aankomende klassiekers

Origineel geplaatst door winchester
Hoe dacht men ook al weer over analoge synths in de jaren '80? En hoe denken sommigen er nog over? Precies...

Het gaat er niet om wat je weet, het gaat er om wat je denkt dat het gaat worden.
Glazenbolpraat, mag eenieder voor zich invullen.

alles ouder dan 30 jaar is klassiek:D

De digitale synths worden vervangen door softsynths.

Dus ik denk dat de digitalesynths misschien wel meerwaarde krijgen zoals je dat nu ziet bij analoge!

Waarom weet ik niet, maar het motief wordt wel gevonden wanneer de hardware synth niet meer
gemaakt word!

Aankomende Klassiekers:

Nou...ik denk.

-Novation Supernova2 (met name nu meer de Keyboard versie) Op de Novationsite staan leuke interviews,maar de SN2 voert daar blijkbaar toch vaker de boventoon mbt. de Novation synths... tja..vernieuwing is niet altijd bevordelijk.
-JP8000 met kop en schouders,is toch maar wat je er zelf van maakt zeg ik maar.
-Nordlead1/2 & Nordmodular,qua klank & karakter toch zeker wel genomineerd tot klassiekers van het VA domein.
-Waldorf Q,Pulse,XT zeker wel qua interface en absoluut de klank & mogelijkheden! Die Duitsers..

tja..

-Sidstation en aanhang lijkt me zeker wel.
-Yamaha FS1r lijkt me toch wel voor de liefhebbers!

CS6R en nou hoor ik mensen denken. Nou ikzelf denk dat deze module toch wel een klassieker gaat worden zoals de kawai 5000r etc.. Qua mogelijkheden,klank,expansie etc... Met deze module kun jij je werkelijk in alle bochten wringen en hij is ideaal voor het Goa werk.

Andromeda lijkt me ook zeker een klassieker worden.

Vaak zijn DE klassiekers de beginlegger van....... VA,Analoog whatever. De FM7 zal in het software domein wel weer een oude klassieker gaan worden etc..

Laten we zeggen dat muziek maken met software technieken,synths etc.... tegenwoordig makkelijker gaat als met hardware. Tegenwoordig krijg je er een hapklare dvd bijgeleverd met alle rifjes & 1000sounds voorgekauwd. Wanneer de hardware synth niet meer gebouwd wordt lijkt mij de waarde ervan alleen maar toenemen en dan komen we weer uit op de klassiekers. Volgen mij worden er ook meer nl1&2 gevraagd dan nl3 & g2.

Maar het gaat er nogmaals om of de spullen jouw muzikale ideeen efficient en duidelijk naar voren kunnen brengen. Alleen vind ik persoonlijk wel het software-instrument eigelijk een vertroebeling van muziek. Muziek is natuurlijk muziek maar welk instrument het voortbrengt,dan vind ik software toch wat nep.

Ik denk dat het meer aan trends licht of een nieuwe synth wordt bespeeld over 30 jaar. bvb. een 808 was vroeger veel te strak voor een band vond niemand leuk. ik kan me zo voorstellen dat over 30 jaar je hele andere muziek leuk vindt, wat hans al zij bijvoorbeeld een Akai mpc 60. de trend glijd af naar samples alles is tegenwordig "een sample" over 30 jaar weet je niets anders meer en is het een klassieker en wil iedereen zo´n ding ( nu ook al) en of dit jammer is laat ik in het midden daar-in-tegen denk ik dat softsynths het niet gaan redden omdat ze eenvoudig niet van jou zijn maar alleen de lisentie kan gebruiken en er over een paar jaar flexibele bytes uitkomen die slimmer zijn dan die er nu bestaan en dus alle systemen gewoon weg gegooid gaan worden. 8o) en of makkelijk gaat winnen van--> moeilijk maar goed. of dat alle muziek van platen af komen door de vereerden djs van nu en straks :dj: dus het licht niet aan jullie maar aan de trends

[spellingspolitie modus] het werkwoord is liggen, ik lig, jij/het ligt etc. Een licht is een lampje :)[/spellingspolitie modus]

en wtf zijn flexibele bytes?
Softsynths gaan het niet redden?? In welk jaar leef jij? Volgens mij hebben die het al lang gered hoor, maar goed.

Origineel geplaatst door King of Snake
[spellingspolitie modus] het werkwoord is liggen, ik lig, jij/het ligt etc. Een licht is een lampje :)[/spellingspolitie modus]

en wtf zijn flexibele bytes?
Softsynths gaan het niet redden?? In welk jaar leef jij? Volgens mij hebben die het al lang gered hoor, maar goed.
ach ja ik leef in mijn wereld 8o)
Maar je denk toch niet dat de computer van nu het zelfde is als over 30 jaar
lekker futurischtisch "gebrabbel" niet te serieus.

Laatst gewijzigd:
zal zeker niet hetzelfde zijn nee. Maar dat er computers zullen zijn staat in ieder geval vast. :)

Hee over 30 jaar ben ik 64 ... dan ben ik bijna met pensioen. :L :D Xezus, wat ben ik al oud. dan hou ik alleen nog maar van klassiek.

Laten we ons even begeven in 2025, welkom. (bliep bliep bliep) =)

We staan in de Music House in Utrecht, dan een stoffig winkeltje weggedrukt naast de Plaatboef waar ze van die "goeie ouwe cd's" verkopen.

De heren van Music House lopen met wandelstokken en op sloffen en hebben nog minder haar dan dat ze nu hebben. :P

Wat zal daar zoal staan als je het mij vraagt?

-Korg Triton (omdat ie toen zo hip was)
-Clavia Nord Lead 1 (de eerste VA synth)
-Alesis Andromeda (ken ik niet zo goed maar schijnbaar wordt dat hem)
-Waldorf Microwave (moderne wavetablesynth)
-Hartmann Neuron (ja zeldzaam en de eigen sound)
-Roland V-synth (ken ik niet zo goed maar mn voorgevoel spreekt)
-Acces Virus (VA maar toch een eigen sound)

Ik vergeet er vast een stuk of 1000 maar zoveel ruimte hebben ze niet bij Music House.

Daaaaag :doei:

Origineel geplaatst door woutdrumsticks

De heren van Music House lopen met wandelstokken en op sloffen en hebben nog minder haar dan dat ze nu hebben. :P

In 2025 heb je pilletjes dat van een kale biljartbal dit maakt8D

Attachments

• hair.jpg
    hair.jpg
    87,9 KB · Bekeken: 107
Er wordt een paar keer de nord lead 2 genoemd, en niet de nord lead 3. Nou heb ik zelf nog nooit een nord lead gehad, maar kan iemand me wellicht uitleggen waarom de nord lead 2 wel 'een klassieker' zou worden en de nord lead 3 niet? Kan de nord lead 3 niet alles wat de nord lead 2 kan ook?

Origineel geplaatst door dr.DRé
....dan hou ik alleen nog maar van klassiek.

troost je. Tegen die tijd noemt men waarschijnlijk de hedendaagse muziek ook klassiek ;)

Origineel geplaatst door JeanV
Er wordt een paar keer de nord lead 2 genoemd, en niet de nord lead 3. Nou heb ik zelf nog nooit een nord lead gehad, maar kan iemand me wellicht uitleggen waarom de nord lead 2 wel 'een klassieker' zou worden en de nord lead 3 niet? Kan de nord lead 3 niet alles wat de nord lead 2 kan ook?

Heeft er niet veel mee te maken wat de beestjes kunnen, het is meer de leeftijd icm mythevorming.

Wat betreft de Nord Lead (de eerste) is de vormgeving,het geluid, het gebruik in bepaalde tracks en het feit dat het zo'n beetje de allereerste VA was debet aan zijn huidige reputatie. Of met die reputatie het instrument als aankomende klasieker mag worden beschouwd weet ik (nog) niet.

Speaking of which: is de Nord Lead inmiddels niet 10 jaar geworden?

ik heb er nog 1

ik heb er nog 1

8D de korg prophecy!!!
komt uit 95 was zn tijd ver vooruit en zn sounds super
t was ook ook weer een nieuwe trendsetter kwa editting (alles kunnen verzenden ontvangen).
een beetje van t nieuwe en t oude samen gevoegd

dik!!!

Attachments

• images.jpg
    images.jpg
    2,4 KB · Bekeken: 105
De Emu Ultra samplers en Akai Sx000 samplers
(inclusief de MPC's met sample-engines uit die periode).
Alles waar Clavia Elektron of Waldorf op staat.

Softsynths zullen wel nooit een vintage cultstatus bereiken :D

Denken jullie nou echt dat die va's klassiekers worden?

En de softsynts van dan (die op flexibele bytes :D werken ) blazen toch alle va's van nu weg?

Lijkt mij wel iig, en die knoppen dan? tegen die tijd heb je ook veel betere controllers...

Nieuwe muziek stijlen? wat is tegenwoordig nou nog vernieuwend?

bv. grunge wtf is dat? iemand die rockt en eruit ziet als een zwerver betekend toch niet een nieuwe muziek stijl?

of Dancehall... dat bestaat toch ook al weet ik veel hoelang....ze moesten alleen ff een woordje er bij bedenken...:eureka:

Origineel geplaatst door r.5
Softsynths zullen wel nooit een vintage cultstatus bereiken :D

Jawel: Seer systems Reality, de eerste en ook meteen een goeie, zeker voor die tijd 1997.
Ik heb een origineel, die ik vorig jaar nog kon opdaten naar 256 stemmig polyfoon. Tis alleen jammer dat ie alleen met windows 98 werkt.

Denken jullie nou echt dat die va's klassiekers worden?

Ja zeker, want va's werken over 10 nog steeds zonder extra hardware en software en steeds te moeten upgraden!

En de softsynts van dan (die op flexibele bytes werken ) blazen toch alle va's van nu weg?

Een softsynth en blazen met een geluidskaart met mV outputs? Ik denk van niet. Voorlopig heeft mijn Yamaha AN1x al meer power dan een gemiddelde geluidskaart en dan hebben we het nog niet eens over de Nord Leads.

Lijkt mij wel iig, en die knoppen dan? tegen die tijd heb je ook veel betere controllers...

De controllers kunnen miscchien steeds meer, maar zullen om prijs/kwaliteits redenen vrijwel zeker een kortere levensduur hebben dan de huidige potmeters; en de meeste controllers van nu zijn al voorzien van goedkopere potmeters.

Over tien jaar ben jij al twee of drie computers verder en helemaal suf en arm van het steeds maar weer aanschaffen of installeren van software upgrades; als deze uberhaupt nog worden ondersteund door het nieuwere besturingssysteem. En dan hebben we het nog niet eens over latency en alle losse controllers en hardware die nodig zijn om de bediening weer prettig en intuïtief te maken.

Mijn Akai AX-60 uit 1985 werkt nog steeds goed en de AN1x of een Nord Lead zal over 10 jaar zeker ook nog werken als hij van zolder uit het stof wordt gehaald.

Ik zal niet zeggen dat computers slecht of onnodig zijn, maar voorlopig heb ik al genoeg geld en tijd weggegooid aan het werkend houden of krijgen van PC's en software / hardware interfaces om er nog met plezier mee te kunnen werken.

Computers zijn voor mij voor bepaalde werkzaamheden een noodzakelijk kwaad en zeker een finaciële bodemloze put.

Ondanks dat ik veel nieuwe ontwikkelingen niet meer kan uitproberen, hou ik het toch liever bij mijn "ouderwetse" MAC 8500/G3/330MHz met MIDI interface en ingebouwde AudioMedia / SampleCell geluidskaarten. Ik kan er Audio en VST's mee draaien en dat is voor mij ruim voldoende.

Back