Ik zoek een synth die lijkt op...

Jos Pos

Ouwe rot
Ik ben dus op zoek naar een synth, de ultieme speurtocht denk ik zo wel.
Qua software zijn er wel synths die me liggen maar aangezien ik volledig hardware werk, heb ik ook liever een hardware bakje.
Ik zoek een synth met hetzelfde karakter als bv ES2 van Logic of Mercury of Simsynth (fruity).... Het zijn synths die ik persoonlijk (!!!!) wel lekker vind. Ik heb een Virus gehad maar die vond ik qua bediening totaal niet goed. Ik kreeg de geluiden die ik wou niet gemaakt, wat met bv een van voorgaande soft wel gaat. Dus ik kan wel een beetje programeren maar met de virus wou het niet lukken. Teveel submenuutjes etc.
Dus kan iemand mij verder helpen welke synth misschien handig kan zijn.
Alvast bedankt.

Re: Ik zoek een synth die lijkt op...

Origineel geplaatst door Jos Pos
Teveel submenuutjes etc.

Dan moet je zeker eens uitkijken naar een synth van Clavia. De Nord Lead/Rack I/II/III zijn echt heel gebruiksvriendelijk. Geen gedoe met menu's maar gewoon knoppen draaien. Je kan je dus echt concentreren op het maken van geluiden i.p.v. handleidingen door te worstelen om een bepaalde functie te vinden.

Een Roland JP-8000 heeft ook een goeie gebruikersinterface.

En natuurlijk de meeste analoge synths zoals bv een Juno 6/60/106 of een Jupiter 6/8,...

In ieder geval wil jij vast geen workstation :D

Origineel geplaatst door Hover
In ieder geval wil jij vast geen workstation :D
niets is mooier als een hele reeks ravijnen aan menu's door te worstelen... en als je dat dan onder de knie hebt kun je jezelf op de schouder kloppen... want wil je meer mogelijkheden dan moet je er ook wat voor doen qua synth(ese)s...

6 houd wel van van (soft)synths die op zichzelf staant al hele laboratoria zijn...

Re: Re: Ik zoek een synth die lijkt op...

Dan moet je zeker eens uitkijken naar een synth van Clavia. De Nord Lead/Rack I/II/III zijn echt heel gebruiksvriendelijk. Geen gedoe met menu's maar gewoon knoppen draaien. Je kan je dus echt concentreren op het maken van geluiden i.p.v. handleidingen door te worstelen om een bepaalde functie te vinden.

Ik heb de virus & de nord lead maar volgens mij zijn die functie's van de virus die je via de menu's moet bedienen, dingen die de nord lead mist...

Dan heb ik het wel over de nord lead 2, maar als ik zou moeten kiezen tussen een virus c en een nord lead 3 zou ik tog wel voor de virus gaan.... Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk..

Koop dan een analoge 2OSC of 3 OSC synth of zo.

Roland SH7 of SH9.
Misschien wel een SE1 anders Omega 2 of zo?

Trouwens zijn er maar bar weinig betaalbare 2OSC (VCO of DCO) bakken eigenlijk.

Een Roland JP-8000 heeft ook een goeie gebruikersinterface.

En natuurlijk de meeste analoge synths zoals bv een Juno 6/60/106 of een Jupiter 6/8,...

Helemaal mee eens. Nord Lead / Nord Rack en de Juno 106 zijn zeer gebruiksvriendelijke apparaten. Het zijn daarbij ook synths die altijd nuttig zullen blijven en niet snel de deur uit zullen gaan, ook als je alweer een paar jaartjes en een hoop aankopen verder bent.

Of waarom niet eens denken aan een Waldorf XT (wavetable synth met heel goede filters en een uiterst gemakkelijke interface) of een Waldorf Q (VA met maximaal 2 functies onder iedere knop)?

:doei:

Heb de MFB lite en juno 106, erg lekker mee werken. hands on actie, alleen is de memory functie wel fijn op de juno 106 natuurlijk, mfb lite moet je standen van je pots op gaan schrijven ... toch klinkt t gaaaaaf.

MFB lite
synthlite.jpg

http://www.retrosynth.com/gear/synthlite

juno 106
juno106-2.jpg

juno106_001.jpg

http://www.unease.se/juno.htm

Je zou evt ook voor een externe midi knoppenbak kunnen gaan.
Of zoiets als een midi plank met veul knoppen.
Dat je je softsynths d'rmee kan bedienen.

Zelf ben'k dik tevreden over de Novation Remote Audio (Extreme).

Back