hoe is het met jullie oren???

Opmerkelijk dat zoveel mensen hier ook oorontsteking hebben gehad, dat heb ik als kind namenlijk ook heel vaak gehad. Oren doorprikken en volgepropt met antibiotica(waar ik de gevolgen nu nog draag). En dan heb ik een paar jaar geleden gedoken op Mallorca,en dat is toen helemaal mis gegaan.Je moest schijnbaar een doktorsverklaring hebben,en dat had ik dus niet.Toen is op 4 meter diepte mijn oor geïmplodeert,en stroomde er heel veel water heel hard in mn oor.De pijn was ondraaglijk, alsof iemand mijn oor doorboorde met een harpoen.Ik heb toen nog 2 dagen erge pijn gehad. Weer een paar jaar later kregen mijn oren weer een klap.Ik lag op de zonnebank en toen explodeerde een condensator(niet lachen).Die klap was zo hard dat ik een hele week een pieptoon in mijn oren had.
Ondanks dat mijn oren dus veel meegemaakt hebben, heb ik toch het idee dat mn oren wel redelijk zijn.Wel ben ik jaloers op de mensen hier die vleermuizen horen,maar mischien heb ik zoals Wout al zei niet de soort gezien die 15khz geluiden maakt.En dan hoort een maat van mij nog niet eens de sprinkhanen en krekels s'zomers.En mijn vader hoort zijn eigen horloge nog niet eens afgaan.
Verder ga ik eigenlijk nooit uit(ongelooflijk hè, ik haal mijn inspiratie uit veel muziek draaien en id-t luisteren).
En het geluid staat op evenementen en discotheken idd vaak erg hard,zo'n oordopjes zijn echt geen slecht idee.
Twee jaar geleden was ik op de synthforummeeting in Venlo en toen ben ik naar buiten gevlucht toen Da Goose draaide (sorry Da Goose, je set klonk echt goed, maar mijn oren zijn me toch wel heilig).Het geluid stond toen ook érg hard,mijn oren deden echt pijn.Zo hard dat mijn oren als het ware beginnen te oversturen, dan kun je eigenlijk niet goed meer onderscheiden wat je hoort.

Origineel geplaatst door NewStyleSascha
http://www.hoerforum.de/100.html#

Je moet gewoon even clicken op online gehoertest, uitleg spreekt voor zich is eenvoudig

Ik kon op de laagste signaal sterkte van 1000 Hz eerst niks horen, toen heb ik eens een goedkopere earphone van Philips gebruikt ipv mn sony koptelefoon en toen was het signaal wel waarneembaarbaar voor mij. (maar goed dat kan ook aan de vorm liggen van zon earphone)

Hier heb ik nog een test gevonden maar ik vind deze persoonlijk een stuk minder betrouwbaar dan de eerste.

http://www.netdoktor.de/hoerentest.html

Graag reacties
:D

Aja schijnbaar hoor ik wel goed gelukkig maar....

:confused: Hoe kom jij nou op die site's :D

Gewoon hoeren intikken ofzo ??

(jaja ik weet het het is flauw)

Origineel geplaatst door Fast Hydration
Zijn dat de zachte oordoppen van Alpine???

Nee, dat zijn harde oordoppen van Exinore. Ik heb ze ook bij Beter Horen gehaald (zie eerder ergens in de thread), en wat de echt goede op maat gemaakte oordoppen betreft hebben ze daar twee soorten. Ik ben de naam van het andere merk kwijt, maar dat zijn meer oordoppen voor op het werk en niet specifiek voor muzikanten (erg belangrijk iv.m. het filter). Exinore heeft die wel en ook verschillende keuzes.

Wat de leeftijd betreft: 10 jaar is hoe lang ik ermee zou moeten kunnen doen; ik kan nu nog niet zeggen of dat gaat lukken, maar dat zal dan dus wel mee- dan wel tegenvallen...

Origineel geplaatst door MIDIoot
Opmerkelijk dat zoveel mensen hier ook oorontsteking hebben gehad, dat heb ik als kind namenlijk ook heel vaak gehad. Oren doorprikken en volgepropt met antibiotica(waar ik de gevolgen nu nog draag).

Hee, nu ik er zo over denk, ik heb nog nooit oorontsteking gehad. Een vriendin van me heeft daar nu last van, en ik merk dat dat echt niet leuk is om zoiets mee te maken. Die krijgt nu ook antibiotica.

En dan heb ik een paar jaar geleden gedoken op Mallorca,en dat is toen helemaal mis gegaan.Je moest schijnbaar een doktorsverklaring hebben,en dat had ik dus niet.Toen is op 4 meter diepte mijn oor geïmplodeert,en stroomde er heel veel water heel hard in mn oor.De pijn was ondraaglijk, alsof iemand mijn oor doorboorde met een harpoen.Ik heb toen nog 2 dagen erge pijn gehad.

Jezus, ik wist niet dat dat zo erg kon zijn, want ik doe zelf aan perslucht duiken. Maar goed, ik heb zoals eerder gezegd nog nooit ooronsteking gehad, maar ik weet nu in ieder geval dat mensen die last van ooronsteking hebben gehad niet zo snel mogen gaan duiken dus.

Weer een paar jaar later kregen mijn oren weer een klap.Ik lag op de zonnebank en toen explodeerde een condensator(niet lachen).

sorry :bekdicht:

Wel ben ik jaloers op de mensen hier die vleermuizen horen,maar mischien heb ik zoals Wout al zei niet de soort gezien die 15khz geluiden maakt.En dan hoort een maat van mij nog niet eens de sprinkhanen en krekels s'zomers.En mijn vader hoort zijn eigen horloge nog niet eens afgaan.

Mmm, ik woon hier vlakbij het bos, en ik hoor zomers nog steeds goed de sprinkhanen en de vleermuizen die hoor wel eens rondvliegen. Dan zal er waarschijnlijk niet zoveel mis met mijn gehoor zijn.

Verder ga ik eigenlijk nooit uit(ongelooflijk hè, ik haal mijn inspiratie uit veel muziek draaien en id-t luisteren).

Ik ga wel af en toe uit, en dan doe ik ook altijd die oordoppen van me in. Want zelfs in café's hebben ze die speakers wel eens zo hard staan dat je 's nachts met een piep in bed ligt. Nu gelukkig niet meer!

Origineel geplaatst door Orabidoo
Jezus, ik wist niet dat dat zo erg kon zijn, want ik doe zelf aan perslucht duiken. Maar goed, ik heb zoals eerder gezegd nog nooit ooronsteking gehad, maar ik weet nu in ieder geval dat mensen die last van ooronsteking hebben gehad niet zo snel mogen gaan duiken dus.

Mijn voorval is ook met perslucht duiken gebeurd (scuba duiken dus).

heb lichte tinnitus, alleen last van als ik in bed lig en me erop concentreer...dat concentreren doe ik dus maar niet want daar word ik dan compleet para van

binnenkort ook maar 's oordoppen aan laten meten, voor de zekerheid

iemand zei hier trouwens dat het niet prettig is als je ff je oordoppen uit doet en je dan pas merkt hoe hard 't echt staat...van wat ik weet is de klap die je dan krijgt ook erg schadelijk en kun je dat maar beter niet doen

Origineel geplaatst door Nightstorm
heb lichte tinnitus, alleen last van als ik in bed lig en me erop concentreer...dat concentreren doe ik dus maar niet want daar word ik dan compleet para van
binnenkort ook maar 's oordoppen aan laten meten, voor de zekerheid

Ik zou ze maar heel snel aanschaffen voordat je hardere geluiden in je oren gaat horen. Dan hoef je je niet meer te concentreren maar hoor je ze gelijk als het maar iets stil is. In bed is het dan ook heel fijn :(

iemand zei hier trouwens dat het niet prettig is als je ff je oordoppen uit doet en je dan pas merkt hoe hard 't echt staat...van wat ik weet is de klap die je dan krijgt ook erg schadelijk en kun je dat maar beter niet doen

Das wel heel erg logisch en ook heel erg dom. Ik doe ze al in voordat ik in de zaal ben en soms al buiten.
En doe ze ook pas weer uit buiten de zaal of buiten.

Soms kan er niks aan doen dat er opeens geluid binnenlekt bij mijn oordoppen. Ik doe ze in voordat ik het harde geluid binnen treedt, maar de oordoppen zijn zo op maat gemaakt dat wanneer je niet aan het praten bent ze goed zitten (zo moest ik ook zitten toen er pasta in mijn oren werd gespoten voor de productie van mijn oordoppen). Maar ga je praten dan bewegen er bepaalde spieren in je oorgangen wat soms een opening kan veroorzaken waar dan het geluid naar binnen stroomt.

Ok, 'k heb het eens opgezocht voor de Belgische "openbare inrichtingen":

Art. 2. In openbare inrichtingen mag het maximum geluidsniveau voortgebracht door de muziek 90 dB(A) niet overschrijden. Dit geluidsniveau wordt gemeten op gelijk welke plaats in de inrichting waar zich in normale omstandigheden personen kunnen bevinden.

Dus bijna iedere fuif/disco/festival/... is in overtreding met deze regel. Het K.B. is er, nu enkel mensen die hier een punt van willen maken ...

Ik mag mij al mijn leven lang verheugen in een uitstekend gehoor.
Als kind kon ik zelfs vleermuizen al horen eer ik ze zag (werd door niemand geloofd, maar een test wees uit dat het wel het geval was).
Ik merk wel dat in de loop der jaren het spectrum enigszins is verschoven, maar mijn vrouw verbaast zich nog vaak over dingen die ik en passant hoor en waar zij geconctreerd naar moet luisteren en ze dan vaak nog niet hoort.
Ik heb wel al van kinds af aan een hoogfrequent "gepiep", wat niet heel nadrukkelijk, maar wel immer aanwezig is.

Mij oren zijn wel tamelijk gevoelig voor "overprikkeling". Ik bezocht jaren geleden ooit eens een concert in Ahoy en kwam er met een bloedend oor uit.

Ben sindsdien wel een stuk voorzichtiger met ze.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Tom 32

Ik heb wel al van kinds af aan een hoogfrequent "gepiep", wat niet heel nadrukkelijk, maar wel immer aanwezig is.

dat heb ik nu dus ook, terwijl ik verder volgens mij ook een uitstekend gehoor heb(/had =( ..)
ik ben nog niet naar de dokter geweest, ik vraag me af of dat nog veel zin heeft...

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ok, 'k heb het eens opgezocht voor de Belgische "openbare inrichtingen":

Art. 2. In openbare inrichtingen mag het maximum geluidsniveau voortgebracht door de muziek 90 dB(A) niet overschrijden. Dit geluidsniveau wordt gemeten op gelijk welke plaats in de inrichting waar zich in normale omstandigheden personen kunnen bevinden.

Dus bijna iedere fuif/disco/festival/... is in overtreding met deze regel. Het K.B. is er, nu enkel mensen die hier een punt van willen maken ...

Misschien kunnen we ze wel voor de rechterr slepen en geld vangen. Dan zeg je van ja uh, ik dacht het zal wel 90DB zijn, maar nu is m'n oorbeschadigd en bleek het geluid dus veel harder te zijn. Zij zijn dus de schuldige.

Origineel geplaatst door sander
Misschien kunnen we ze wel voor de rechterr slepen en geld vangen. Dan zeg je van ja uh, ik dacht het zal wel 90DB zijn, maar nu is m'n oorbeschadigd en bleek het geluid dus veel harder te zijn. Zij zijn dus de schuldige.
:D in de US zou dit mss nog lukken ja.

Origineel geplaatst door High deciBel
In het ziekenhuis: audiogram laten maken. Doe ik eens in de zoveel jaar, al vanaf mijn jongste jaren. Maar er zullen vast
bedrijfjes zijn die dergelijke apparatuur ook hebben. Je krijgt dan een test met een koptelefoon die je niet alleen op je
oren moet zetten, maar ook achter je oren en op je voorhoofd en er worden mooie grafiekjes van de kwaliteit van je
gehoor gemaakt. Je wordt getest op OF je iets hoort en ook WAT je hoort, oftewel of je ook verstaat wat er gezegd wordt (daar heb ik dus veel last van). Een redelijk vlakke lijn is goed, de mijne heeft kuilen .. =(

Mooi zo'n diagram, kan je daar je monitorkeuze op baseren! :dubbel:

Mijn gehoor is nog helemaal oké. Ik zet de boel thuis nooit zo hard en en een oefenruimte of bij een concert heb ik altijd gehoorbescherming bij me, mocht het nodig zijn. Ik ben graag zuinig op m'n gehoor :)

Is het niet absurd dat er al zoveel mensen MET OORDOPJES moeten uitgaan?! (ik snap het wel hoor, maar ...)

Als je er even bij stilstaat zou dit toch echt niet mogen hé? Ik vind dat er veel strenger zou moeten gecontroleerd worden op overschrijding van het geluidsniveau, je oren kunnen eens beschadigd immers niet meer genezen. En bovendien: het verlagen van het geluidsniveau zal de pret echt niet bederven, de muziek kan luid genoeg staan zonder je gehoor te beschadigen.

Zelf heb ik een hele grote schrik om gehoorbeschadiging op te lopen, want het goed masteren van je muziek wordt dan wel heel moeilijk. Oordopjes en het vermijden van hoge geluidsniveau's is dus de boodschap! Ook denk ik dat je gehoorbeschadiging kan oplopen bij het gebruik van slechte hoofdtelefoons / monitors, maar hier ben ik niet zeker van.

Ik heb ook gehoord dat je je oren kan laten "schoonstofzuigen". Hierbij laten ze een soort mini stofzuiger-slangetje in je oren gaan en dit zuigt dan al het vuil in je oor en rondom je trommelvlies op waardoor je achteraf een heel stuk beter en duidelijker hoort.

O ja, voor de leden die soms last hebben van een piep-toon: zelf heb ik dit niet echt veel, maar wanneer ik dit toch heb kan ik deze zeer snel doen verdwijnen door heel bewust naar de toon te luisteren. Ik concentreer me dan op het geluid zelf en probeer bv. te achterhalen in welk frequentiegebied de toon zich bevind (hierdoor luister ik zeer bewust). Na ong. 5 seconden fade de toon uit en heb ik er geen last meer van (komt dan ook niet meer terug of zo).
Weet niet of het bij iedereen helpt, maar het kan mischien toch een handig weetje zijn.

Groet, SQ (nu ga ik lekker :z )

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Ik heb ook gehoord dat je je oren kan laten "schoonstofzuigen". Hierbij laten ze een soort mini stofzuiger-slangetje in je oren gaan en dit zuigt dan al het vuil in je oor en rondom je trommelvlies op waardoor je achteraf een heel stuk beter en duidelijker hoort.

Is dat niet uitspuiten, wat de huisarts kan doen?

O ja, voor de leden die soms last hebben van een piep-toon: zelf heb ik dit niet echt veel, maar wanneer ik dit toch heb kan ik deze zeer snel doen verdwijnen door heel bewust naar de toon te luisteren. Ik concentreer me dan op het geluid zelf en probeer bv. te achterhalen in welk frequentiegebied de toon zich bevind (hierdoor luister ik zeer bewust). Na ong. 5 seconden fade de toon uit en heb ik er geen last meer van (komt dan ook niet meer terug of zo).
Weet niet of het bij iedereen helpt, maar het kan mischien toch een handig weetje zijn.

mmm, maar als je een beschadiging heb zoals ik, waar de piep dus nooit meer weg gaat, zal dat wel niet lukken =(

Back