RM1X of sequencer en module

search64

Ouwe rot
Wat is beter volgens jullie;

Een rm1x of een sequencer (mc-50, mc-500 of zo) en een losse module (met alle soorten geluiden). Is de sequencer van de rm1x beter dan die van de oudere hardware sequencers?

Ik zit nu nl. naar een rm1x te kijken, omdat ie een goede sequencer heeft, en onboard geluiden hoewel die niet zo goed schijnen te zijn. Ik zou em later sowieso met een module of een sampler uitbreiden. Live-gebruik is het belangrijkst.

ik zou zeggen voor live de rm1x maar dan lijkt het of ik mijn eigen handelswaar loop aan te prijzen

daarom raad ik je aan om de databank van dit forum eens door te spitten en dan lees je ook wat andere gebruikers ervan vinden

Origineel geplaatst door d.b.1
heb je er een voor me dan voor 300 tot 350 euro?:engel:

Je gaf aan dat je later met een sampler of module wilde uitbreiden, dus ik dacht: MPC;) 350 zal idd wel niet lukken. Maar als je even doorspaart......:biertje:

MC-50 is niet echt duur. Maar ook niet altijd even betrouwbaar(vooral diskettestation heeft wel eens kuren :stupid) maar dat kan ook aan die van mij liggen. Hij is best redelijk te programmeren maar ik denk dat een rm1x eenvoudiger is dan een mc-50 of mc-500 met module

Iedereen loopt hier weg met de MPC. Ik snap ook in één keer waarom fabrikanten zo graag mond-op-mond reclame hebben... dat ding wordt me een partij ge-hyped.

Nu is de MPC4000 een hele mooie bak, met geweldige pads, een goede sequence met een prima toegankelijke interface en een schitterend scherm. Alleen is hij vreselijk duur en durf ik de prijs/kwaliteit verhouding zelfs bar slecht te noemen.

De heldere Akai sound maakt de MPC4000 wel een top sampler! Maar op het laatste na is de MPC1000, met alle respect, maar een slap aftreksel van dit alles, waarvoor je voor een standaard versie wel even 1000 euro op tafel moet leggen.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Iedereen loopt hier weg met de MPC. Ik snap ook in één keer waarom fabrikanten zo graag mond-op-mond reclame hebben... dat ding wordt me een partij ge-hyped.

Nu is de MPC4000 een hele mooie bak, met geweldige pads, een goede sequence met een prima toegankelijke interface en een schitterend scherm. Alleen is hij vreselijk duur en durf ik de prijs/kwaliteit verhouding zelfs bar slecht te noemen.

De heldere Akai sound maakt de MPC4000 wel een top sampler! Maar op het laatste na is de MPC1000, met alle respect, maar een slap aftreksel van dit alles, waarvoor je voor een standaard versie wel even 1000 euro op tafel moet leggen.

Hoe lang heb jij al met de 1000 gewerkt? Misschien de minst uitgebreide van het stel, maar daarom nog geen slap aftreksel. Maar dit gaat geloof ik nu een beetje off topic.

de hype rond de mpc ?
ik ken de 4000 en de 300 niet maar heb wel eens met de 2000 lopen klooien en de 1000 vluchtig getest
van de 2000 is het te begrijpen dat ding is zo simpel in gebruik met zoveel goed resultaat dat ik de hype best wel kan begrijpen
bijna iedereen die een klein beetje feel voor muziek heeft kan daarmee overweg en ik bedoel dit echt niet negatief ten opzichte van de mpc hoor eerder een compliment

Re: RM1X of sequencer en module

Origineel geplaatst door search64

Een rm1x of een sequencer (mc-50, mc-500 of zo) en een losse module (met alle soorten geluiden). Is de sequencer van de rm1x beter dan die van de oudere hardware sequencers?
De sequencer van de RM1x is veel uitgebreider dan die van de MC-5xx's, zeker voor live gebruik.
En als het je eerste synth is, kan je wel een jaartje verder met die klanken totdat je de basis onder de knie hebt
waarna je er een Roland XV/JV of een Emu module en een sampler bij koopt.

Als die RM1x enigsinds lijkt op die van de rs7000 kickt ie mpc's ass.

ik zou voor de rm1x gaan als je alleen sequencing wilt. 350 voor een rm1x is echt wel te doen, ik zag er al een op marktplaats voor dat bedrag.

Kijk ook eens op www.interface.nl/gearexchange

Die rm1x is denk ik goed voor live.. heb het niet geprobeerd maar hij heeft allerlei handige foefjes..zoals realtime noten naar voren of achteren verplaatsen, realtime velocity waarden veranderen, midi sequence timestretchen, verder 8 draaipots, vrij toewijsbaar. Verder is hij stevig gebouwd (stalen case) heeft een flopy drive voor je smf filetjes en een groot goed afleesbaar verlicht display.
Sounds zijn best goed hoor... het is echt geen absolute bagger...

Minpuntje is misschien 1 x midi out

Prijs is ook een voordeel... 2e hands worden ze vaak aangeboden voor weing. Scheelt iig de helft met een mpc

Van de rm1x krijg je geen spijt!

Maar even doorsparen naar de rs7000 (qua sequencer bijna identiek), kan geen kwaad. De sequencer heeft nét die features die rm1x nog mist. De geluiden zijn verder natuurlijk veel beter, en verder heeft de rs7000 een onmisbare output expansie (die ga je missen op de rm1x!!). Tegenwoordig kost een rs7k onder de 1000E op de 2ehands markt....

natuurlijk kan je ook voor de rm1x gaan, en als je die bevalt doorverkopen en voor de rs7k gaan! Beide zijn een van de beste hardware sequencers die je op dit moment kan krijgen!

Re: RM1X of sequencer en module

Origineel geplaatst door search64

De Rm1X is beter, intuitiever e.d. De MC's die jij noemt zijn meer lineaire afspeelbakken.

Ik zit nu nl. naar een rm1x te kijken, omdat ie een goede sequencer heeft, en onboard geluiden hoewel die niet zo goed schijnen te zijn. Ik zou em later sowieso met een module of een sampler uitbreiden. Live-gebruik is het belangrijkst.

Een goede keuze. Let er alleen wel op dat de RM1X de laatste software heeft want eerdere versies hadden problemen met het aansturen van externe modules (program changes sturen enzo.)

Oh ja, het updaten van het OS gaat knaken kosten (100E) dus het is geen optie om een oude te kopen en die te updaten.

Houd bij het aandoen 3 witte toetsen (nr 1,2 en 4) van het 'mode' blok ingedrukt. Rom versie 1.13 moet je hebben. 1.12 zend program changes uit die je externe apparaten resetten. Er is een manier om hiervanaf te geraken.. kgeloof dat het met phrase instellingen per track temaken had.

Maar anyway, 1.13 doet het goed zonder fratsen.

De update was toendertijd gratis.. zal met de garantieperiode te maken hebben gehad. Als je kon aangeven wat er mis was kreeg je een nieuw O.S. gratis.

En zo hoort het natuurlijk ook. Als je auto bij aankoop niet naar links stuurt ga je naderhand ook geen 100,- extra betalen voor een 'naar -links-stuur' update...

Back