Hanz
Anonieme Analogist
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
gun je oren dit weekend rust.

ik ook, ga er eind van de week om!Origineel geplaatst door Toon
Ik ga wel oordoppen bestellen, je weet maar nooit![]()

En het gaat na afloop allemaal veel rustiger: geen gesis en gesuis meer!Origineel geplaatst door Roel
zijn die alpine dingen die oortjes die je ook bij feedback kunt kopen?
Origineel geplaatst door Jaguar_e
Er bestaat trouwens een zeer zeldzame combinatie van afwijkingen waarbij het gehoor steeds gevoeliger wordt, ben de naam kwijt zal eens kijken of ik dat artikel ,stond ooit in een hifi blad van iemand die dat had, nog kan terug vinden.
Origineel geplaatst door Toon
Ik heb ook de indruk dat ik niet zo goed meer tegen geluiden met een harde attack kan, maar na het bezoek aan de oorarts moet ik toch concluderen dat het allemaal niet zo simpel is.
bv. bij ons in de living hangt een grote antieke klok die redelijk hard tikt, als ik me focus op dit geluid is het pcies dat m'n oren een beetje geënerveerd worden door dit geluid (minder goed tegen kunnen). Echter wanneer ik geconcentreerd televisie zit te kijken in diezelfde living valt dat geluid van die tikkende klok helemaal niet meer op.
Als er al een fysisch defekt zou zijn aan m'n oren, dan zou dat effekt eigenlijk altijd moeten optreden, onafhankelijk van waar ik mezelf op concentreer qua geluid. Ik heb ergens de indruk dat de oorzaak mischien wel eens iets psychisch kan zijn, bv. je denkt dat je niet meer tegen bepaalde geluiden kunt en automatisch gaan je oren daar naar reageren.
Origineel geplaatst door cloudman
Het kan ook omgekeerd werken: door je te concentreren op tv, voel je niet dat die tik pijn doet.
net zoals je even vergeet dat je tandpijn hebt als je naar je favoriete serie zit te kijken...
je concentratie kan dus ook net dienen om dingen niet te voelen. Dit is trouwens perfect toepasbaar in zelfhypnose en wordt ook door fakirs en dergelijke toegepast. Een kennis van mij kon haar concentratie zo ver drijven dat ze zonder iets te voelen een naald onder de nagel van haar wijsvinger kon steken...

Origineel geplaatst door Toon
idd, maar toch vond ik het raar dat die arts daar helemaal niet op in ging. Hij deed het overkomen als dingen die ik allemaal inbeeldt of zo![]()

De lakeien waren echt interessanter...