Techno, waar ontstaan?

Origineel geplaatst door bob303vs909
Ik heb Aphex twin wel eens horen draaien...en hij draait bijna alleen maar gabber, of van die mega opefokte D'nB (panacea...).......toch typisch..

Hee ff dimmen over de master ja :p

Aphex maakt industrial techno. Enne heb je nog nooit zijn begin jaren muziek gehoord? Die zijn redelijk normaal techno.

Ik heb wat annders gehoord, namelijk dat hij inderdaad zo'n beetje al zijn apparatuur zelf heeft gebouwd of gemodificeerd...en dat al terwijl ie nog heel jong was...

Ik heb wat annders gehoord, namelijk dat hij inderdaad zo'n beetje al zijn apparatuur zelf heeft gebouwd of gemodificeerd...en dat al terwijl ie nog heel jong was...

Hoezo wat anders?
Dat is toch precies wat ik zeg..... Die Future Music waar ik heb over heb is uit '93 of '94...Dus toen was Richard D. James een jaar of 19...In dat artikel staat inderdaad ook dat hij vanaf zijn 15de aan synths aan het modificeren is...

Een paar jaar geleden heb ik echter een betrouwbaar verhaal gehoord dat dat allemaal maar een beetje verzonnen was...

equate

Origineel geplaatst door Pjotr G
Jongens...t wordt toch eens tijd dat wij, kundige muziekanten bij elkaar, met ons allen een nieuwe succesvolle zijtak/stroming kunnen bedenken waarover men later zal ruzien waar nou de root lag

in elk geval ;)

En die ene gasten dan, uit dat stukje van de 6 machines that changed music history...DBX enzo...stonden toch ook aan de vooravond van techno of niet

anyways, voor zover ik weet is Detroit de root van alles tussen de 120 en 200 bpm met een 4/4 kick (warehouse)

Als jullie nou 'ook' even in 3-kwartsmaat gaan werken dan zijn we klaar ;)

dat is al gedaan

Hij heeft wel heel wat zelf gemaakt.
O.a een sampler (voor een schoolproject).
Tegenwoordig is ie overgestapt naar software en creert hij allerlei algoritmes met weer eigen gemaakte software.

Best wel handige knul.

Origineel geplaatst door Beathoven

techno in 3-kwartsmaat?

door wie?

Carl Cox liep al te 'mekkeren' over 3-kwartsmaat techno .... Alleen jammer voor cox.. gaven gasten uit engeland 1 1/2 jaar geleden de doorslag ( ben hun naam vergeten :stupid )

Echter zijn meerderen hun al gevolgd zoals misha en laaste nog speedy j op zijn laaste ep.

Origineel geplaatst door Almeros
De happy hardcore komt iig uit Nederland.. Kunnen we toch trots op zijn ;) "DJ PAUL DJ PAUL DOONK DOONK DOONK DOONK"

En duitsland dan ??? "SCOOTER !!! HARDER HARDER !!!!"

;)

Origineel geplaatst door murphi

En duitsland dan ??? "SCOOTER !!! HARDER HARDER !!!!"

;)

Nederland was echt wel vet kewl heavy veel eerder met deze kewle onzin! Toevallig... Wessel van diepen alleen al... James Brown IZZ DEAD... das meer oldschool hè..Hmmm...

Nahja je kan het ook wel zien aan ID&T... die hebben het praktisch ontwikkeld op het moment dat de plain hardcore net geaccepteerd werd. En meteen maar abusen natuurlijk...

Maar scooter was ook vet heftig natuurlijk! HYPWAH HYPWAH *D Das ist mir jah egahl nah! Bitte nog eine!

(sorry...mijn vage modus staat aan...morgen vast niet meer.. Ik ga me eerst even bulk-dumpen naar mijn bedje)

Origineel geplaatst door Almeros

Wessel van diepen alleen al... James Brown IZZ DEAD... das meer oldschool hè..Hmmm...

James Brown is Dead is toch gemaakt door Denzel Slemming ??

Equate

Origineel geplaatst door equate

James Brown is Dead is toch gemaakt door Denzel Slemming ??

Equate

Ohw dan was het James Brown is still allive! (misschien heeft ie een pseudoniem gebruikt natuurlijk, zoals de Vengaboys) :)

'alles behalve 4 kwartsmaat techno' moet je volgens mij zoeken bij christian vogel of neil landstrumm...weet het niet helemaal zeker (volgens de eerste). wat het ook goed doet volgens mij is super_collider (tip: die zijn de 9de in Paradiso en zeker de moeite waard om te zien....zo'n weirde show zul je niet snel meer meemaken...)

christian vogel is goed... maakt echt lekkere tracks, 'n mannetje met talent.

Back