Gabber en Agressie/Racisme ...waarom ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat is Happy Hardcore?

Wat is Happy Hardcore?

Met bovenstaande posting hoop ik het verkeerde beeld over Elstak verhelderd te hebben en misschien een nieuwe discussie aangezwengeld te hebben... wat is nu eigenlijk Happy Hardcore en wat Happy Rave.

Onder dat laatste kopje vallen de Top-40 hits van Paul, maar ook die van Dune, Lownoise en Theo, Nakatomi, Critical Mass etc. Dus pianootjes, zanglijntjes, vrolijke melodietjes met de wat softere en hoge zaagtandjes, belletjes en stringetjes.

De Happy Hardcore is voor mij bijvoorbeeld Tune in Turn out van Obsessive, of een aantal tracks van Scott Brown waaronder Detonated en Jump, zoals al eerder genoemd JIIEEHAA van Ruffneck en Brothers in Crime met Let me suck your...

Hard maar Happy. Stevig. Vette kicks. Vette sounds. Geen stringetjes. Wel wat zaken off beat (bv. OHH) i.p.v. tjsak, tjsak, tjsak alles strak op de beat. Niet te duister maar meer zogenaamde party tracks.

Origineel geplaatst door Croaton
volgens mij heb jij jaren in een kelder opgesloten gezeten.... en zeker zo hypocriet dat je je wel lam zuipt aan alcohol (= ook harddrugs).......

Ik drink niet en inderdaad dat zijn ook harddrugs.

Wat mij betreft hadden ze gabber"house"(heeft niets met house te maken) in een kelder moeten opsluiten.
Maar zolang er nog randdebielen rondlopen die blijkbaar niet zonder heipaalgedreun met distortion, speed en alcohol kunnen zal het waarschijnlijk nog wel een jaartje duren voordat iedereen weer nuchter wordt en zich realiseerd naar wat voor ongelooflijke troep ze zich mee hebben geassocieerd.

Kom op nou zeg, sommige dingen zijn wel heel duidelijk.
En het is echt geen schande dat je daar vroeger van hield. Iedereen heeft zn eigen jeugd en zn pubertijd.
Maar als daar na zoveel jaren nog steeds waarde aan hecht is er toch iets met je gebeurd tijdens het innemen van allerlei rotzooi.

En maak me nou niet wijs dat je nooit gebruikte tijdens het zwabberen.
Het is onmogelijk om nuchter naar troep te luisteren.

Origineel geplaatst door stoot
En het is echt geen schande dat je daar vroeger van hield. Iedereen heeft zn eigen jeugd en zn pubertijd.
Maar als daar na zoveel jaren nog steeds waarde aan hecht is er toch iets met je gebeurd tijdens het innemen van allerlei rotzooi.

Je hebt gelijk... er is in de tussentijd geen nieuwe jeugd meer gekomen. Of denk je echt zo simpel dat je denkt dat alle jeugd van toen nu op die feesten loopt? Zijn er wel wat hoor, maar de meesten zijn nieuwe 'aanwas' (zie mijn verhaal hiervoor).

En maak me nou niet wijs dat je nooit gebruikte tijdens het zwabberen.
Het is onmogelijk om nuchter naar troep te luisteren.

Ik geloof niet dat ik jou daar van wil en kan overtuigen. Ik ben gewoon verrot geboren, nou goed.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Bass
Hmm ik zie het zo :

simpele muziek trekt simpele zielen...

;) :D

Johnnybusca: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx hier stond iets van Bass...

Moderators?!

Ik ga niet uitleggen welke Hardcore freaks allemaal universitair niveau hebben.

Wel wil ik even aanhalen dat universitair niveau inhoud, het stellen van 'heldere' analyses op basis van grondig vooronderzoek om vervolgens met een gefundeerde mening naar buiten te treden.

Drie keer raden waar jij allemaal tekort schiet?

Last edited by a moderator:
Even chillen nu

Muziekstromingen weerspiegen slechts wat op een bepaald moment leeft in de maatschappij: het is organisch en evolueert constant.
Er is geen slechte muziek(stroming), enkel slechte "muzikanten"en slecht gebruik van muziek.

Hoewel over smaak niet te twisten valt, denk ik toch dat er toch een objectieve maatstaf valt te hanteren over de begrippen "goed"en "kwaad".

Het spijt mij, maar een "haat"boodschap valt IMHO onder het "kwade", en dat heeft dan meer te maken met de bedoelingen van de muzikant, dan met de muziekstroming waarvan hij/zij op een opportunistische wijze gebruik van maakt.

Het gaat dus om om personen en niet om een muziekstroming.

Vooraleer men op een onberedeneerde manier zoiets probeert te verdedigen, past het even op een afstand kritisch jezelf te beoordelen.

Denk maar aan de woorden van de hoofdrolspeler in de film Falling: hij dacht dat hij gelijk had en goed deed.

"But the ending, where D-Fens realizes "I'm the bad guy? how did that happen?"

Take care

EF

Origineel geplaatst door D-mike-E
Moderators?!
Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Ik ga niet constant Bass of wie dan ook modden, want dan is het ook niet goed. Hou deze thread een beetje gezellig zou ik zeggen door argumenten te gebruiken. Dan is het een interessante thread ipv vooroordelen thread.

Mike, haal jij dan je citaten weg, ik heb ze ook verwijderd!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Ik ga niet constant Bass of wie dan ook modden, want dan is het ook niet goed. Hou deze thread een beetje gezellig zou ik zeggen door argumenten te gebruiken. Dan is het een interessante thread ipv vooroordelen thread.

OK, jij bent de baas. Zij mogen allerlei ongefundeerde uitspraken doen en wij slikken wel.

Wij zijn racisten, haat verspreiders, domme koppen, dope snuivers, agressievelingen, etc. en dat mag allemaal gezegd worden.

:okdan:

Mike, haal jij dan je citaten weg, ik heb ze ook verwijderd!

Zodat jouw naam weer gezuiverd is? Zal zo wel gebeuren door de gevestigde orde.

Ik trek me lekker terug uit deze non discussie het is een one way street aan het worden, en ik heb ook duidelijk geen zin om mij te blijven verdedigen als de uitleg toch al zo moeilijk te bevatten is voor mensen met universitair niveau.

Origineel geplaatst door EternalFall
Het spijt mij, maar een "haat"boodschap valt IMHO onder het "kwade", en dat heeft dan meer te maken met de bedoelingen van de muzikant, dan met de muziekstroming waarvan hij/zij op een opportunistische wijze gebruik van maakt.

Maar goed dat War of the Worlds een blijde boodschap verkondigd. :engel:

Origineel geplaatst door D-mike-E
Zodat jouw naam weer gezuiverd is? Zal zo wel gebeuren door de gevestigde orde.

Als iets van mij door iemand aanstootgevend wordt geacht, haal ik het wel weg....waarom doe jij het dan niet ???

Als iets van mij door iemand aanstootgevend wordt geacht, haal ik het wel weg....

Dan heb je nog wel even werk.

goed mijn opmerking was misschien uit het omgerijmde, maar waarom laat je dat citaat van mij dan staan ???

Johnnybusca: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx hier stond iets van Bass...

Da's niet helemaal waar....... hihihihihihihi.... 8) 8) 8)

Last edited by a moderator:
moderators??

goed ik heb mijn bij nader inzien misschien onterechte bewering weggehaald maar de heer Mike vindt het blijkbaar nodig om te laten staan ...

:duivels:

moderators??

goed ik heb mijn bij nader inzien misschien onterechte bewering weggehaald maar de heer Mike vindt het blijkbaar nodig om te laten staan ...

:duivels:

Ik denk dat de moderators ook wel door hebben dat jij gewoon eens een keer op je nummer gezet moet worden ;)

Alles is voor Bass(ie)...

Origineel geplaatst door EternalFall
Gabber zou zelfs "acapella", volgelingen hebben.

Instrumentale gabber daarentegen? LOL

Hoezo acapella? Waar doel je op? Mijn niveau is waarschijnlijk niet hoog genoeg om dit te beavtten ;)

Om deze discussie niet verder af te laten glijden zou ik graag eens wat reacties op mijn eerdere twee nog al lange postings willen hebben, m.b.t. commercie en happy.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back