Phochos thread !!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
En zo ben ik in 1975 begonnen, met een Magnus elektrisch orgel.:eureka:

En hier de studio tijdens de opnamens van Micro Macro, foto nummer 1.

En de opnamens van Micro Macro, foto 2.

Moet ik natuurlijk wel de foto erbij zetten.:stupid :stupid :stupid

Origineel geplaatst door phochos

Hee dat is leuk die heb ik ook, maar dan in het wit :okdan:

zijn meest gewraakte album door synth-liefhebbers: JOURNEY THROUGH OXYTETRA

hij lijkt t erom te doen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Attachments

• journey.jpg
    journey.jpg
    14,3 KB · Bekeken: 120
Hoi Phochos,

Wat ik mij af vraag. Ik zie dat je regelmatig van gear veranderd. Hoe zit dat? Als je bijvoorbeeld een oud nummer wil gaan spelen, hoe doe je dat? Mis je dan niet die typische sound?

Ben je een geluiden bouwer of een preset man.

Vertel een wat meer over je werkwijze en is het mogelijk een mp3 op deze thread te plaatsen.

Origineel geplaatst door astronaut
Hoi Phochos,

Wat ik mij af vraag. Ik zie dat je regelmatig van gear veranderd. Hoe zit dat? Als je bijvoorbeeld een oud nummer wil gaan spelen, hoe doe je dat? Mis je dan niet die typische sound?

Vertel een wat meer over je werkwijze en is het mogelijk een mp3 op deze thread te plaatsen.

hij gaat zowieso niet live dus dat oude nummer spelen is geen probleem...

Een verbastering van twee woorden, Phobos (een van de manen van Mars) en Logos (de live cd van Tangerine Dream). Van Logos heb ik de g genomen en in de plaats daarvan de ch gezet en op de plek gezet van de b van Phobos, dus Phochos.:okdan:
ach so... :)

bij deze wil ik phochos complimenteren met zijn uiterst ludieke signature... een van de beste so far gezien op sf :D

Origineel geplaatst door Slipperman
hij gaat zowieso niet live dus dat oude nummer spelen is geen probleem...

Slipper ik vind het leuk dat Phoches een PR man heeft maar ik zou het graag uit de mond van de meester zelf horen. *D

Dat zijn wrede dingen. Ik meen dat Matt 2nd er 1 aan Johny Busca gaf.

Hoi Phochos,

Hoi astronaut,

Dat zou geen probleem moeten zijn, omdat ik veel presetgeluiden gebruik, maar mocht ik eigen geluiden gebruiken is het altijd mogelijk om die geluiden via analoge synths na te maken (Jarre gebruikt tijdens zijn concerten ook nooit exact hetzelfde geluid op nummers).
Mijn werkwijze is als volgt:

Ik begin altijd eerst met een periode van zogezegd "aanklooien" totdat ik geluiden heb en sequences waarmee ik iets kan. Dan ga ik de ruwe lijnen op papier uitschrijven, om een beetje een beeld uit te krijgen hoe ik nummers ga aanpassen. Vervolgens ga ik werken aan sequences en drumpartijen. Als dit alles klaarligt, zet ik de nummers alvast op mijn digitale recorder om dan te horen hoe het ongeveer gaat klinken. Ben ik niet tevreden over bepaalde nummers dan werk ik die gewoon weer bij. Als ik eindelijk tevreden ben met het resultaat ga ik aan het definitieve nummer werk, waarbij dan een gedeelte improvisatie erbij komt, zodanig dat het altijd weer terug te spelen is (in geval ik ooit live mocht gaan optreden - ben bezig met plannen van een liveconcert of eind dit jaar of begin volgend jaar, mijn eerste liveconcert sinds 1987).
Mijn mp's zijn via de website www.phochos.org te beluisteren, maar zal proberen of ik een of twee nummers via deze thread kan zetten.

Phochos:D

Ik heb er bijna 13 jaar plezier van gehad, hij is eind 1987 gesneuveld. De moter van de blazer kapte er ineens mee en was niet meer te repareren.

Phochos

HA Phochos.....

IK HEB DIE MAGNUS ORGEL!!! geweldig... was vergeten dat ik hem had...
de eerste keer dat ik uberhaupt een instrument aanraakte was deze dus..
stond bij mijn oma in de woonkamer, samen met nog een oud yamaha orgel,
ze had op elke toets nummertjes geplakt, en ging dan in de muziekboeken de noten nummeren..
f=1 g=2 a=3 b=4 c=5 d=6 f=7 g=8 a=9 b=10 etc... lachen joh
(ik kon natuurlijk nog geen nootjes lezen op mijn derde ofzo)
geweldig allerlei herrinneringen..... ik speelde dan altijd stille nacht..
5.. 6. 5.. 3...
en die kant en klare accoorden... whahaha. super!!
staat in mijn opslag netjes ingepakt en super droog, met de poten er ook nog bij, en het muziekblad standaard!!!

eh oh... maar het ging niet over mij hier... het ging over jouw... Phochos keep up het goeie werk...
veel respect, en lekkere relaxte tracks!!!

groeten

Hoi Phochos

Hoi Phochos

Ik heb het je ergens op het forum al eerder zien schrijven (typen eigenlijk). Dat je nog niet met een computer werkt. Het wel van plan bent om te doen. Het lijkt mij dat dit voor een persoon die zo vaak van gear veranderd en geweldige oplossing moet zijn. Een goede compu een goed master keyboard en de juiste plugin's zijn voor jou werkwijze ideaal. Ik heb een tweetal vragen. En nog een andere vraag m.b.t op je verschillende synthesizers.

1) De overstap naar PC als opnamestudio - gaat dat snel gebeuren?
2) Denk je dat je muziek hierdoor gaat veranderen?

3) Je hebt al vele synthesizers gehad. Welke vond je het beste en waarom?

Grt. Astro.

Re: Hoi Phochos

Re: Hoi Phochos

Ik heb het je ergens op het forum al eerder zien schrijven (typen eigenlijk). Dat je nog niet met een computer werkt. Het wel van plan bent om te doen. Het lijkt mij dat dit voor een persoon die zo vaak van gear veranderd en geweldige oplossing moet zijn. Een goede compu een goed master keyboard en de juiste plugin's zijn voor jou werkwijze ideaal. Ik heb een tweetal vragen. En nog een andere vraag m.b.t op je verschillende synthesizers.

1) De overstap naar PC als opnamestudio - gaat dat snel gebeuren?
2) Denk je dat je muziek hierdoor gaat veranderen?

3) Je hebt al vele synthesizers gehad. Welke vond je het beste en waarom?

Grt. Astro.

Antwoorden:

1) Ik zit er inderdaad aan te denken om naast de hardware synths software synths te gaan gebruiken, maar ben er wel achter dat mijn huidige computer veel te traag ervoor is, dus denkelijk koop ik dan een laptop computer erbij speciaal voor de muziek.
2) Ik denk wel dat mijn muziek dan wat gaat veranderen, omdat je dan in feite dingen gemakkelijker kunt inprogrammeren, maar daarintegen kun je wel complexere muziek maken doordat je over meer sporen kunt beschikken.
3) Ik vond er een paar heel goed:

1) Technics WSA1, de klank en de uitgebreide sequencer erin met daarnaast een supergroot display, bijna beeldschermformaat.
2) Korg O1W/FD, zelfde als de Technics, had alleen niet zo'n groot display.
3) Yamaha PSR2700, fantastisch keyboard met 8 spren studio erin + sampler aan boord. Dank zij dit keyboard werd mijn tape Polymorfic een groot succes (deze en nummers van Année Republicain zijn op Orion Records op een cdr verschenen)
4) Access Virus Indigo, groots geluid en klein formaat (drie octaafs keyboard)
5) Nordlead 2 + 3, hele vette synths

Groeten,

Wat eventueel ook een andere oplossing voor mij zou zijn is de Nordlead Micro (heet ie zo?), hij is er in modulevorm en tegenwoordig ook in twee of drie octaafs keyboard. Als je deze aan een laptop koppelt ben je in wezen ook meteen klaar. Misschien dat ik die richting op ga.

Hmmm..Bedoel je de Clavia Micro modular , modular rack of modular keys of de nieuwe G2? :)

Met een micro modular kom je niet zo een heel eind, wel ver maar om alles er mee te doen zul je toch voor een groter broertje zoals de modular rack of keys moeten gaan...of natuurlijk de super G2.

Wat eventueel ook een andere oplossing voor mij zou zijn is de Nordlead Micro (heet ie zo?), hij is er in modulevorm en tegenwoordig ook in twee of drie octaafs keyboard. Als je deze aan een laptop koppelt ben je in wezen ook meteen klaar. Misschien dat ik die richting op ga.

het is een stand-alone machine en programmeren doe je via een pc. de pc wordt naar mijn weten niet gebruikt om muziek mee te maken. natuurlijk zijn er vele soorten sounds mogelijk wegens de modulaire opties. er zijn wel tallozen geluiden te downloaden, maar ik denk wel dat deze machine is voor mensen die van programmeren houden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back