De grote Jean Michel Jarre thread

Zucht... http://prigg.thisislondon.co.uk/201...ock-so-big-youll-need-a-ladder-to-use-it.html

jarre2_600x845.jpg

Was ie nou maar gestopt op z'n hoogtepunt

Dacht dat keytars meer voor patsertjes waren :D

Dat valt mee hoor, keytars zijn een periode erg fout geweest, nu is het weer in

Maar ik denk dat we ondertussen toch een beetje off topic gaan

Attachments

• keytarbabe.jpg
    keytarbabe.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 109
Het is heel knap wat Jean Michel Jarre heeft gedaan, hij heeft erg mooie muziek gecomponeerd, alleen niet meer de laatste 10 jaar. Kijk maar eens naar zijn concert wat hij gaf te Monaco dit jaar. Allemaal liedjes uit de oude doos, oh ja er zat 1 "nieuw" nummer bij, "Vintage" ... nou ja nieuw... dat stamt ook alweer uit 2007.

Daar is op zich niets mis mee, er zijn wel meer bandjes/artiesten die niets nieuws meer uitbrengen en rondtoeren met hun oude hits, alleen is ie niet meer vernieuwens, staat ie niet meer voorop bij de ontwikkelingen, ook al poseert ie bij zijn ipad-toren van 5 meter hoog

Ik vind het ook helemaal niet erg dat iemand niet (altijd) vernieuwend is, als het maar mooi is. Zijn laatste albums op de nieuwe Oxygène na maken me niet echt warm.

Met zijn shows zet Jarre een sfeer neer. Een setting van muziek en een enorme lichtshow om je even in een andere wereld te laten begeven.
Ik zie dat meer als kunst die je op dat moment ervaart als de "liedjes" die hij speelt. Zeker tenenkrommend als ie los gaat met een improvisatie op oxygene 5.

Geometrie of Love draai ik nog weleens, omdat ik die goed in elkaar vind zitten. Evenals Metamorphoses. Teo & Tea heb ik alleen nog als sms ringtone, maar verder vind ik die ook niet zo boeiend.

Ben wel heel erg benieuwd wat voor muziek er op zijn volgende album staat.

Met zijn shows zet Jarre een sfeer neer. Een setting van muziek en een enorme lichtshow om je even in een andere wereld te laten begeven.
Ik zie dat meer als kunst die je op dat moment ervaart als de "liedjes" die hij speelt. Zeker tenenkrommend als ie los gaat met een improvisatie op oxygene 5.

Geometrie of Love draai ik nog weleens, omdat ik die goed in elkaar vind zitten. Evenals Metamorphoses. Teo & Tea heb ik alleen nog als sms ringtone, maar verder vind ik die ook niet zo boeiend.

Ben wel heel erg benieuwd wat voor muziek er op zijn volgende album staat.

Vergelijk Jarre die tijdens zijn Monaco concert staat te tiësto-en op ..... Rendez Vouz 4, een nummer uit 1986 ? met the Chemical Brothers Live
Mischien qua muziek niet helemaal met elkaar te vergelijken maar ik denk dat Jarre eind jaren 70 begin jaren 80 heel vernieuwend was ( Oxygene, Equinoxe Magnetic Fields, Zoolook ) maar dat die taak nu min of meer, ook live, is overgenomen door bv the Chemical Brothers, Underworld en Orbital.

Las een Artikel in Sound on Sound dat the Chemical Brothers optreden met een combinatie van opgenomen sound elements in Logic Pro, en met Ableton Live allerlei hardware triggeren, waaronder ook een hoop analoge synths. Live worden er dan nog allerlei effecten en sounds bijgespeeld/gemixt.

deze had ik nog nooit gezien :)
concert place de la concorde, volledig playback maargoed...toch grappig om te zien

.... Jarre eind jaren 70 begin jaren 80 heel vernieuwend was....maar dat die taak nu min of meer, ook live, is overgenomen door bv the Chemical Brothers, Underworld en Orbital.
de combinatie nu en de bovenstaande bands begrijp ik niet helemaal; ik zou zeggen ~ 10 jaar geleden.

de combinatie nu en de bovenstaande bands begrijp ik niet helemaal; ik zou zeggen ~ 10 jaar geleden.

Laten we dan zeggen dat ze de LAATSTE echt grote EDM live-acts waren die een groot publiek aanspraken buiten alleen de dance liefhebbers zelf. Die crossoverrol wordt nu vervult door acts als Shrillex. Daarentegen is in de wat minder toegankelijkere EDM natuurlijk wel veel meer diversiteit gekomen. Acts als monolake en noem ze allemaal maar op.

Back