Yamaha DJXII(B)

phochos

Berliner School Artist
Ik heb een Yamaha DJXIIB en gebruik deze zowel bij techno-muziek als bij mijn elektronische muziekprojecten. Wie heeft er nog meer een Yamaha DJXII(B) en hoe wordt hij door jullie gebruikt?:D :dj: :biertje:

DJXII

DJXII

Origineel geplaatst door Phase
jij gebruikt em als midi module? of stand alone?

Hoi Phase,

Ik gebruik hem zowel als stand alone machine alswel als sequencer/drumcomputer bij mijn andere apparaten. Ook als effector met de scratcher.:dj:

laad je telkens nieuwe scratch geluiden in? kan je ook eigen samples gebruiken?

zijn de geluiden een beetje te editen met de cd-rom tool?

hoeveel parts is tie nou? 5synth+1scratch of 10synth+1scratch

DJXII

DJXII

Origineel geplaatst door Phase
laad je telkens nieuwe scratch geluiden in? kan je ook eigen samples gebruiken?

Voor mijn nieuwe cdr van Mindsearch's Revenge gebruik op het eerste nummer een scratch die ik laat loopen en gooi er dan een van de effecten die erin zit (in dit geval Delay) overheen, waardoor er een interessante sequence ontstaat. Hieroverheen neem ik dan de andere partijen op, zoals strijkers, drums (handgespeeld), effecten en solo's. Je schijnt ook eigen geluiden te kunnen scratchen met de schijf, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd (moet nog de handleiding downloaden van internet). Maar het is een mooie machine, zeker ondergewaardeerd (tezamen met de keyboardversie hiervan). Ook de Yamaha DJXI is nog altijd interessant, omdat hier een meersporenrecorder in zit. Beluister maar eens het nummer Triton, A Frozen Moon (een nummer van mijn cdr Triton) op www.phochos.org dit nummer is gemaakt met alleen maar een Yamaha DJXI.:D

Re: Yamaha DJXII(B)

Origineel geplaatst door phochos
Ik heb een Yamaha DJXIIB en gebruik deze zowel bij techno-muziek als bij mijn elektronische muziekprojecten. Wie heeft er nog meer een Yamaha DJXII(B) en hoe wordt hij door jullie gebruikt?:D :dj: :biertje:

En wat vinden jullie van de Yamaha DJXIIB?

DJXIIB

DJXIIB

Okee, de keyboardversie ziet er wat leuker uit met de vlakverdeling over de octaven van het toetsenbord. Maar over het algemeen valt hij best wel mee, vind hem zeker niet lelijk. Hij is wat grof t.o.v. een Roland MC303 of een Yamaha AN200/DX200. Maar hij is zeker wel te gebruiken om aparte muziek mee te maken.

Phochos/Orion:D

volgensmij is de box versie veel interessanter dan de keyboard versie, ik heb iets langer geleden een dxj2 keyboard gehad en die vond ik dus echt :stupid

Back