Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Kasper
EMS VCS3
dat ding uit 1969 ofzo dat nog steeds gemaakt wordt voor zo'n slordige 2500 euro.
Maar wat ik serieus ooit nog wel eens wil kopen is clavia nord lead
en dan heb je ook wat... voor de rest van je leven?Origineel geplaatst door mono-poly
Ik ben bang dat het rond de 4000 euro moet zijn
?een sh 5 toevallig??Origineel geplaatst door Leo
ik hoef eigenlijk niks meer; zou nog wel wat dingen kwijt willen!
Origineel geplaatst door Danny
Nou .. ik heb zowel DX7 als SY99 en ik moet zeggen dat als je de FM van de SY gewend bent, de DX er maar bekaaid vanafkomt. Alle nadelen die de DX heeft, zijn bij de SY weggewerkt: Je hebt tot 3 willekeurig te kiezen feedbackloops, je kan 15 afgeleiden van sinussen als geluidsgolf gebruiken (geïntroduceert bij de DX11) en je kan een noisegenerator als input voor je carrier of modulator gebruiken. Neem daarbij nog een envelope generator die je kan loopen op eender welk segment en dan kom j erg ver. Bedenk daar dan nog eens bij dat je al dat FM-geweld door een heel fijne dubbele filter kan halen en je hebt een droomsynth.
Enige nadeel t.o.v. de DX7:
De DX7 kan z'n LFO triggeren bij iedere toetsaanslag ... en dat kan de SY jammergenoeg niet :confused:
![]()

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Trouwens, de DX7 van een vriend van mij vind ik veel warmer klinken dan m'n FS1R. En ook de FM7 (softsynth) vind ik zelfs warmer klinken. Waar kan dat aan liggen?
maar de Fs1r heeft alles in huis om zowel warm als digitaal te klinken; it's all up to you. Probeer de operators bijvoorbeeld eens lichtjes tegen elkaar te ontstemmen en pas daarna een lichte filterwerking toe (lowpass). Dat zijn nog maar twee truukjes om je algorithmes te voorzien van een warme gloed
en waarom, tja, ben gewoon verliefd op dat apparaat