Yamaha apparatuur in studios

Yamaha apparatuur in studios

• 0

Stemmen: 14 13,1%
  • 1-2

Stemmen: 65 60,7%
  • 3-4

Stemmen: 21 19,6%
  • 5-6

Stemmen: 3 2,8%
  • 7 of meer

Stemmen: 4 3,7%

• Totaal aantal stemmers
    107
Voor mij een SW1000XG, een RM1x en een DJX. Binnenkort waarschijnlijk ook een A3000 en als ik mijn vakantiegeld binnenheb ga ik nog op zoek naar een AN1x :) Yamaha bouwt gewoon de beste meuk *D .

Oh en ook nog een XJ 600 Diversion :yamaha: , maar die staat dan weer niet in m'n studio-tje ;)

Ben begonnen met een PSR-1700 (gaar keyboard :frons: )
Toen yamaha Rm1x en een yamaha S30,
maar nu heb ik de rm1x weggedaan want ik vind PC trackers beter dan welke HW-seq dan ook.
En ik ben ontevreden over de UserInterface van de S30, dus lang leve de PC software daarvoor.

Ok, ik heb ook wel iets van Yamaha in m'n hok staan :)

Gehad:
DX21
FB01
AN1x
CS1x
SHS-10
UX256 (2x)

Nu:
A5000
CS2x
Motif 6
MU100r
FS1R
PLG150AN
PLG150DR
PLG100VL
PLG100VH
D24
UX256 (1x)
CRW4416SX

Maar ik heb ook Roland, Alesis, Clavia en Korg spulletjes :P

Ik was al niet vies van een Yamaha, maar sinds ik de Fs1r heb ben ik helemaal gelukkig.

Wat een apparaat!! :halleluja

Origineel geplaatst door Richard
Ik was al niet vies van een Yamaha, maar sinds ik de Fs1r heb ben ik helemaal gelukkig.

Wat een apparaat!! :halleluja

De Fs1r wil ik ook ooit nog eens hebben, ik ben alleen bang dat het programmeren van dat ding gewoon te kut is....

Dat valt mij eerlijk gezegd mee, ik verwachtte het ergste maar als je het een beetje doorhebt is het goed te doen.
Met Sounddiver gaat het nog makkelijker.

Origineel geplaatst door LeonMols
Ok, ik heb ook wel iets van Yamaha in m'n hok staan :)
Maar ik heb ook Roland, Alesis, Clavia en Korg spulletjes :P

Er zijn ook altijd weer mensen die moeten overdrijven heh.. :{
*kwijl*

Geintje hoor.. heb gisteren m'n MS2000 binnengekregen en vandaag m'n nieuwe KS-Rack dus ik mag niet klagen!! hahah
:kroon:

Sy77 wat een ding zeg, had ie maar draaiknopjes...;{

In mijn bezit:

Yamaha CS01 (met blauwe LED :D ex-phochos)
Yamaha DX7 (Met houten bovenkant)
Yamaha DX7IID
Yamaha DX21
Yamaha DX200

En naar het er uit ziet binnenkort een Yamaha RM1X...

En ook nog 2 Yamaha REX-50's ergens in een hoek die allebei min of meer defect zijn...overigens super-effect apparaatjes met heel veel rare edit algoritmes.

Gehad: CS30, TX7 (Of heb ik die nog...dat weet ik eigenlijk niet :D) en een effectapparaat die nu bij Chinetti staat...ik weet niet zo 123 welk type dat was.

Ik heb meer Yamaha dan ik eerst dacht...

TX7
DX7
DX100
EMP100
NS10's.
Yamaha blijkt nu dus ook het meest vertegenwoordigde merk in mijn studiootje te zijn. (tenzij we Boss bij Roland rekenen, dan is de stand 5/5).

Ohja, en ik heb ooit een CS-15 gehad en een SU-10 (die eigenlijk nog steeds van mij is, ware het niet dat ik de vuile dief niet ken nog weet te vinden).

Mijn lijst aan Yamaha spul :

Promix01
A3k
PTX-8
TX-16W
TX-81Z
RM-50
TP80 / RHP120 / KP120 (?)
HX-3
CLP-170

Een O2R staat wel op mijn verlanglijstje, maar ja...Wie heeft er nog één voor weinig????

Ja, maha spullen:

CS1x (geleend; ik gebruik m alleen als midi toetsen voor m'n soft spul.. het geluid was ik snel op uitgekeken.)
VSS-200 (eind-jaren-80-keyboardje met voice-sampler; supervet!)

..en ik blijf yamaha toch associëren met cross-brommers...

Valt mij nog steeds op hoe slecht de support van Yamaha in nl is hoor.
Onderdelen die veels te lang duren. Tot zelfs betalen voor dingen waar je recht op hebt qua garantie. (en upgrades niet aan de grote klok hangen en dan als het overtijd volgens hun is dan er ineens geld voor vragen de ratten)

Support van Roland is wat betreft veel beter.

Enne wat ik van Yamaha heb staat hieronder. :)
(komt voorlopig ook niets nieuws bij of zo)

Enne wat ik van Yamaha heb staat hieronder.
(komt voorlopig ook niets nieuws bij of zo)
Gear List: Chroma Polaris,DW-8000,AX73,EX5,SY99,XV5080,Audio Extreme,01v96,ADA8000,01v,MPX200,VF-1,Aphex104,FMR RNC,Autocom,UltrafexII,2xMic200,2xUltrapatch Pro,Kenwood DX-7, UB1002,Quad 303, Scanspeak A4,HD250,HD265, HD270, PIII-600,AMD64,2x XP1800+(RME Hammerfall, Wavecenter PCI,Midex8, Audigy,ReesV10)
Pipelined: nieuwe computah! (maar dan compleet)

ik neem aan dat de EX5 en SY99 de enige 2 yamaha bakken zijn (er staat geen woordje yamaha bij en ken niet alle typenummers uit mijn hoofd ;)

Back