Welke oude synth wil je graag nog, en waarom ?

Origineel geplaatst door synthiaks
Ik zou nog wel een OB-1 willen hebben. Voor de rest ben ik dik tevreden met wat ik heb:)

OB-1 is leuk
Een soort van Source van Oberheim 2/4 pole filtertje
Maar is een SEM dan niet leuker?

Origineel geplaatst door mono-poly
Hanz en Tom ?????

Waarom kiezen jullie voor die slechte Oberheims?
Je weet toch dat de x-voice en OB-X ze gewoon omver blaast?

8)

Mmm ja... goeie vraag. X-voice is me te omslachtig en OB-X (in mindere mate Xa) zijn zover ik begrijp chronisch onbetrouwbaar (okee, alles is relatief). Natuurlijk zou ik ze niet uit bed schoppen, hè...
Maar ome Tom O. vindt zélf de 8 de beste oberheim synth naar ik het begreep.
Dus blijf ik toch maar bij een 8 mét MIDI. Zou ik een uitzondering voor maken, wbt m'n zelf ingestelde toetsen verbod.

Andere synths die na ruime betasting mijnerzijds nog immer resulteren in ongecontroleerde salivatie:
-Yamaha CS-80 (heb een CS-50, en dat is al heerlijk).
-Elka Synthex.

... en ja ik weet het, ook dat zijn notoir onbetrouwbare bakken. Gelukkig heb ik niet de realistische verwachting dat één van de laatste twee genoemden ooit betaalbaar en in goede staat door mij zullen worden aangetroffen.
Over de genoemde 8 heb ik gewoon een voorgevoel... (cue X-files music)

Laatst gewijzigd:
De prophet 5 vond ik behoorlijk tegenvallen toen ik hem had

Toevallig vandaag weer wat analoog geweld over me heen gekregen, waaronder een prophet 5.
Ik vind de prophet juist geweldig, (even vloeken) , op 1 of andere manier doet hij qua opbouw van de geluiden een heeeeeeeeeel ietsiepietsie op de nordleads lijken, tis alleen 'wat' vetter uit de prophet.

Stiekem op nog op het verlanglijstje : Linndrum , oberheim dmx en een 808.

OB-1 is leuk
Een soort van Source van Oberheim 2/4 pole filtertje
Maar is een SEM dan niet leuker?

Misschien wel:D Maar goed.. ik ben gewoon gek op toetsen:)

Origineel geplaatst door Tactic
Ik vind de prophet juist geweldig, (even vloeken) , op 1 of andere manier doet hij qua opbouw van de geluiden een heeeeeeeeeel ietsiepietsie op de nordleads lijken, tis alleen 'wat' vetter uit de prophet.

Da's toch niet zo héél raar? Altijd begrepen dat de Nordlead I compleet gemodelleerd is naar de Prophet V, tenminste.

De PPG Realizer, deze blijft voor mij toch altijd een groot mistery. Heeft iemand hem wel eens gehoord???

Attachments

• ppgrealizer.jpg
    ppgrealizer.jpg
    32 KB · Bekeken: 110
Als eerste zal ik niet zo snel kiezen voor een oude synth of wat dan ook.

Dus hier een extreem dure sampler!!!

ps: voor de ultieme demo van de Synclavier moet je luisteren naar de soundtrack van Terminator II
9600.jpg

Volgens mij was er maar 1 in bezit van Klaus Schultze
En die heeft hem geloof ik verkocht.

Ik ken het muziek van KS niet zo goed de enige CD die ik van hem heb is "The Dark Side of the Moog VIII recorded LIVE in Hamburg" wat een gave CD zeg! Maar op welk album zou the Realizer te horen kunnen zijn?

Ben eigenlijk ook best al tevreden als ik bijv. de DX100 van Yamaha weer eens erbij zou hebben. Krijg binnenkort de PSS390 van Yamaha binnen, een keyboard/synthesizer met 9 faders erop waarmee je de standaard geluiden kunt bijwerken. Hij heeft 4 operators en is even groot als de DX100, dus zeg maar een kleiner broertje van de DX100.

Phochos:D

:halleluja

Geef mij maar een lekkere vette Jupter 6 of 8.

Ik zoek dat ding al maanden, maar moeilijk te vinden...

We hadden hier anders vorige maand een behoorlijke Jupiter-golf...

Het probleem is gewoon, ik wil elke dag (zoniet een paar keer per dag) wel wat anders.
Apparaten die mijn aandacht toch wel trekken zijn ondermeer de crumar bit 99 (de WITTE!), een juno 106, een matrix 6, een SH-101/MC202 en nog wel meer dingen. Korg ms10/ms20 trekt me vreemd genoeg niet zo.

-C-

Back