Auction Sniper

Bert ten Hove

Whatever
Heeft iemand ervaring met Auction Sniper? Heb nu al een paar maal bijna goede koop gedaan op E-bay en wordt dan in de laatste seconden gesniped (is dat wel een woord?).
Heb gehoord van Auction Sniper, maar ze moeten nog al wat van je weten. Dus vandaar mijn vraag.

ik weet niet of het hetzelfde is als dat jij bedoeld maar ik weet wel dat er nu al commerciele bedrijfjes zijn
die op veilingsites als ebay constant alle artikelen in de gaten houden waar heel goed op geboden wordt om dan op het laatste moment net iets over te bieden, en na de koop dan gelijk het artikel weer op de site aan te bieden om er zo nog wat winst op te maken.

je kans op een leuk/zeldzaam/gewild artikel voor een redelijke prijs wordt hiermee steeds kleiner....jammer

Ja ik ken het wel, heb er zelf ook wel eens gebruik van gemaakt,
er zijn een hoop verschillende auction sniper programma's en er is zelfs een website die het voor je kan doen. je kan eens op http://www.auctionhunter.org kijken daar kan je een gratis sniper downloaden.

De programma's geven op het laatste moment je bod op, zodat niemand meer hoger kan gaan bieden en zo de eindprijs ook beperkt blijft, het is belangrijk dat zo'n programma qua tijd goed gesynct is met de ebay site, want anders kan je niet op het laatste moment bieden.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je bod het hoogste is, anders loopt alsnog iemand weg met jouw item voor jouw prijs + 1 euro.
Ook is het belangrijk dat je niet allemaal dingen moet gaan lopen downloaden/sharen a la kazaa/napster/whatever op het moment dat je wilt gaan sniperen, aangezien het je webspeed aantast en alles draait om snelheid als je wilt sniperen.

Mijn vader heeft een keer een motorfiets gekocht op ebay.de, zonder sniper, maar wel in de laatste 10 seconden geboden, hij had toen net adsl. Hij zei dat de verkoper een erg boze en teleurgestelde bieder aan de telefoon had gehad, die al uren op de eerste plaats stond bij de veiling en natuurlijk zichzelf al zag rijden op die motor voor een zacht prijsje!

Origineel geplaatst door cadra
ik vind dat soort activiteiten nogal lame... maar ik koop dan ook nooit (meer) iets op een veilingsite... marktplaats all the way *D
Wat is er nu lame aan..

ebay is er niet initieel om iets goedkoop te scoren. Vrienden of bekende net overbieden is twijfelachtig, maar als iemand met een auction sniper kan nooit onder jouw hoogste bod de veiling pakken. Als je een reeele prijs voor een apparaat biedt dan heb je hem waarschijnlijk. Bij marktplaats heb je hem altijd voor een reeele prijs en nooit voor een duppie.

Ik vind die snipers eigenlijk ook wel goed voor de verkopers op ebay.

Ik snipe altijd, en wel voor de volgende redenen:

1) Het geeft me de kans iets goedkoper te kopen dan wanneer
ik aan een bied-wedstrijd moet meedoen.

2) Het is hetzelfde dan alleen in de laatste 10 seconden bieden,
maar wel gemakkelijker. Dit maakt het 'oneerlijk'-argument
waardeloos!

3) Als ik niet snipe, dan doet een ander het wel.

4) Sniping houdt de prijzen redelijk laag. eBay is het perfecte hype
werktuig... kijk maar eens wat er gebeurt wanneer Fletcher van
Mercenary Audio een goed commentaar geeft op RAP of ProRec
over een bepaald apparaat... in samenwerking met een stel
knotsgekke bieders op eBay vliegen de prijzen omhoog!

5) Het is momenteel de meest zekere manier om iets ook echt te
kopen.

Mvg.

CoolRunning

Allemaal leuk en aardig, maar je moet er wel op vertrouwen dat ze je pakketje later ook daadwerkelijk opsturen.. Ik vertrouw de meeste voor geen ene meter..

Origineel geplaatst door Arv
Allemaal leuk en aardig, maar je moet er wel op vertrouwen dat ze je pakketje later ook daadwerkelijk opsturen.. Ik vertrouw de meeste voor geen ene meter..
Dat valt dus reuze mee, let wel op de feedback. Heb hier helemaal geen slechte ervaringen mee.

Origineel geplaatst door Arv
Via marktplaats kun je ook geld overmaken naar iemand en het pakketje nooit zien.

Ik ga er liever gewoon heen, dan kan je hem ook checken.. Dat gaat niet als je het uit Californie ofzo laat komen. Maar ik geef toe, veel oud vintage spul vind je hier niet op MP..

Marktplaats is veels te vrijblijvend, geen enkele regels. Als je denkt wat moois te hebben gekocht, blijkt het al weg te zijn via ander kanaal. Tja, vergeten de advertentie te verwijderen. Koop wel via marktplaats, maar bel of mail altijd de verkoper om een afspraak te maken. Dat werkt wel goed.

E-bay ligt heel anders. Hier zijn spelregels waar ieder zich aan dient te houden. Heeft iemand 99% positieve feedback en het zijn er meer dan 50, kun je deze persoon rustig vertrouwen. Nogmaals, heb nog nooit problemen gehad met aankopen via E-bay, wordt alleen zo vaak gesniped.

Heb nog geen enkel probleem met kopen op eBay gehad.
Soms duurt het een beetje lang... maar alles is tot nu toe
aangekomen.

Let wel, je kan over het algemeen ook een heleboel te weten
komen over degene van wie je koopt!

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wat is er nu lame aan..

ebay is er niet initieel om iets goedkoop te scoren. Vrienden of bekende net overbieden is twijfelachtig, maar als iemand met een auction sniper kan nooit onder jouw hoogste bod de veiling pakken. Als je een reeele prijs voor een apparaat biedt dan heb je hem waarschijnlijk. Bij marktplaats heb je hem altijd voor een reeele prijs en nooit voor een duppie.

Ik vind die snipers eigenlijk ook wel goed voor de verkopers op ebay.
ik vind er lame aan dat het dus kan dat je ergens een goed bod op hebt gedaan, en dat 2 sec voor de sluiting iemand anders em voor je neus wegsnaait, zodat jij met alle goede wil en voor mijn part al het geld van de wereld daar niks meer aan kan doen. ik denk niet dat dit het doel van ebay is. ik vind het nog gekker dat je straks wel moet snipen "omdat anders iemand anders het wel doet".

maargoed, ik vind ebay sowieso een tamelijk dooie aangelegenheid, aangezien het per se via dat systeem moet, en er dus geen persoonlijk contact meer bestaat. ik word daar iig niet vrolijk van. vandaar, liever marktplaats. (daar gelaten dat ik niet geobsedeerd OF rijk genoeg ben om echt serieus jacht te maken op vintage apparaten; ik kan over het algemeen een boel vinden op marktplaats. of natuurlijk de koop/verkoop fora alhier ;) )

Origineel geplaatst door cadra
ik vind er lame aan dat het dus kan dat je ergens een goed bod op hebt gedaan, en dat 2 sec voor de sluiting iemand anders em voor je neus wegsnaait, zodat jij met alle goede wil en voor mijn part al het geld van de wereld daar niks meer aan kan doen. ik denk niet dat dit het doel van ebay is. ik vind het nog gekker dat je straks wel moet snipen "omdat anders iemand anders het wel doet".

maargoed, ik vind ebay sowieso een tamelijk dooie aangelegenheid, aangezien het per se via dat systeem moet, en er dus geen persoonlijk contact meer bestaat. ik word daar iig niet vrolijk van. vandaar, liever marktplaats. (daar gelaten dat ik niet geobsedeerd OF rijk genoeg ben om echt serieus jacht te maken op vintage apparaten; ik kan over het algemeen een boel vinden op marktplaats. of natuurlijk de koop/verkoop fora alhier ;) )

tís ff wat verder in de tijd en misschien heb je je mening wel bijgesteld, maar dit systeem is hetzelfde als de zogeheten gesloten enveloppe-veiling, waarbij partijen eenmalig een bod uitbrengen op het goed/artikel.

Wie het meest biedt die wint. Harstikke eerlijk.

Voor hen die geen sniper gebruiken is het dus ff wennen, maar iedereen kan er gebruik van maken.
Voordeel van ebay vind ik dat het aanbod veel groter is dan in nederland alleen, en als je het een beetje in de gaten houdt voor redelijke prijzen iets kunt vinden.

Voor mij is het wel een leuke ontdekking dat het hoogste bod altijd maar 1 euro of dollar hoger uitpakt als het op een na hoogste bod.
Je betaald dus vaak niet het maximum geboden bedrag. Klopt toch?

da was ff mijn vraag dus :)

Back