Waar en wanneer bedenk je de meest geniale muzikale ideeën!?!

Als ik klaar ben met examens dan kan ik ook wel wat leuks bedenken. Echter, ik mag niks van synths of computers meenemen dus ik moet me er echt opfocusen en het goed onthouden. Daarna even uittesten en misschien word het wat. Ik ga het maar eens op de plee proberen. Kan misschien wel werken. Het geluid van een doortrekkende pleepot kan heel inspirerend zijn. Het gesnurk van m'n vader trouwens ook.

Het is een wetenschappelijk feit dat men bij het toileteren en stof vrij maakt, genaamd 'poep', wat het gevoel van een behoorlijke opluchting kan geven. Dit zorgt er voor dat de hersenen geprikkeld worden met positieve synaptische prikkels aan de hypofyse. Hierdoor kan het zijn dat het geluid van ontsnappende lucht al tot muziekale inspiraties kan leiden. Met alle gevolgen vandien.

Onthouden hè...voor je Biologie examen..mocht je die hebben?! ;)

Tsja. In bed, in de trein, op straat, onder de douce.
Altijd het zelfde gedonder.
Maar zoals iedereen dat heeft denk ik: als je het wilt komt er niets, en als je met totaal iets anders bezig bent, komt er zo FLOEP vanuit je onderbewuste een geniale ingeving. Niets aan te doen.

Tip, als ik een goed idee heb, schrijf /schets ik het gelijk. Heb dan ook altijd pen/papier bij me. Melodie krabbel ik in wat strepen en stippen op. Meestal kan ik het dan later wel weer achter halen :)

Als ik eerlijk ben zit ik haast op elk 'dood' moment drumlijnen te maken met mijn mond en melodieën te brouwen in mijn hoofd.
Tiz echt ziekelijk, kben echt bezeten! Alleen is er een heel groot probleem. Stel ik heb een idee, dan moet ik wil ik het uitwerken eerst de computer opstarten en dan is meestal mijn idee na het opstarten allang weg... Nog vager is, dat ik eigenlijk nooit echt ideeën heb als de computer sowieso aanstaat. Als ik iets maak rotzooi ik altijd maar een beetje aan.

Origineel geplaatst door Origin X
Als ik eerlijk ben zit ik haast op elk 'dood' moment drumlijnen te maken met mijn mond en melodieën te brouwen in mijn hoofd.
Tiz echt ziekelijk, kben echt bezeten! Alleen is er een heel groot probleem. Stel ik heb een idee, dan moet ik wil ik het uitwerken eerst de computer opstarten en dan is meestal mijn idee na het opstarten allang weg... Nog vager is, dat ik eigenlijk nooit echt ideeën heb als de computer sowieso aanstaat. Als ik iets maak rotzooi ik altijd maar een beetje aan.

Ik begrijp het helemaal. Ik heb daar nl. ook last van.

Het is een paar keer voorgekomen dat ik in bed een baslijn in m'n kop kreeg. Ik heb toen, midden in de nacht, mezelf via de mobiel gebeld en mijn voicemail in-gebaslijnd :)
Misschien een goeie tip.
Als je er mee bezig bent dan denk je misschien 'waar ben ik godsnaam aan het doen hier?' maar het is een goed geheugen steuntje.

De beste muziek maak ik als ik niet goed in mijn vel zit.
Problemen op het werk, vriendin uitgemaakt etc etc.

R.

Zo te zien heeft het bedenken van muziek, te maken met veel psychische oorzaken en gevolgen. Als je niet lekker in je vel zit, als je heel ontspannen bent of als je juist druk bent. En natuurlijk waar je dat bedenkt. Ik kan achter de compu ook niets bedenken! Het duurt maar een paar seconden om iets geniaals te bedenken.:eureka: En als je dat dan wilt uitwerken blijkt het of niet mogelijk te zijn of je verander het steeds weer en uiteindelijk wordt het helemaal niets en ben je je oorspronkelijke idee kwijt.:( Ik moet dus ook maar zo'n pocketsequencertje ;)

Het komt altijd op m'n werk... altijd, als ik ver weg ben van huis. Dan zit ik echt "shit, m'n eerste commerciele hit" te denken, maar tegen de tijd dat ik thuis ben is er meestal weinig meer van over behalve BPM en een beetje percussie :erm:
Anders had ik allang al wat centjes rijker geweest...

Origineel geplaatst door funxiun

De beste muziek maak ik als ik niet goed in mijn vel zit.
Problemen op het werk, vriendin uitgemaakt etc etc.
R.

Ohw nee dat werkt bij mij total niet. Dan wil ik juist een goed nummer maken om voor mezelf te bewijzen dat ik nog iets heb om voor te leven BOEHOEEEEE :biertje: En vervolgens lukt dat dan praktisch nooit waardoor ik nog dieper wegzak in m'n misère...

Wat bij mij ook wel vaak werkt (of eigenlijk altijd nu ik erover nadenk) is dat ik wat oude dingetjes ga luisteren waar ik eerder mee bezig was. Dan hoor ik vaak toaal nieuwe dingen in een beatje met bassline... gooi ik regelmatig de melodieen etc eruit... krijg ik een fantastisch nieuw idee (vind ik zelf dan natuurlijk)... en vervolgens heb ik een nieuw nummer wat totaaaaal een andere kant opgaat dan wat ik oorspronkelijk bedoeld had vaak!

Inderdaad op de meest incourante plaatsen!!! In het positiefste geval heb ik mijn laptop bij me met fruityloops, waar je - niet gelet op de kwaliteit - toch wel iets kunt vastleggen.
Stuit ik nog weleens op de vraag of ik het niet al eens eerder ergens gehoord heb...:confused:

de meest briljante ideeen krijg ik altijd in bad als ik met m'n gele eendjes zeeslagen aan het naspelen ben...

maar de leukste muziek maak ik als ik iets of iemand wil irriteren... OF als er gewoon een loei van een deadline recht voor m'n neus staat en je gewoon beslissingen moet nemen i.p.v. urenland liggen mierenneuken en pielen...

Origineel geplaatst door schaapje
de meest briljante ideeen krijg ik altijd in bad als ik met m'n gele eendjes zeeslagen aan het naspelen ben...

Ohw...of heb jij de huidige club 'hit' geschreven met de badeendjes samples?? ;) Kweet de titel helaas niet van de plaat, maar hij is vrij nieuw...

"duck toy" heet dat nr...toepasselijk genoeg LOL

en eerlijk is eerlijk...als je alle badeendjes-samples eruit zou kiepen (en de clip), dan hou je een best lekker beuk plaatje over. nou ja de vocals vind ik ook een beetje zwak (lees: bij elkaar gejat)

Back