten een goed leven. Asiel katten kan ik echt wel aanraden, gewoon degene(n) nemen die je gelijk omver komen duwen :D

toen mijn kater amper drie jaar oud dood was gereden, heb ik na een week er 2 genomen uit het asiel. Beste keuze ooit, broer en zus.
Ik zou niet meer zonder willen. Je weet dat ze niet oud worden en ik troost me met de gedachte dat ze bij ons in ieder geval een bijna perfect leventje hebben.
In feite geef je die beesten een goed leven. Asiel katten kan ik echt wel aanraden, gewoon degene(n) nemen die je gelijk omver komen duwen :D
Ja misschien ook wel iets voor een volgende ronde om te overwegen. De kat die ik nu nog heb kwam mij ook omver duwen toen we voor de eerste keer gingen kijken, dus wat dat betreft ben ik blij dat hij er nog steeds is want de connectie was er van begin af aan al.

Ik heb nou al zo vaak kattenharen uit sliders moeten punniken… en vaak van die venijnige nagelkrasjes all over de instrumenten. Zelfs een keer kattenpis van een PCB moeten cleaned, dat apparaat via reverb gekocht, ik ging bijna out toen ik de doos opende van de stank… sorry maar ik kies eieren voor m’n geld ;)

Een keer in de week gaat hier de stofzuiger door de studio en dus over de apparatuur.
Geen problemen dus met haren in de sliders.
Ik heb daarnaast het ongelooflijke geluk dat mijn kat net als vrijwel alle andere katten op deze planeet niet over mijn synths heen pist maar op zijn kattenbak of bij de buren in de tuin.
Het alle mooiste met mijn kat is dat hij mijn aller grootste fan is! Momenteel kijkt hij mij bevestigd aan. :luv:

aangezien het internationale kattendag was... practisch zijn of schaamte heeft hij niet maar gezellig is hij

20240809_015934.jpg

20240809_020531(0).jpg

haha wat een monster, machtig beest om te zien

Onze vorige kat, een rode kater aan wiens moment van overlijden mijn stuk Heart to Heart op Blue Sky Events is gewijd, knaagde aan mijn kabels omdat hij zich verveelde. Dus dat was onze schuld. Onze poes, die iets later kwam dan de Behringer Cat, komt graag even kijken wat ik aan het doen ben in de studio en gaat dan steevast tussen de kabels onder het studiomeubel door, maar ze is heel voorzichtig en omdat zij wel voldoende afleiding heeft, sloopt ze niks. Toch houd ik haar liever buiten, want ik kan de haren die ze daar achterlaat maar moeilijk verwijderen.

haha wat een monster, machtig beest om te zien
het is een flinke jonge ja :D

tijd geleden ook verhaal gelezen over een van de grootste katten van de wereld.. die mocht de slaap kamer niet meer op want als kitten sliep die altijd op de borst van die vrouw maar inmiddels 15+ kilo was en dat nog steeds wilde dus dan ben ik blij dat rocky vooral tegen je aan komt liggen :P

Ik had er ook drie waarvan er nu nog eentje over is gebleven die ook duidelijk de sterkste is. Drie Maine Coon broertjes uit hetzelfde nest die in 2013 zijn gekomen. De eerste heb ik moeten laten inslapen in 2019 en de tweede vorig jaar. Na de nodige problemen die vrij acuut leken was in beide gevallen een enkel bezoek aan de dierenarts helaas genoeg voor een zeer slechte diagnose en genoeg reden om ze uit hun lijden te verlossen. Dat zijn heftige dingen, maar de leuke en mooie herinneringen overwinnen dat uiteindelijk wel. Ik heb gelukkig ook nooit moeite gehad om naar filmpjes of foto's te kijken van ze. Zeer kort na het overlijden van beide beestjes heb ik dan ook direct een mooie foto uitgezocht om af te drukken en in te lijsten.

Aan mijn kat die nu nog overgebleven is merk ik in geen enkel opzicht dat hij die andere twee mist. Hij heeft meer de ruimte gepakt naar mij en is nog meer aanhankelijker geworden dan hij altijd al was, echt m'n maatje hier in huis, m'n schaduw haast! Katten zijn natuurlijk ook beesten die prima op zichzelf kunnen zijn en niet standaard de behoefte hebben aan gezelschap in dezelfde vorm.

Alle ruimtes in mijn huis zijn altijd volledig toegankelijk geweest voor m'n katten en in m'n gear hebben ze nooit interesse gehad. Ze hebben nooit de behoefde gehad om er bovenop te gaan liggen of om met kabels te rotzooien en daar ben ik blij mee. Dus gear in combinatie met katten? Zeker, geen enkel probleem!
Heel herkenbaar van die ruimte pakken.. katten kunnen ook jaloers kunnen zijn.. en doen aan time sharing onder elkaar.. in de zin van het baasje delen. Misschien voelt het ook wel voor hun zo dat ze dan het rijk voor zich alleen hebben, als ze ineens alleen zijn. Maar sommige katten zijn echt heel aanhankelijk aan elkaar.

De kat die het eerste overleed had altijd een plekje onder het bed. Precies onder mijn kussen, een soort veilige plek. Nu ligt de kat die hier nog rondwandelt er vaak. De twee die overleden zijn konden niet goed met elkaar omgaan maar waren allebei ouder en meer alpha mannetje, dat botst ook. Maar degene die er nu nog is kon met alletwee goed overweg.. zoveel filmpjes waar hij zijn liefde uit.. en misschien zelfs wel onderdanigheid.

Hier in de buurt lopen ook veel katten en poezen. Ik neem altijd even de tijd voor ze.. ff kroelen. Het is ook stressverlagend en vooral bijzonder, die band die je opbouwt. Ik kwam laatst aanlopen en die blik van 5 katten die je allemaal zien aankomen en aanstaren.. <3 Zo jammer dat ik mijn telefoon toen even niet bij me had om een plaatje te schieten..

Hieronder een oud filmpje van een buurtkat die behoorlijk jaloers kon reageren als ik met andere katten kroelde.. en dat ook liet merken aan me.. haalde soms uit als ie het niet eens was dat ik een andere kat aandacht gaf.. hahaha.. Is ander half jaar terug overleden ofzo.. zelfs dat deed, en doet nu weer even pijn.. :erm: Maar zoveel karakter kunnen ze hebben..

En nu moet meneer dr weer bij zijn....

Bekijk bijlage 3855774
Goud <3

Ik heb sinds kort een klein muziekhoekje in de keuken en de kat ligt praktisch altijd op een stoel naast me.. echt super knus.. soms meekijkend en dan afentoe ff richting monitor. en gewoon lomp op het klavier liggen / zitten. Nooit muizen op een mnitor laten zien.. :D

Paar dagen terug

En vanmorgen em toch maar weer even z'n zin gegeven..

Laatst gewijzigd:
Back