Korg ElecTribe's! Wie heeft welke en doet er wat mee?

Krijg binnenkort weer de EA1 binnen (heb hem al een paar keer gehad). Een hele fijne machine en gemakkelijk in het gebruik. Daarnaast heb ik ook de ER1 en de EM1 gehad. De combinatie EA1/ER1 heb ik op twee uitgebrachte cdr's gebruikt, namelijk "Psycokinesis" en "Versailles".

Phochos:D

Origineel geplaatst door Deester©
Iedereen zegt dat die dingen niet veelzijdig zijn.
Daar ben ik het totaal niet mee eens!
Want het hangt er natuurlijk vanaf hoe je ze zelf gebruikt
En hoe assertief je zelf bent natuurlijk.
Ga je lekker freaken en zoeken naar een oplossing voor je probleem of leg je het erbij neer met opmerkingen zoals: wat een eenzijdige bak of wat een klote bak.
It's up to you.
Ik heb in elk geval veel lol aan die dingen en ik merk dat je ze niet alleen voor hard core kan gebruiken maar ook voor Hip Hop zijn de ES en de ER zeer uitermate goed in te zetten!
Maar goed dat is mijn ervaring.

Ik vind het zeker geen klote bak. Ik gebruik 'm nog steeds vaak. Ik zei al, bruikbaar, zeer bruikbaar. En er zitten ook wel veel klanken in. Met eenzijdig bedoel ik dat elke patch hetzelfde karakter heeft. Je herkent een ea1 patch snel als een ea1 patch. Een beetje doffe schelle sound/karakter. Als je daar rekening mee houdt is er niks verkeerd aan.

Origineel geplaatst door Ytse
Ik vind het zeker geen klote bak. Ik gebruik 'm nog steeds vaak. Ik zei al, bruikbaar, zeer bruikbaar. En er zitten ook wel veel klanken in. Met eenzijdig bedoel ik dat elke patch hetzelfde karakter heeft. Je herkent een ea1 patch snel als een ea1 patch. Een beetje doffe schelle sound/karakter. Als je daar rekening mee houdt is er niks verkeerd aan.

Mja, wat dat betreft is een Korg MS-10 ook niet echt veelzijdig idd....om maar een vergelijking te maken.

Ik heb de Ea en wil er waarschijnlijk nog een er bij kopen voor de bassdrums.

Ik heb een poos de ES-1 gehad... te leen van een vriend.

Ik kwam eindelijk ook weer met een paar losse relaxte tracks. Idd. heerlijke hands-on feel en geregeld een glimlach opwekkend.
Vooral dat motion control of hoe het heette, heerlijk.
Maar idd. ...
De geluidskwaliteit laat te wensen over... de vertraging heb ik niet gemerkt, want het was m'n masterclock... en dat je songs niet kan loopen is echt :stupid

Dat ding heet Motion Sequencer :)
En ik merk echt weinig van het geluid.
Maar ja wat weet ik.
Zoals ik al zeg me reis begint net.
Er zijn gasten die al verder op de weg zijn.

Ik heb de MX en de SX en ben er zeer tevreden over.
goeie bruikbare sounds in de MX en met de SX kun je je eigen trui breien.
En met z''n 2en in sync wordt het allemaal nog weer spannender.:dj: :halleluja

Ik wel eens gespeeld met de ER, daar komen wel leuke elektro sounds uit....

Maar er gaat NIx boven de RM1x :eureka:

Druid

Hey daar hebben we DJ Niel!
Mijn Electribe Sensei!!!!
Haha.
Alles goed leermeester? lol

Origineel geplaatst door Deester©
Hey daar hebben we DJ Niel!
Mijn Electribe Sensei!!!!
Haha.
Alles goed leermeester? lol

Wax in,wax out ? :D

Heb de ER-1 sinds gisteren... Woei! Erg vette geluiden, vooral als je m een beetje kietelt door de gain op je mixer open te schroeven :duivels:
Ook zwaar gefreakte bliepjes en bloepjes is ie erg goed in!!

Maar had ff een vraagje... Misschien een domme vraag, maargoed: Ik moet toch de geluiden (de synths en de samples) vanuit mn sequencer (Logic) aan kunnen spreken zonder een pattern af te spelen? Hoe? :)
Heb nu een setup staan:
Computer --> MicroKorg (Midi In) || MicroKorg (Midi Out) --> Computer || MicroKorg (Midi Thru) --> Electribe.
De electribe reageert wel op play/stop van Logic, volgt ook het tempo, maar ik krijg t nog niet zover dat ik alle geluiden los aan kan spreken... Wie kan me helpen :)

Origineel geplaatst door Ethereal
Heb de ER-1 sinds gisteren... Woei! Erg vette geluiden, vooral als je m een beetje kietelt door de gain op je mixer open te schroeven :duivels:
Ook zwaar gefreakte bliepjes en bloepjes is ie erg goed in!!

Maar had ff een vraagje... Misschien een domme vraag, maargoed: Ik moet toch de geluiden (de synths en de samples) vanuit mn sequencer (Logic) aan kunnen spreken zonder een pattern af te spelen? Hoe? :)
Heb nu een setup staan:
Computer --> MicroKorg (Midi In) || MicroKorg (Midi Out) --> Computer || MicroKorg (Midi Thru) --> Electribe.
De electribe reageert wel op play/stop van Logic, volgt ook het tempo, maar ik krijg t nog niet zover dat ik alle geluiden los aan kan spreken... Wie kan me helpen :)

Je kan midi note nummers toewijzen, door op de midi knop te drukken en dan 1 pijltje naar beneden. Dan kun je elke geluid een noot toewijzen en als je dan het midi kanaal van de electribe in je sequencer instelt kun je gewoon de noot die aan bijvoorbeeld de clap is toegewezen spelen en dan staat er een clap...

Ik heb de EA-1 en heb er vooral veel doelloze lol mee (gehad).

Heb hem geloof ik maar in 1 track gebruikt (rap), waarin hij de stuwende pulse geeft in 8e...een krusing tussen de beat van een hartmonitor en een stofzuiger in blaasstand.

In mijn tracks kan ik hem over het algemeen niet kwijt, heeft te maken met het 'gedrag van de algemene sound'...dat is mijn sound gewoon niet.

Ik wil hem NIET kwijt though! Ik weet dattie weer een keer van pas komt, net als bij die rap-track.

Back