Het gaat niet goed in de muziekindustrie!

De RIAA, de Amerikaanse autoriteit die de auteursrechten in dat land beschermt, weerlegt het onderzoek met de mededeling dat eerdere onderzoeken een ander beeld hebben geschetst.

^^ dat zijn idd de argumenten waarmee je universitair onderzoek omverhaalt haha :halleluja

Uit het economisch model wat gemaakt is uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat in het ergste geval er 5.000 downloads moeten plaatsvinden voordat er één cd minder wordt verkocht. In veel gevallen echter blijkt het downloaden volgens het onderzoek echter een positieve invloed te hebben op de verkoop van cd's.
Dat is nog eens een opmerkelijke uitkomst!

quote hieruit:

OK, let's go back to 1998. The year before an 18-year-old college dropout named Shawn Fanning wrote a file-sharing program called Napster, the software that kick-started the downloading boom. In that year Australian record companies sold 39.6 million CD albums. Five years later the figure had gone up to 50.5 million.

geachte lieden van de muziekindustrie die nog steeds beweren dat het downloaden de mooie muziekwereld de nek omdraait en om deze reden hardwerkende muzikanten op straat flikkeren,

ik :r van jullie

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Dat is nog eens een opmerkelijke uitkomst!

vind je? verbaast me nix...maarja..statistiek he....je kan er alle kanten mee op...

volgens mij moeten ze CD's gewoon in een mooie verpakking, met vet artwork enzo gaan verkopen......bv zo'n mooie LP uitklaphoes in fullcolor....of met een heel mooi dik boekje erbij met veel info en fotos......een poster erbij stoppen....etc.etc...kortom: added value die niet digitaal te kopieren is...waardoor de "hebbe hebbe" factor geintroduceerd wordt, dat mensen een CD willen bekijken, vasthouden, laten zien aan bezoek........volgens mij is dat serieus een van de redenen waarom bv die hedkandi CD's zo goed verkochten..niet alleen door de redelijk tot goede compilatie van nummers, maar ook door de verpakking (mooi artwork, kartonnen hoesje met magneetje).... stephen king heeft eens geprobeerd om z'n nieuwe boek in PDF formaat tegen betaling online te verkopen, elke maand een nieuw hoofdstuk, maar dat liep niet echt....en werd ook niet echt gekopieerd..mensen willen in dat geval toch een boek om vast te houden en het leest prettiger...CD's zijn natuurlijk anders, maar ook daar is denk ik veel te bereiken met verpakking ed.

Nog beter de mensen moeten weer vinyl gaan kopen. Of desnoods cassettebandjes.

ipv van die verachtelijk lelijk klinkende cds.

ik HAAT CDs 8)

Origineel geplaatst door olafmol
...(mooi artwork, kartonnen hoesje met magneetje)...

inderdaad! Ik ben gek op van die doosjes. De verpakking van Juno Reactor - Bible of Dreams is dr ook een mooi voorbeeld van. Er is ook een hele reeks psy-trance CD's genaamd Pulse 1 t/m 8 (misschien zijn ze al verder maar ik heb 5, 6 en 8) en die zitten ook in van die mooie dubbel CD doosjes.

[edit]En doe es een euro of 4 van de prijs af, zie wat voor wonderen er gebeuren[/edit]

-C-

probleem met mooi artwork en mooie verpakkingen ed is natuurlijk wel de kostprijs.....ik vermoed dat dat nog wel tricky kan worden...vroegah waren de mooist verpakte LP's vaak ook LP's die in bijzonder grote aantallen werden verkocht...nu in deze tijden het aanbod van muziek significant hoger ligt zullen er ook minder van een specifiek album verkocht worden (iets met spoeling die dun wordt enzo) waardoor je evt weer in de problemen kan komen met de investering die in een mooiere verpakking en andere added value gaan zitten

Klopt wel olavmol, hier had ik nog nooit bij stilgestaan. Artwork and toegevoegde waarde.
Als ik een Hed Kandi cd'tje wil, heb ik em ook liefst in zo'n doosje. Uit ervaring weet ik ook dat je een gekopieerd cd'tje gauw uit het oog verliest; en uit het oog, is uit het hart.
Maar dat uitgevers fel inkomsten daarentegen door het illlegaal downloaden en sharen, is geen verzinseltje hoor :engel:

EMI Uden gaat ook al op de knip......

(vergeef me het plaatje....ik kon het nieuwtje ff niet anders posten)

Attachments

• 515-01.gif
    515-01.gif
    7,6 KB · Bekeken: 83
Origineel geplaatst door gemmetje
EMI Uden gaat ook al op de knip......

(vergeef me het plaatje....ik kon het nieuwtje ff niet anders posten)

man dit is toch gewoon duidelijk een lage lonen-land politiek? aangezien DVD's steeds meer worden verkocht, en dat in combi met het sluiten van een CD EN DVD fabriek in NL, lijkt me duidelijk dat de productie van die CD's en DVD's gewoon ergens naar Azie of het Oostblok wordt verschoven...... lekker makkelijk om ook hier weer de schuld aan het downloaden te geven..overigen slecht dat het er gewoon als feit in staat...journalistiek niet echt professioneel zeg maar...

en verder zal het gewoon een rekensommetje zijn: als je kijkt dat internationale (lees engelse en amerikaanse) artiesten het in Nederland/europa zo goed doen, ik denk ook in verhouding met de meeste nederlandse artiesten, dan ga je natuurlijk investeren in die internationaal georienteerde artiesten ipv in Ilse de Lange ofzo die alleen maar in NL plaatjes verkoopt..beetje krappe afzetmarkt hiero

..overigen slecht dat het er gewoon als feit in staat...journalistiek niet echt professioneel zeg maar

Wat maakt dit dan de muziekindustrie zelf ? Die stellen dit nl ook als feit. 8)

Origineel geplaatst door gemmetje
Wat maakt dit dan de muziekindustrie zelf ? Die stellen dit nl ook als feit. 8)
ja maar een professionele journalist zou er neer zetten dat dit de mening is van de muziekindustrie, niet dat het een feit is....

ja maar een professionele journalist zou er neer zetten dat dit de mening is van de muziekindustrie, niet dat het een feit is....

Wat ik hiermee wilde zeggen, was dat het imo ook niet echt professioneel is van de muziekindustrie om zomaar het downloaden als oorzaak te bestempelen van hun eigen gebrek aan vermogens om nog enigzins bedrijfsresultaat te creëren. Sterker nog: dit komt op mij over als bijzonder kinderachtig gedrag !

Het jarenlang afpersen van muzikanten en kopers, gevoegd bij het doodcompressen van "muziek", de nadruk in de hitparade op "Dunce" (ja, met de zielige metronoom) en de afname van het totaal aantal jongeren in de rijke landen (daar hoor ik nooit iemand over, behalve als het over m'n toekomstige AOW gaat....), het eeuwig recyclen van de back catalog(zijn we al voor onze DVD-A collectie aan 't sparen, heb je die eenmaal blijkt SACD je van het te zijn)
&zovoorts. Allemaal feiten, alles heb ik hier in mijn database!!!!

Het gaat slecht met de muziek industrie DUS gaat het goed met mij!
ISPdeRuiter

P.S. Verder iedereen gewoon z'n eigen cottage industry en promoten via internet.
Hou je van je hobby nog genoeg centen over per unit om iets weg te geven
aan mensen/dieren, die het minder getroffen hebben dan jij/je kat-parkiet-hond-goudvis.
Zo maakt je muziek meteen een betere wereld.

Origineel geplaatst door Racy Dieven

Het gaat slecht met de muziek industrie DUS gaat het goed met mij!

Ik zou het bijzonder op prijs stellen als u deze stelling nader zou willen verklaren.

Origineel geplaatst door C738
Ik denk dat de treinkosten haar uiteindelijk genekt hebben.

-C-

Ja en met alleen een voordeelurenkaart kom je er niet.

Back