mentaliteit van tegenwoordig.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Sorry hoor, maar als ik geen zin heb om op te nemen dan schuif je zo door naar m'n voicemail. Die ik vervolgens nooit afluister, want als het interessant of belangrijk is, dan bellen ze wel terug. En als iemand er over loopt te emmeren dan heeft ie pech en hang ik op :D

inderdaad... Totaal gehaaste maatschappij, iedereen is dr zo gefocussed op die telefoons, niet normaal.
Zit ik met een maat in de kroeg wordt ie 4 maal gebeld. Damn ik druk ze gewoon weg als ik geen zin heb.
Na 5 maal overgaan krijg je de voicemail ...en wat voor voicemail... :D 'k heb een hele vreselijke versie gevonden van "if I had a hammer" ik denk dat het iets is uit de jaren 50, misschien begin jaren 60. Dat moet je dan nog iets van een minuut doorstaan wil je een bericht in kunnen spreken.
Tip: Sms me als je me nodig hebt :D

'k Wil effe een woordje in de discussie gooien:

Zapcultuur

-C-

Ik heb geeneens een mobiele telefoon, en ik wil zo'n klereding liever ook niet. Ik heb sowieso een hekel aan mensen opbellen, en doe dat alleen als het echt moet. Als mensen mij willen bereiken, dan kunnen ze me e-mailen. Dat check ik vrij regelmatig. En ja, dan gaan er een paar uurtjes overheen. Zo wat?

Re: mentaliteit van tegenwoordig.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

... de mentaliteit van mensen tegenwoordig.

'Vroeger' was dat wel anders.

Vroeger was alles beter m'neer.

nog steeds geen antwoord van dizzy gelezen... ik vind het persoonlijk nogal lullig als je je 808 voor 800 te koop aanbiedt aan iemand die'm graag wil hebben voor dat geld en dan niks van je laat horen... en ik geef arv helemaal gelijk dattie daar pissig over is...

voor de rest ben ik het ook eens met iedereen die de mobiele telefoon diktatuur onderuit wil halen, daar niet van :)

Origineel geplaatst door koediman
nog steeds geen antwoord van dizzy gelezen... ik vind het persoonlijk nogal lullig als je je 808 voor 800 te koop aanbiedt aan iemand die'm graag wil hebben voor dat geld en dan niks van je laat horen... en ik geef arv helemaal gelijk dattie daar pissig over is...
Dizzy is niet meer online geweest na 5 minuten na zijn post van 800 euro. Dit is dus precies wat ik bedoel.

Als ik Dizzy was zou ik hem niet eens meer verkopen als iedereen hem zit te dissen! :)

Dizzy is niet meer online geweest na 5 minuten na zijn post van 800 euro. Dit is dus precies wat ik bedoel.

Als ik Dizzy was zou ik hem niet eens meer verkopen als iedereen hem zit te dissen! :)

Tuulijk.. ik hoef dt ding ook niet eens meer Jeroen, bedankt..

Fijn forum

Dat schiet echt op, een moeilijk te krijgen TR808 niet willen uit principes terwijl die persoon van niets weet.

geweldig dit ! :D

ik weet 99% zeker dat dizzy heus wel gezien heeft dat arv inging op z'n bod... volgens mij houdtie ervan mensen op te geilen met leuke aanbiedingen en dan ze te laten zitten.... voer voor de psychiater dit...

't is qua gsm toch een dictatuur die we onszelf aan doen.
Nou ja ik dan niet....mijn vrouw kreeg ooit een mobieltje van haar werkgever i.p.v een kerstpakket (hoe bedoel je armoede...) en vorig jaar vond men het nodig dat ik er ook een kreeg.
Daar kregen ze spijt van want zowel die van mijn vrouw als van mij staan zo goed als altijd uit.
Eigenlijk hebben we ze bij ons om het gevoel te hebben dat je in tijd van nood kunt bellen, maar afgezien van een keer de dierenambulance bellen voor een aangereden kat is hij nooit zinnig gebruik.
Voicemail op m'n mobiele...ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het werkt en op m'n vaste telefoon komt geen voicemail omdat mensen verwachten dat je zo goed als meteen terugbelt. Meestal over triviale dingen, maar dit terzijde.

Nu kun je denken..."hij heeft makkelijk praten als huisman"....en daar zit zeker een kern van waarheid in, maar vreemd genoeg verwachten mensen van mij veel meer als het gaat om reageren op mail, telefoon etc..dan van mijn vrouw.
Onder het mom..." jij hebt toch altijd tijd" of "jij kunt je telefoon toch altijd aan laten staan" krijg ik dan verwijten over mijn vermeende onbereikbaarheid.

Natuurlijk kan ik snel terugmailen c.q. bellen, maar ik heb er vaak geen zin in, temeer daar het vaak om kleine, triviale dingen gaat.
Waar ik me dan ook het meest over verbaas is dat mensen bijna het recht eisen over jouw tijd te kunnen beschikken op een moment dat het hen uitkomt. Mensen eisen bijna letterlijk dat je altijd te bereiken bent en eerlijk gezegd vind ik dat soms best wel een benauwende gedachte. Zeker als ik mensen hoor zeggen dat ze na hun werk mensen MOETEN terugbellen, want ze hebben ingesproken.
Als ik mensen vertel waarom ik niet onmiddellijk heb gereageerd, vraag ik dan ook vaak....."was t van levensbelang, dan moet je het maar vaker proberen".
Als ik uitleg dat ik op dat moment geen tijd of zin had krijg ik nogal eens het verwijt dat dat egoistisch is en ook dat klopt wel een beetje, maar toch niet egoistischer dan het hier en nu opeisen van mijn tijd.

Gelukkig heb ik vrienden die mij snappen en zelf ook die instelling hebben.
Ik ga er wel eens op de gok langs en zijn ze niet thuis of komt het ongelegen...tja...pech....en omgekeerd geldt hetzelfde.
En ja....dat bevalt goed

groet

Tom

Vroeger moest je altijd naar de locale hangplek om je vrienden te zien, om er achter te komen dat zij ook geen wiet hadden gehaald.

Ik ben maar gestopt met blowen.

Wie weet was ik nog steeds iedere dag stoned als iedereen toen een mobiele had.

Ach, ik maak me niet zo druk. Vruuger had ik zowel een vaste als een "losse" telefoon, en werd ook ZAT gebeld.

Tegenwoordig heb ik alleen een GSM, en het aantal telefoontjes is best wel afgenomen; lekker duur bellen voor anderen!!

Mijn GSM staat altijd aan; als ik iemand niet kan (of wil) spreken, neem ik gewoon niet op (leve nummerherkenning!!).

Internet check ik gewoon dagelijks (meerdere keren), en als ik kan geef ik antwoord.

Mis ik een koopje? Jammer dan, er zijn ergere dingen!

Re: mentaliteit van tegenwoordig.

Misschien ga ik voortaan elke woensdag en donderdag mijn telefoon uit zetten, net zoals ik internet gebruik in het weekend zoveel mogelijk beperk. Gewoon om rustiger te worden..

Post van Johnny, niet van een moderator

Of neem net als ik geen telefoon.;)

Re: Re: mentaliteit van tegenwoordig.

Re: Re: mentaliteit van tegenwoordig.

Origineel geplaatst door metatron
Of neem net als ik geen telefoon.;)

Waar kun je die kopen dan?
Heb half internet lopen afzoeken.:W

Net ff de hele trate gelezen. Merk bij me zelf toch ook wel van die verslavingen, zet je iets neer om te verkopen meteen elk uur je mail cheaken. Volgende dag nog niemand gereageerd, nou gooien we wel wat van de prijs af dan en zo gaat dat dan maar door. Heb het ook met m`n 2 forums (de andere is het MOH forum), pauze huphuphup snel ff kijken en alles doorbladeren want o o o je zal toch eens wat missen.
Zelfs op m`n vakantie, gestrand in een plaatsje met i-netcafe, npou oke1 keertje kijken en dan weer de restals je terug komt, uiteindelijk zit je daar dan elke dag 1 à 2 uur te netten.

En zo kan ik nog wel ff doorgan, een vriend van me zou geen leven meer hebben zonder i-net, die doet op af en toe wat muziek maken niks anders dan dat, het is eigenlijk wel erg ja internet.

internetverslaving heb ik ook wel flink last van, vooral sinds ik met me nieuwe opleiding begonnen ben die veel met internet te maken heeft en daarvoor een notebook heb aangeschaft zit ik bijna elk vrij uurtje op de bank met me notebook te internetten etc.

muziek maken lijdt er ook onder, maar t is wel bevordelijk voor rsi

=(

Origineel geplaatst door metatron
Net ff de hele trate gelezen. Merk bij me zelf toch ook wel van die verslavingen, zet je iets neer om te verkopen meteen elk uur je mail cheaken. Volgende dag nog niemand gereageerd, nou gooien we wel wat van de prijs af dan en zo gaat dat dan maar door. Heb het ook met m`n 2 forums (de andere is het MOH forum), pauze huphuphup snel ff kijken en alles doorbladeren want o o o je zal toch eens wat missen.
Zelfs op m`n vakantie, gestrand in een plaatsje met i-netcafe, npou oke1 keertje kijken en dan weer de restals je terug komt, uiteindelijk zit je daar dan elke dag 1 à 2 uur te netten.

En zo kan ik nog wel ff doorgan, een vriend van me zou geen leven meer hebben zonder i-net, die doet op af en toe wat muziek maken niks anders dan dat, het is eigenlijk wel erg ja internet.

Internet verslaving is bij mij ook wel een redelijk serieus probleem.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back