Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door fuse
Waarom wordt er geen mening ingevuld eigenlijk?
Niemand die niet weet hoe hij/zij luistert?
Origineel geplaatst door fuse
Die blauwe en rooie balkje zijn lang en die gele is nog een puntje.
doet mee aan de officiele taalverbastering
Trouwens nu we het toch over afwijkingen hebben.
Bij concerten evt op TV of film gear spotten is ook zo'n afwijking.
Of bij welke reclame spotjes ze welke sample CD's hebben gebruikt.
Origineel geplaatst door dione
Uhm....meneer de schoolmeester.....'brain-death' ?? moet toch echt 'braindead' zijn.....![]()
Zou het zelfstandig zijn, dan is de betekenis meer dat iedereen de oorzaak is van het dood zijn van de hersenen...

:confused:

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Tja, hoe zal ik het zeggen...
'Brain dead' is een bijvoeglijke naamwoord, daarentegen is 'brain death' een zelfstandig naamwoord...
Wat is het geval in 'Iedereen is hersendood'? Is 'hersendood', als naamwoordelijkdeel van het naamwoordelijk gezegde nu een zelfstandig naamwoord of een bijvoeglijk naamwoord? Mijn gevoel zegt nu bijvoeglijk, dus heb je gelijkZou het zelfstandig zijn, dan is de betekenis meer dat iedereen de oorzaak is van het dood zijn van de hersenen...
Ja, zeg, zijn we d'r nog, ook daar achterin!?!![]()
:confused:
![]()
Wout

Wat dan weer emotionele herinneringen kan oproepen en weg is het 'onbevlekte' luisteren... ehhh... ik haal zaken door elkaar... 'onbevangen', ja, dat zocht ik!Origineel geplaatst door dione
...maar als ik bijv. een oud Motown nummer hoor ga ik daar echt niet op letten...
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Iedere muzikant luistert analytisch...
Wout
)

mensen. Als ik het na enkele malen nog steeds goed vind, ga ik het beter beluisteren om na te gaan hoe het komt dat ik het goed blijf vinden (en dan ben ik pas aan die analysefase toe). Als je alle muziek analyserend gaat beluisteren, dan geniet je niet echt meer van de muziek IMHO.

Mijn bezwaar in deze discussie is dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen een zakelijk en een emotioneel luisteren. Dat laatste wordt aangeduid met onbevangen, hoewel deze term toch het emotionele moet uitsluiten, want dat geeft weer een bepaald oordeel aan.
) het geluid als ongevaarlijk en zelfs als muziek aangemerkt, iets dat we 'geleerd' hebben in onze jeugd, dan komen er andere psychische processen op gang, bv associatie: "Waar heb ik dit meer gehoord?" of "Dit herinnert mij aan iets onaangenaams". Mijn ex-vrouw heeft een traumatische ervaring met het Christelijk Geloof en ieder muziekstuk waarin een pijporgel voorkomt wijst zij af. Toen ze mij vroeg waarom het Residentie Orkerst nooit Richard Strauss' 'Also sprach Zarathustra' op het repertoir had staan en ik haar wees 'dat daar een orgel bij nodig is en de Phillipszaal dat niet heeft' (Concertgebouw en Doelen wel), wilde ze het stuk nooit meer horen... Weten is ook appreci-eren, of juist niet