Dx7 of de E10

DX7

DX7

Hoi,

Een keuze maken tussen een keyboard Roland E10 en een synthesizer van Yamaha, de DX7?

Je moet wel precies weten wat je wilt doen met een toetsenapparaat. Wil je persé automatische begeleiding en tegelijkertijd een melodie erbij pingelen, dan kies je de keyboard. Wil je zelf geluiden programmeren en je hoeft niet persé automatisch begeleid te worden en je vindt lekkere vette bassen interessant en FM synthese ook leuk, dan zou ik voor de DX7 gaan.

Maarre, je kan eigenlijk natuurlijk niet deze twee apparaten met elkander vergelijken...

Het lot ligt in jouw handen :D,

Groetjes,

op interface.nl

op interface.nl

geen 75 euro maar hij staat er wel :

Te koop: Te koop aangeboden: Yamaha DX7IId, verbeterde en uitgebreidde versie van de DX7, goede staat behalve 1 cosmetische, maar niet functionele afwijking op 1 toets. (er zit 'n brandpuntje in)

28 april 2002 Prijs: 295 € E-mail sturen

Ik heb zelf een dx7 IIfd. Deze synth vraagt veel van je, maar als je hem goed behandeld, dan behandeld hij jou super. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het nogal wat moeite kost om hem te doorgronden, maar zodra je het tweaken een beetje onder de knie hebt, dan kun je hele vette geluiden bouwen, maar ook hele spacy ambient achtige geluiden en sfx opwekken. Als je het programma sounddiver gebruikt, dan kun je met je pc alle parameters van de synth bedienen op een duidelijke logische manier. Hij is dus ingewikkeld, maar tegelijkertijd heb je ongekende vrijheid. Mocht het tweaken niet lukken, dan kun je ook nog duizenden patches van het internet halen gratis en voor niets.8)

Ja ik ben er weer. Ik wil ze allebij. De E10 voor de wel goede geluiden (ik kan ze goed gebruiken) en de DX7 ook daarvoor. Plus De dx7 bevat een geluid dat ik nodig heb. Men kan het horen in het nummer the Brazilian (Genesis 1986- Invisible Touch). Ik kan het goed gebruiken. Plus het is een te gek ding. Vandaar.

Dat wist ik niet. Maar goed. er zijn nog wel andere geluiden en een FM kan ik goed gebruiken. Ik kan die presets wel ergens vinden die hij heeft gebruikt. Ik weet dat het iets met een square is dus ik kan het misschien zelf programeren. Als ik een soundblaster heb ga ik toch aan een genesis sound font werken dus die kan ik er ook wel bij programmeren. Een beetje passen en meten en voila. Het zal dan wel niet makkelijk zijn maar ik heb er wel wat voor over.

Back