K2600 vraagje

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb een vraagje over die K2600,,,

Als er geen sampleoptie in zit,, betekend dat je dan wel krz samples kan laden??
Zitten er standaard KRZ effecten in??

Kan je bij die KDFX externe geluiden doorrouten??

thanx

K2600

K2600

Extern geluid door de VAST & KDFX heen routen gaat in het geval van de
K2600 alleen met de sample-optie ingebouwd (vnl. voor de AD-conversie
maar ook om het buffer geheugen aan te sturen). Kan ook digitaal naar binnen
maar deze ingang zit ook op de samplekaart.
Uiteraard kun je krz-samples inladen via een SCSI CD-ROM lezer of via de floppy
(onhandig) of via SMDI (via de SCSI kaart op je PC) of via MIDI (wel tijdig je vakantie
boeken, zo langzaam als dat gaat). Sterker nog: je kunt ook WAV, AIFF, AKAI 1000,
Roland en Ensoniq samples lezen; deze worden automatisch in een default programma
gezet. Ook is een volledige sample-editor al standaard ingebouwd.

Bij de K2600 is de KDFX standaard ingebouwd alsmede het piano daughterboard. Overweeg je een
nieuw apparaat te kopen en zit je niet aan een loodzwaar 88 gewogen toetsenbord gebakken
overweeg dan ook eens de K2661, hier zitten sowieso de ROM-kaarten Contemporary & Orchestral ingebouwd,
plus je hebt acht kanalen ADAT in/uit (al zonder de sample optie) eneen smartmediakaart i.p.v. een
floppy (leest sneller en is groter; dus bij het opstarten kun je met genoeg samplegeheugen ingebouwd al meteen max.
128 MB aan je favoriete samples automatisch laten inladen (wij ouwetjes doen dat nog via een interne
zeer harde schijf). De K2661 is ook veel lichter, dus als je er mee wil optreden ga je niet meteen de ziektewet
in (daar hebben we toch drugs & alcohol voor....).

'k Hoop dit helpt ,

ISPdeRuiter

Zoals ISP zegt kun je allerlei formaten samples laden, waaronder natuurlijk Kurzweil's eigen formaat (*.krz, *.k25, *.k26 files), en voor alle duidelijkheid: je hebt hiervoor GEEN sampling-optie nodig. Wel natuurlijk sample-RAM.

In de K2660 en K2661 zit KDFX, maar (als je dat bedoelt) niet meer de oorspronkelijke Digitech effects van K2000 en K2500. En da's maar goed ook :)

Als je van oorsprong K2000- of K2500-programs of -setups die factory effect-presets gebruiken in de K26xx laadt, dan worden deze vertaald naar corresponderende KDFX-effecten. En dan klinken ze plotseling HEEL wat beter dan het origineel.

Bij k2users.org vind je heel veel Kurzweil-info en referenties.

BAHHH ik zag op marktplaats een advertentie van een K2600 voor 1100 euro. Ik die gast mailen,
alles goed. TOt ik hem vroeg of ik hem op kon komen halen, toen begon hij ineens raar te doen, dat ie in Italie woonde nu en dat ik dat geld maar over moest maken op zijn rekening.

Ik vertrouw het dus voor geen ene meter meer, wat zal ik doen>?? NOg even verder mailen en kijken wat ie doet of afhaken??

1100 euro voor een K2600x is toch een veel te laag bedrag??

Origineel geplaatst door bobaphat
BAHHH ik zag op marktplaats een advertentie van een K2600 voor 1100 euro. Ik die gast mailen,
alles goed. TOt ik hem vroeg of ik hem op kon komen halen, toen begon hij ineens raar te doen, dat ie in Italie woonde nu en dat ik dat geld maar over moest maken op zijn rekening.

Ik vertrouw het dus voor geen ene meter meer, wat zal ik doen>?? NOg even verder mailen en kijken wat ie doet of afhaken??

1100 euro voor een K2600x is toch een veel te laag bedrag??

Ik heb precies hetzelfde gehad met een Triton voor bijna niets.
Ik vertrouw het niet.

In dat geval maar niet doen.......of een arrangement treffen via Paypal
of E-scrow waarbij deze organisatie het geld vasthoudt totdat de koper
heeft verklaard het apparaat te hebben ontvangen en dat het naar tevredenheid
functioneerd. Meestal scheidt een dergelijk voorstel het kaf van het koren.
Vergeet ook niet de verzendkosten van een dergelijke zwaar item mee te calcu-
leren. voor dit soort handelingen is wel een creditcard vereist.

Weest gegroet,
ISPdeRuiter

Back