De Mike Oldfield thread!!!!

Het spel op het schermpje van Mike:

Attachments

• 009.jpg
    009.jpg
    37,6 KB · Bekeken: 82
Origineel geplaatst door Orabidoo
Dat moet dus The Songs of Distant Earth zijn geweest (let wel op: er zijn twee verschillende soorten versies... 1 met een voorkant van een vliegende manta in de ruimte, en de andere met een mannetje met lichtgevende bolletjes en vliegende mantas (blauwachtige kleur)

Ik heb inderdaad Songs of Distant Earth. Met deze hoes:

tsode.jpg

Is dat een Manta?
Hahahaha cool, dat zie ik nu pas!
Ik dacht altijd dat het een soort van ijsberg was (de bovenste manta vleugel dus) met spiegeling in het water, en daarachter een opkomende planeet... :o:

Yup das een manta. Ik heb het album met de andere hoes:

Attachments

• b000002mz6.01.lzzzzzzz.jpg
    b000002mz6.01.lzzzzzzz.jpg
    22,9 KB · Bekeken: 84
Naar aanleiding van deze thread komen weer spontaan twee songs van MO in m'n hoofd:

In Dulci Jubilo
Portsmouth

Beide songs waren voor mij de eerste kennismaking, als jong broekventje, met Mike Oldfield

't Ja, Mike Oldfield, da's gewoon supermuziek :halleluja

Origineel geplaatst door Orabidoo
Hij was toen (en nu nog steeds) bezig met een Music VR spel, dat bestaat uit drie delen. Eerste deel is "Tres Lunas", en nu is ie bezig met "Maestro". Volgende moet nog komen.

Voor meer info:

http://www.mikeoldfield.com

't Is nog waar ook. Ik leer weeral wat bij. Txs voor de info

Vanwege de introducties op Tubular Bells door Vivian Stanshal kon ik
het aan het einde niet meer serieus nemen. Ik moest steeds aan
het Bonzo Dog (Doo-dah) Band nummer "The Intro & The Outro"
denken, je weet wel met "Adolf Hitler on vibes" en "Eric Clapton on
Ukelele". Zat ook veel meer vaart in, trouwens.

Introducing........Signature!!,
ISPdeRuiter

Jaja Vivian Stanshall was wel cool!

Hij is trouwens in 1993 overleden in een brandend huis.

Op de verzamel LP/CD van "Boxed" van Oldfield staat eigenlijk het einde van Tubular Bells zoals Mike het origineel wilde. Dan lopen hij en Tom Newman samen dronken door de Manor met mandoline en klappend en al, terwijl een dronken Vivian Stanshall een kunst criticus nadoet. Heel erg grappig! :dubbel: Richard Branson van Virgin Records vond dat een beetje te gewild voor iemand die net zijn eerste album uitbrengt dus ze hadden het vervangen door een instrumentale Sailor's Hornpipe.

Verder bestaat er ook een versie van TB 2 op single waar je Vivian Stanshall wederom de instrumenten hoort opnoemen (in de originele TB2 wordt dit gedaan door Alan Rickman (jaja!)). Op de remake van Tubular Bells 1 wordt dit trouwens gedaan door John Cleese(jaja!)!

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT

dat is t eigelijk, heb natuurlijk wel Tubalar Bells 2 das een terechte opvolger. Tubalar Bells 3 vond ik niks

ik heb tubular bells 2 en drie op dubble-dvd, en ik moet zeggen (en dat heb ik niet zo vaak met 'live'concerten): Van tubular bells 3 vind ik de concertregistratie beter dan de (studio)cd. Het komt veel beter over, de cd zelf klinkt op momenten gewoon slecht ingespeeld (de celtic flute melodie aan het einde van "top of the morning" bv.).
Maar het concert van tubells 3 vond ik dus wel degelijk heel aardig!
:koffie:

Mwah, Outcast (van TB3) is live niet echt mooi. Deed ie wel beter toen ie in Rotterdam was in 1999. Ik vind Outcast beter als studio versie klinken.

Back