Ho, ho, stop eens, wacht even...
Ho, ho, stop eens, wacht even...
Origineel geplaatst door Wout Blommers
ECHTER...
Maak je muziek om gehoord te worden door anderen, dan is er een probleem. Perfectionisme is egocentrisch gedrag, namelijk de perfectionist bepaalt of hij/zij wil functioneren of niet. De perfectionist stelt de maatstaven vast, niet het publiek. Het publiek moet aan die maatstaven voldoen. Veel mensen denken dat perfectionisme een gunstige eigenschap is... Ik denk daar anders over.
Wout
En ik denk daar nog veels andererser over! Is het niet zo dat een perfectionist/e, in de diepste krochten zijnes/
hares hartes een intensch onzeker menschpersoon is; zich bij voortduring afvragende "Ben ik wel goed genoeg ??",
"Is mijn lied wel de moeite waard gezongen te worden ??" & "Wie ben ik dat ik de aandacht van het publiek opeische ??".
Ergo: deezen blijven bijschaven wat glad is, poetsen wat reedsch glimt, wetten wat scherp is als een schedermes .....
Neen, de perfectionist/e heeft zijn/haar publiek steeds over de schouder meekijkende; verkeert steeds in benauwende
gewetensnood ten opzichte van de geleverde prestatie; een werkelijke perfectionist/e wil zijn/haar bewonderaars in
nog niet het luttelste detail te kort doen.
Daarom zijn alle perfectionisten (M/V) uitstekende kunstenaars (en dito potsenmakers), die slechts behoeven te leren
inzien dat wanneer men op 1000% mikt en 100% slechts het hoogst mogelijke is, dit mathematisch gezien vol-
doende zij en het publiek in al zijn geledingen, in alle rangen en standen, naar alle geaardheden en van alle gezindten,
tot volledige tevredenheid zal doen stemmen.
Perfectionisten zijn fijne menschenkinderen, die geen moeite te veel is om het beste aan de gemeenschap te
schenken en die onze hartelijke steun verdienen bij de kwellende worsteling met hun gewetensvraagstuk.
Waarom heeft de Postbus 51 voor hen nog niet één gironummer geopend, ter leniging van de alleractueelste nood ?!?
Zoo vraag ik U met klem,
ISPdeRuiter