Beste Errol,
We schelen slechts acht jaar in leeftijd, waarbij jij de jongere bent
Wout

Wout
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Beste Errol,
Wout

Sorry meneer, ik wist niet dat dit een schriftelijke overhoring was.Ik hoop niet dat ik nu een laag rapportcijfer krijg,anders worden mijn mammie en pappie boos.Origineel geplaatst door Wout Blommers
Nothing personal, maar er is natuurlijk wel een verschil tussen 'dimensie' en 'dementie':
'De muziek krijgt op die manier een extra verdieping',
of
'De muziek krijgt op die manier een extra hersenverweking'?
Wout
(schoolmeester)

Origineel geplaatst door Errol
Maar jij hebt een baard wouter en ik niet meer.![]()

Okee, moderator, het is niet een algemene discussie, maar wij 'oudjes' gaan even Off Topic!
Heb je een oudere foto van mij gezien?
Al zo'n vier jaartjes is die baard gesneuveld... Te grijs geworden en ik ben toch wel wat ijdel
En inderdaad, Dali, die staat ook voor de houding: niet geld, maar schoonheid telt (Wie gelooft dat?
Hij ging wel voor een leuke discussie.
Weet jij, ik niet, helaas, waar Dali zichzelf plaatste...?
Wout

Midioot, een rapport is zeer persoonlijk, dus geen angst.
Ik reageerde alleen op de grappige verschrijving.
Of maakt 'dance' inderdaad iedereen brain-death?
Wout
Dat heet een "lekkere drive" geloof ik![]()

Origineel geplaatst door Arv
idd.. of wat dacht je van Leftfield LIVE? Oei, als je het niet kent ga u schamen!
gr
Arvke
Zit ik bij het Residentie Orkerst naar Tsjaikowski te luisteren. Met dat orkerst is echt niets mis, hoor, maar bij Tsjaikowski zit ik te denken wat ik morgen allemaal nog moet en zo... Het heeft voor mij geen uitdaging meer. Origineel geplaatst door Wout Blommers
Een paar voorbeelden ter verrijking van de discussie.
Zo nu en dan krijg ik van vrienden een kaartje aangeboden voor een concert, want jij bent toch zoveel met muziek bezig en het zou zonde zijn om het kaartje niet te gebruiken: een typisch Hollandse uitnodigingZit ik bij het Residentie Orkerst naar Tsjaikowski te luisteren. Met dat orkerst is echt niets mis, hoor, maar bij Tsjaikowski zit ik te denken wat ik morgen allemaal nog moet en zo... Het heeft voor mij geen uitdaging meer.
Nog zo'n kaartje, maar nu voor een musical over Cole Porter. Makkelijk zat, want die liedjes zijn er toch al! Er werd bij het aanbod al gezegd dat de kritieken dodelijk waren geweest, en ik ben al helemaal geen musical man... Zat ik helemaal achter in de zaal en iedere keer als er een liedje werd ingezet klonk er een merkwaardige brom. Eerst dacht ik aan een technische storing, maar na een drietal liedjes ontdekte ik het: 'de zaal zit mee te neuri-en!' Ik keek over het grijze tapijt van hoofden. Verdomd! Allemaal oudjes... Hele bejaardentehuizen! Maar de liedjes waren ook uit hun tijd. En met z'n allen hadden ze een geweldige avond, waar ze nog lang aan terug konden denken. De kritiek had het duidelijk niet begrepen.
Een luisterbeleving heb je met je totale persoonlijkheid en die zet je echt niet zomaar uit...
Wout

[Snel Uitleg Mode]Het gaat hier natuurlijk om 'abonnementen', anders zou een rechtgeaarde Hollander toch niets weggeven? Dan zit zo'n ding in de aanbieding van het theater.[/Snel Uitleg Mode]Origineel geplaatst door Errol
Die vrienden geven jou een kaartje waar alleen maar bejaarden zitten?
Om vast te wennen ofzo hahahaha![]()

...
Het is eigenlijk één akkoord dat gedurende zo'n dertig minuten zich volledig laat veranderen op zeer verassende punten, zodat je aan het slot, in de climax, volledig leeggeluisterd bent.
[Snel Uitleg Mode]Het gaat hier natuurlijk om 'abonnementen', anders zou een rechtgeaarde Hollander toch niets weggeven? Dan zit zo'n ding in de aanbieding van het theater.[/Snel Uitleg Mode]
En natuurlijk ga ik je weer tegenspreken (Dat was op de Pedagogische Akademie ook een hoofdvak...
De mooiste recensent ooit in Nederland was Matthijs Vermeulen van de vooroorlogse Telegraaf. Ooit riep hij na afloop van de premiere van Cornelis Dopper's 'Zuiderzee Suite': "Lang leve Sousa..." en mocht het concertgebouw niet meer in, voor een tijdje. Ook over hem werd gezegd dat hij een gefrustreerde componist was, die dan maar domme stukjes gaat schrijven. Echter, die man was zijn tijd zo'n zeventig jaar vooruit! Al zijn werken zijn nu op de wereld podia uitgevoerd en in het Nederlandse muziekleven hoort hij tot de grote drie: Willem Pijper, Rudolf Escher (neef van de graficus) en Matthijs Vermeulen.
In mijn bescheiden mening is Vermeulen veruit de beste; eigenlijk is hij op dit moment de enige overlevende van die drie.
Als je een foto van hem ziet, uit 1920, dan denk je dat het een provo uit 1968 is, met z'n streepjesbroek met nauwe pijpen en z'n lange haar. Buiten Nederland is hij naast Sweelinck de enige bekende Nederlandse componist.
Zijn geschriften over muziek zijn nog steeds actueel en zijn muziek zeer interessant... Eigenlijk een goed voorbeeld in deze thread! Haal eens een CD uit de bibliotheek of zo van hem. Vooral de vierde symfonie 'Les Victoires' is waanzinnig. Zou iedere ambient maker eens naar moeten luisterenHet is eigenlijk één akkoord dat gedurende zo'n dertig minuten zich volledig laat veranderen op zeer verassende punten, zodat je aan het slot, in de climax, volledig leeggeluisterd bent.
En Dopper? In de boekjes komt hij nog voor
Een Sousa is bekend van die Amerikaanse marsen, met die kerels met die grote bastuba's om hun nek.
Wout
Maar zoals je al zei, dit is vooroorlogs, hoe zit het nu met de naoorlogse, zeg maar de recente recensist?
Wij 'eisen' altijd een voorinzage, meestal via de telefoon, indien we persoonlijk aangehaald worden, in de stijl van: "Volgens de alleraardigste en zeer bekwame heer Wout Blommers..."
Indien dat niet gebeurt, voorinzage, dus, zal ik die persoon ook niets meer vertellen in de toekomst.
Over zo'n uitgave loopt nog een leuk procesje...Origineel geplaatst door Wout Blommers
Midioot, een rapport is zeer persoonlijk, dus geen angst.
Ik reageerde alleen op de grappige verschrijving.
Of maakt 'dance' inderdaad iedereen brain-death?
Wout